Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

H.S.T LIJN Brecht

Gestart door Ludwig, 03 januari 2008, 20:54:38 PM

Ludwig

Ik denk dat ik een van de eerste ben die over dit traject gevlogen ben.
Spijtig genoeg was het niet in een trein:D.
imghttp://i169.photobucket.com/albums/u212/cotamotorijden/DSC00804.jpg/img
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

railman56

Spijtig genoeg was het niet in een trein[:D].

en dat zal nog niet voor morgen zijn [:D][:D][:D]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Ludwig

Tja, is er al geweten wanneer de lijn in gebruik gaat worden genomen?
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

modelbaanHO

Vandaag om 12.30 een Thalys zien rijden richting Nederland op de bruggen over de Kapelsesteenweg en de Bredabaan. Erg snel reeds hij niet. Ikzelf reed op de autostrade en heb geen foto kunnen trekken[:(].
Vorige week zaterdag stond net voorbij de aftakking van lijn 12 naar de HST-lijn een Thalys stil. Vermoedelijk gaat het hier om proefritten.
Komt er dan eindelijk beweging in de zaak ?
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

tufken

Heeft er iemand het nieuws gezien,blijkbaar is er iets niet juist met een stof die uit de keien vliegt,
en vervuiling veroorzaakt.  
Ik heb het maar half en half gehoord.

Misschien weet iemand iets meer. Straks kunnen ze alles nog gaan vervangen.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


stefanic

Wat betreft dat stof:
Dat is een probleem dat werd vastgesteld in een HST-tunnel in Zuid Nederland. Het opvliegend stof (bij een test op volle snelheid met een Thalys) kan een groot probleem opleveren voor de remmen en de seininstallaties.

Wat betreft ingebruikname: We hoopten in juni eindelijk te kunnen beginnen maar gezien de Traxx-locs niet tijdig gehomologeerd raken voor het seinsysteem op L4, en Infrabel langs de andere kant niet op dergelijk korte termijn een 'alternatief + tijdelijk' klassieke seininstallatie kan voorzien, zal het dus warschijnlijk nog wat uitgesteld worden. Dit heeft ook al wel in de pers gestaan.

Er zou maar met ??n pendeltrein gereden worden op de hele lijn dus zou je kunnen zeggen: dan zijn seinen niet nodig, want opzichzelf botsen zal wel niet gebeuren, maar iedereen weet hoe belangrijk veligheid is: niet het minste risico kan worden getolereerd. Afwachten dus.

ter info: de trein zou rijden met I11-rijtuigen, ingesloten door 2 Traxx-locomotieven.

Stefan
Stefan,
'specialist' in grootspoor, amateur in modelspoor: HO= dig NMBS | I dig NMBS | O~ analoog GILS
http://www.berail.behttp://spooreen.berail.be | http://gils.berail.be

Jurgen

Als ik het goed begrijp heeft men dus miljoenen geinvesteerd in iets dat men nog niet kan gebruiken wegens gebrek aan treinen.
Is de lijn dan niet volledig klaar om een Thalys te laten rijden?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

modelbaanHO

Voor zover ik het nieuws over de lijn heb gevolgd zit het voornaamste probleem om de lijn in gebruik te nemen in het beveiligingssysteem. Blijkbaar hebben de Belgen en de Nederlanders een andere versie en dat zou voor problemen (kunnen) zorgen.
Het zouden vooral de Nederlanders zijn die er moeilijk over doen (Het zou met verbazen dat de Belgen zouden toegeven dat zij moeilijk zijn [:D]).
In elk geval moeten - wanneer de verschillende software versies op elkaar zijn afgestemd - opnieuw testen gebeuren etc...
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

adrievans

Ik snap zo wie zo niet dat ieder land zijn eigen beveiligingssysteem wil.
In frankrijk rijden toch al jaren thalysen en daar zal heus wel beveiliging bij zitten,dus waarom het wiel opnieuw uitvinden en een eigen systeem cre?ren.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.