Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

aristocraft :g scale

Gestart door track 29, 29 december 2007, 19:03:44 PM

track 29

hallo
is er iemand die mij aan info kan helpen mbt aristocraft locs g scale?Kunnen deze op LGB transfo's rijden((5006 en 5007) of hebben ze specifiek een Aristo transfo nodig?Krijg deze(4-6-2 niet aan de praat)thanks

Zamateur

Vragen misschien aan Vapeur Express in Rochefort.
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

Gerolf

Het is maar een idee natuurlijk, en ik weet er eigenlijk te weinig over, maar zou het kunnen dat LGB AC is en de rest DC ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

milepost48


ja deze rijden zonder problemen met LGB trafo's

track 29

thanks all
heb ondertussen euvel gevonden nl veel teweinig power:had max 2 amp en moest min 3,5 amp hebben voor Aristo[^] beginnersfoutje van mij!Of meer een herherheropstapfoutje daar ik nieuw ben in G scale(kom van HO) moet nu een beetje groter denken!
Bedankt all voor jullie reacties!

argilla

TRACK 29 .
ga eens shoppen in de USA for transfo's. Het merk Bridgewerks heeft er heel goede naam ( echt een goede naam ) Trouwens nu aankopen in de US is wel echt voordelig. Bv heb verleden week de 23 nog een Aristo gekocht U-25 van SF  ( mijn favoriete spoorweg mij)met steel caboose on close-out sales voor $196 (zie hieronder ) www.trainworld.com
je kan ook terecht bij www.staubintrains.com
Beiden aanvaarden AMEX, wat voor aankopen in de US echt wel beter is dan Visa ( uit ervaring gesproken)
Order date: 01/23/2008  

Order value: $196.99.

Ordered items :
1 GE U25-B W/LONG STEEL CABOOSE SANTA FE WARBONNET (ATSF) - 1pcs.
Hopelijk heb je iets aan die sites.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

track 29

OK thanks,trainworld ken ik van vroeger HO en is inderdaad nu voordelig om aan te kopen,spijtig vn al de bijkomende kosten(invoerrechten,douane,magazijn,enz)!Bridgewerks lijkt idd goed maar wat met 110 volt?En wat met de zogenaamde Pulse power dan?[?]

argilla

wat die 110 V betreft: a/ ofwel zet U bij Uw bestelling dat het 220V moet zijn ( doen ze wel in de USA , want ook daar is 220v niet onbekend en ze weten heus in de US dat EU 220V heeft hoor)
                      b/ U snuffelt eens rond op rommelmarten. Daar zijn nog wel omzetters te vinden voor een prikje . Zo heb ik trouwens er 2 op de kop getikt voor ?20 in Westmalle die hallen daar, In Heist op de Berg heb ik ze ook al gezien.

Die Pulsen daar verandert niets mede want alles is dan aangepast aan 220 V ingang dus ... de uitgang is dan ook al geregeld. Als het dat is wat je bedoeld !
Wat betreft die bijkomende kosten: via taxipost laten komen . Betaal ?10 en dat is alles. ( In Lummen komen die aan voor mij)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15