Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

hoogte van de lucht op de baan

Gestart door ruben13, 29 december 2007, 14:03:57 PM

ruben13

hallo ,
ik ben bezig aan mijn baan aan het bouwen maar ik zit met een probleem
hoe hoeg zoe ik de lucht het best doen is 50cm hoog genoeg ??

ruben:)

Jurgen

Dat kan je volgens mij zelf kiezen. De lucht is iets, tja, aan de horizon hangt de lucht tegen de aarde. Hoe moet ik het zeggen?

Ik veronderstel dat je een wand achter je baan wil schilderen met een achtergrond erop. Dan schilder je gewoon bomen, huizen, eventueel wat heuvels en alles wat je maar wil. Daar waar je niets schildert komt de lucht.

Op de hoogte van lucht kan je moeilijk een hoogte kleven h
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ysbeer

Als de tafel to de muur loopt.
Zet dan op 10 cm voor de muur een huisje.
Ga ongeveer 2 meter voor de tafel staan en kijk naar dat huisje,zet stukjes zwart karton achter het huisje tegen de muur.(stukjes van verschillend hoogte)
Als je goed kijkt zie je nu vanzelf wanneer de bovekant van dat zwarte karton te laag of te hoog zit (beetje gevoelszaak).De bovekant van het karton is de horizon,alles daar boven is lucht.

wim ysbeer

Gerolf

Het hangt er van af hoe "de toeschouwer" naar je baan kijkt.
Zelf heb ik mijn "horizon" op 150cm en reikt "de lucht" tot 200cm (boven de vloer)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Zamateur

Wij hebben een verlichting aan het neon om 40 cm boven de wegen in de modules van Saroulmapoul gezet.
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul