Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

nieuw baanplan = opmerkingen of verbetering ?

Gestart door nick_9450, 27 december 2007, 20:09:24 PM

nick_9450

hallo hallo als eerst een zalige kerst en gelukkig nieuwjaar
hier is men nieuw baanplan
IMGhttp://i207.photobucket.com/albums/bb4/nick_9450/baanplan.jpg/IMG
Het onderste stuk is een los stuk die kan weggehaald worden wanneer nodig.
Ik heb een mooi belgisch station staan die ik hier zou willen verwerken, maar ik zou ook een groter rangeergebied willen hebben iemand suggesties??

greetz nick

thalysken

Hallo nick,

Die plank onderaan zou eigenlijk toch wel breder moeten zijn want ik denk dat je liever een nieuwe plank koopt dan een kappote trein te hebben h?.[:o)] En ben je eigenlijk bereid om te verbouwen? Indien je berein bent om te verbouwen (niet zo heel heel hoor) kan ik je wel een tip geven om een groter rangeergebied te maken.[;)]

Met vriendelijke groeten,
Thijs



ERVIN

En als je ??nmaal op je binnenste spoor zit, dan geraak je daar nooit meer af, mss ergens nog een wisseltje leggen??[:I]

thalysken

Ervin,

Was van plan om als hij bereid was van te verbouwen er een extra wissel in te steken en sommige dingen aan te passen.[;)]

Met vriendelijke groeten,
Thijs



nick_9450

ik zou kunnen uitbreiden maar de vraag blijft nog altijd hoeveel deze tafel staat op mijn kamer die ook wel nog gebruikt wordt voor te slapen maarja er kan altijd wel iets verzet of weg

en het feit van het binnenste spoor was ik merklijk wel van op de hoogt, maar deze sporen zijn al die ik tot mijn beshikking heb tot nu toe en het is daarom dat ik hier nu raad kom vragen aan jullie voor ik me een paar rails gaan halen die ik niet zou kunnen gebruiken

[:D]greetz nick

Michiel

Nick,
met de beperkte ruimte die je ter beschikking hebt zou ik niet dubbelsporig gaan. Tevens, om de eentonigheid te beperken zou ik met 2 niveaus werken, het lokaal station boven, en een schaduwstation onder. Ik heb snel, voor de fun, een ontwerpje gemaakt die mijn opmerkingen illustreren. Ik hoop dat je er inspiratie kan in vinden. En... ook nog een gelukkig nieuwjaar!




groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

nick_9450

[:0][:0]
mooi heel mooi  
het idee van met 2 niveau's te werken zie ik wel zitten
[:D] kben ga straks nog is proberen om iets te realiseren op wintrack

greetz nick