multimaus & auto loc adres detectie ?

Gestart door balloo, 26 december 2007, 17:48:58 PM

balloo

Dag,

Hier volgt mogelijks een domme vraag, ik ben namalijk een beginnende digitaal gebruiker ...
Ik kocht onlangs een Roco digitale beginset die goed functioneert.
Ik heb ooit een tweedehands loc gekocht met ingebouwde loc decoder. Ik weet echter niet het adres van deze loc. Is er een manier om daar met de multimaus snel achter te komen ?
Dank voor reply.

INFO

Nee, daar is geen snelle manier voor, zelfs geen trage manier, want je kunt namelijk met de Multi-Maus niet uitlezen. Je kunt er alleen iets mee schrijven.

De aller snelste manier om dit probleem op te lossen, om gewoon aan de decoder een nieuw adres toe te kennen, daarvoor hoef je het huidige adres niet te kennen.
Het adres verander je doormiddeling van CV 1.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

2230

Als er een nieuwe loc op de sporen van het digitale systeem van Roco wordt geplaats die de multimaus niet kent, staat die dan niet op het adresnummer 3 ????[?]

dieseltje

Ah nee, een decoder die nog niet gebruikt is heeft standaard het adres "3", maar als je een lok op je sporen zet met een decoder waar iemand anders (of jijzelf) ooit een adres aan toegekend hebt, is dat waarschijnlijk niet meer 3 ....

balloo


loebaske

Zo zie je maar dat er veel problemen kunnen opgelost worden via het forum [:)][:)]