Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Mehano

Gestart door svvander, 06 maart 2005, 09:29:11 AM

svvander

Hallo,

Al een tijdje ben ik aan het dromen over de aanschaf van een 77 van Mehano. Toen ik gisteren met een mede-modelspoorbouwer aan het praten was, vertelde die mij het volgende onrustwekkende nieuws:
Blijkt dat nu ook de 77 reeks, na een tijdje zo hard krom trekt... van de 66 had ik dit al gehoord, maar van 77 is dit het eerste wat ik ervan hoor. Dit zou te maken hebben met het plastic-chassis.
Zijn er nog mensen die hier problemen mee hebben of hier reeds over gehoord hebben? En wat zou een eventuele, zelf te maken oplossing zijn?

Mvg,


Sven Vandersmissen
HO, 3rail digitaal, IB, NMBS, III IV V
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

mark7758

Ik heb er 4 en ondertussen meer als 50 in mijn handen gehad.
Heb er geen 1 die ook maar iets krom trekt.
Ik ga me afvragen wat ze doen met de modellen.
In de volle zon zetten om een mooi plaatje er van te maken?
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

JoVer

Ik vraag mij af hoe je dat van de 66 al kan gehoord hebben? Ze souden na een tijdje krom trekken [?][?][?] Ze zijn nog niet eens een tijdje op de markt. Je kan ze nog maar pas in de winkels krijgen, hoe kan iemand dan al weten dat ze krom trekken?

Ik heb ook al een hele tijd een 77 en de enige momenten dat die krom trekt is als hij een bocht neemt [:D][:D][:D] Sorry, correctie: ik heb een 78. Zit daar het verschil?

Jo.

Johnnytrein

Misschien te hard gedroomt op de loc en is die daardoor krom getrokken [:I]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Thommy

ik heb mijn 77 al vanaf hij net uit was.  Nix van problemen mee tot nu toe.  ik weet dat sommige chassis kunnen uitzakken na jaren te liggen in de zon/warmte.  Maar zo snel????  ik denk eerder dat het iemand is die niet zo voor het model 77 is [:D]

Greetz

Thommy
Greetz

Thommy

Jurgen

Ik heb mijn 77 nu ongeveer een jaar in het bezit. Ik heb er nog geen problemen mee gehad.
Het enige probleem is dat hij een vast adres heeft. Dus een echt probleem is dat nu ook weer niet.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

D_Loc

Het krom trekken van de class 66 had, dacht ik, te maken met de centrale schroef die dan te strak is aangedraaid. Dit staat elders op dit forum. Er werd toen een vergelijking gemaakt met een vrucht.
Ik zelf kan het niet bevestigen want ik heb nog geen class 66, maar die gaat er wel komen binnen afzienbare tijd. In de DLC uitvoering.

Dirk
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

tonycabus

En met goedkope objectieven van digitale camera's

De KLeinbahn 60, da's een re?el probleem!
Ik ben in de mijne een Bachmann-chassis aan het inbouwen.

Mijn origineel chassis is nog heel en recht en te leen voor wie het wil afgieten.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

loco

Ik heb zelf nog nooit een 77 gezien die krom staat. Wel is de voetplaat zeer dun (op schaal) uitgevoerd in flexiebele kunststof. Volgens mij is dit de oorzaak waarom de handgrepen vaak schots en scheef op het model staan. Waarschijnlijk ontstaat hierdoor ook de indruk dat het chassis kromtrekt. Moest men deze voetplaat steviger hebben uitgevoerd, dan zouden de handgrepen ook goed op het model blijven staan.
Het kromtrekken van het chassis zou inderdaad aan het objectief kunnen liggen. Een lens kan gemakkelijk de oorzaak zijn van vertekening. Vaak in de groothoekstand of bij breedhoeklenzen. Ook sommige betere lenzen vertonen vaak tonvorming. Ik werk misschien wel met een goedkoop objectief Canon USM EF 24-70 2.8 L. Je moet zelf maar eens uitzoeken hoeveel Mehano lokjes jij daarmee kunt kopen. Daarmee heb ik indertijd de foto genomen van de class 66.
Loco

_______________________
www.de-pijl.be : met recent nieuws en tips

svvander

Blijkbaar gaat het dan over een slecht gerucht... ik heb het zelf ook nog niet gezien. Van de 66 had ik het inderdaad wel al gehoord, dat deze er als een banaan begon uit te zien.[:)]

De 66 nog niet leverbaar? Ik heb vorige week nog geboden op eentje, via E-bay Duitsland!!!! Voor ?260 stond deze te koop (DLC versie, 3-rail digitaal + sound), helaas heb ik weeral ni gewonnen.



Sven Vandersmissen
HO, 3rail digitaal, IB, NMBS, III IV V
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be