Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Inbouw decoder esu 52690

Gestart door belair, 19 december 2007, 11:52:27 AM

belair

#15
De motor van mijn lok werkt nu naar behoren, zie het draadje "gezocht - roco motoronderdelen of vervang motor"
Om hier weer verder te gaan met mijn project inbouw decoder heb ik volgende probleem:
info:
Ik heb de witte kabel voor het voorlicht, de gele kabel voor het achterlicht, groen voor de extra functie F1 en dan de blauwe die aan alle drie moet verbonden worden.
vraag:
Hoe sluit ik dit aan om ,wanneer ik van rijrichting verander, de lichten te laten verspringen van achterlicht naar voorlicht en andersom.
mvg
Luc

INFO

#16
Alleen de waarheid ligt in het midden.

belair

#17
Dat is het Wim, bedankt.

Is er een mogelijkheid om het derde licht (bovenaan op type 59 NMBS) te doen werken door de extra functie maar ook weer werkende met de rijrichting? Dat licht werd naar ik vernomen heb niet altijd gebruikt.

Een laatste vraag, de rode lichten zitten toch altijd aan de buitenkant, wit binnenkant, en niet zoals Roco rood aan de binnenkant en wit aan de buitenkant op de type 59?
mvg [;)]
Luc

eddy

#18
inderdaad Luc,
Rood buitenkant
wit binnenkant,
vriendelijke groeten Eddy

belair

#19
Bedankt Eddy
@Wim, kun jij die andere vraag oplossen?
mvg
Luc

INFO

#20
Ja, ik kan de andere vraag ook oplossen, maar of je het antwoord snapt, daar heb ik mijn twijfels bij.[;)]

Alleen de waarheid ligt in het midden.

belair

#21
? [:D][:D]
Had ik het niet gedacht dat jij zomaar iets uit uw mouw kan schudden, maar je hebt gelijk ik snap er geen bal van. Kun je dit vertalen in mijn taal?[:D] Ik heb er wel interesse in Wim.
mvg [;)]
Luc

INFO

#22
Luc, het spijt me, maar duidelijker dan dit kan het niet uitgelegd worden.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

belair

#23
Wim, kan je eventueel de tekens die op de tekening staan uitleggen? Dan weet in tenminste welke onderdelen ik nodig heb. Is het dan niet mogelijk de werking uit te leggen, wat waarom? Ik weet graag wat het doet en waarom het dat doet. Al snap ik maar een tiende ervan, dan heb ik toch weer vooruitgang geboekt in de kennis van electronica.('t is nog niet veel hoor [:D])
mvg
Luc

Klaas Zondervan

#24
Luc, als je lid van een club bent, print dat schema van Wim eens uit en vraag aan iemand op de club om het uit te leggen. Samen aan tafel gaat dat veel makkelijker dan via een forum.
En als je al niet eens begrijpt wat die tekentjes betekenen, dan heb je echt te weinig kennis om dit via een forumuitleg te vatten.
Dus naar mijn mening heeft Wim groot gelijk dat hij dat niet eens probeert.

belair

#25
Klaas,
In een club ben ik niet, dus deze weg zal niet gaan.
De dioden en led's op het schema als ook de transistor ken ik, ik vermoed dat de blokjes met de + tekens weerstanden zullen zijn.
Probeer het eens uit te leggen, zo slecht in electronica ben ik nu ook weer niet. [:D]
mvg
Luc

dgrr57

#26
citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Luc, als je lid van een club bent, print dat schema van Wim eens uit en vraag aan iemand op de club om het uit te leggen. Samen aan tafel gaat dat veel makkelijker dan via een forum.
En als je al niet eens begrijpt wat die tekentjes betekenen, dan heb je echt te weinig kennis om dit via een forumuitleg te vatten.
Dus naar mijn mening heeft Wim groot gelijk dat hij dat niet eens probeert.



Ja, sorry, maar dit vind ik dan het stomste antwoord van het jaar. Als jij iets niet wil uitleggen, zegt dan niet dat jij dat kan maar dat je dat niet wil uitleggen. Zwijgt gewoon.
Kleuterklas : nanana, ik weet het, gij niet [:(][:(][:(][:(][:(][:(]

belair

#27
citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Luc, als je lid van een club bent, print dat schema van Wim eens uit en vraag aan iemand op de club om het uit te leggen. Samen aan tafel gaat dat veel makkelijker dan via een forum.
En als je al niet eens begrijpt wat die tekentjes betekenen, dan heb je echt te weinig kennis om dit via een forumuitleg te vatten.
Dus naar mijn mening heeft Wim groot gelijk dat hij dat niet eens probeert.



Ja, sorry, maar dit vind ik dan het stomste antwoord van het jaar. Als jij iets niet wil uitleggen, zegt dan niet dat jij dat kan maar dat je dat niet wil uitleggen. Zwijgt gewoon.
Kleuterklas : nanana, ik weet het, gij niet [:(][:(][:(][:(][:(][:(]



Zo bedoelde Klaas het nu ook weer niet. Klaas is van de veronderstelling dat het voor mij makkelijker zou zijn aan een tafeltje met iemand die expert is in de electronica. En eerlijk gezegd, dat zou het gemakkelijkste zijn ook. Maar ik wil het toch proberen te begrijpen, lukt het niet kan ik nog altijd mijn toevlucht ergens anders gaan zoeken, maar dicht bij de deur is het niet voor mij.

Klaas Zondervan

#28
citaat:
Geplaatst door dgrr57

Als jij iets niet wil uitleggen, zegt dan niet dat jij dat kan maar dat je dat niet wil uitleggen.

Dit vind ik nou ook niet bepaald een intelligente reactie.
Je draait de zaak om. Het gaat er niet om dat ik het niet wil uitleggen, maar als iemand aangeeft dat hij de tekentjes in het schema niet begrijpt, dan kan ik het via een forum niet uitleggen. Dan moet dat samen aan tafel.

doomslu

#29
Luc (belair), ik snapte ook niet waarom er "+"-tekens in de weerstanden stonden, maar ik denk dat die er alleen maar staan door het gebruikte tekenprogramma. Denk ze gewoon weg en dan snap je het.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *