MSM 66

Gestart door trainfreak, 18 december 2007, 12:10:11 PM

janjozef

IK ben het niet eens met guy, als men grootspoor in een modelspoorboekje gaat zetten hoef ik echt geen spoorwegjournaal meer te kopen, de tee is daar al in het lang en het breed besproken, voor mij geldverlies, prachtig artikel maar niet meer nodig in modelspoormagazine

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

doomslu

Toen ik voor het eerst de artikels voor nr 66 onder ogen kreeg was mijn spontane reaktie dat dit een sterk en evenwichtig nummer was. Vooral de bespreking van de TEE vind ik heel knap. We mogen van mening verschillen, maar voor mij hoort daar gewoon een kort woord over de TEE in het grootbedrijf bij, anders is het niet af.

Ook al is het baanpan van Gerolf voor Ren? wat ingewikkeld, het artikel zou een referentie (verplichte lektuur ! [;)]) moeten zijn voor allen die in de planfase zitten of er willen aan beginnen. Er zijn heel wat begrippen op begrijpelijke wijze in uitgelegd. Knap werk.

Ik sta zelf achter de bijlage van Zamateur over Z op eBay (maar het is wel meer dan dat). Aandacht voor een andere schaal dan H0, daar gaan we toch niet over klagen h??

De baan van de Dwarsliggers is gewoon prachtig. Heerlijke foto's.

Dat de reportages over de tentoonstellingen in Frankrijk een beetje oppervlakkig zijn is wellicht waar, maar je zou al gauw een gans nummer kunnen vullen daarmee. En ik denk niet dat dat de bedoeling is.

@gerrit : jouw bijdrage is een goeie persoonlijke analyse van het nummer. Doe zo voort... [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ruben13

licht het boekje al in de winkel??
[:)]

INFO

citaat:
Geplaatst door ruben13

licht het boekje al in de winkel??
[:)]



Ruben, ik heb geen idee of er een lampje in zit, wat aanstaat.[B)]
Alleen de waarheid ligt in het midden.

doomslu

citaat:
Geplaatst door ruben13

licht het boekje al in de winkel??
[:)]

Beste Ruben, normaal gezien zou MSM 66 ("het boekje") morgen in de winkel moeten liggen. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rochevalien

Ik vindt dus dat heel dat TEE verhaal wel aan bod mag komen (grootbedrijf + model) maar aub niet in ??n nummer.Nu moet dat ook weer geen vervolgverhaal worden h? maar waarom dat niet opdelen in 2 nummers??
Zelfde opmerking voor de tentoonstellingreportages: dat mag wel iets uitgebreid worden maar moet ook weer geen half magazine gaan vullen.
Wat ik ook mis in MSM zijn reportages over persoonlijke banen ,het lijkt wel of elke treinliefhebber van dit land alleen maar treinen koopt en nooit eens iets bouwt.Jammer is dat.
En nog wat over het spoor Z  artikel: eigenlijk zou dit verder moetn gezet worden met m??r informatie over deze schaal.Een opmerking zoals "er zijn op het internet sites te vinden die uitsluitend aan dit onderwerp gewijd zijn" kan voor mij ook niet.Vermeld die sites dan toch gewoon!!
Het ontgaat mij ook waarom men hier per s? de Belgische kaart wil spelen als meer dan 80% van het beschikbare materieel van Duitse origine is.
Het artikel over het graveren in Forex is natuurlijk de max maar ik denk niet dat ik ooit de moed ?n de tijd ga vinden om dit in Ho eens te proberen.Dit is duidelijk een "bewaarartikel".

Gerrit

doomslu

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Wat ik ook mis in MSM zijn reportages over persoonlijke banen ,het lijkt wel of elke treinliefhebber van dit land alleen maar treinen koopt en nooit eens iets bouwt.Jammer is dat.

Dat vind ik ook Gerrit. Wie durft ? Ik vrees dat daar het probleem ligt... [:(]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

hobbyist

Voor ieder wat wils. Zolang er maar iets in staat dat ik zelf kan maken ben ik al heel te vrede. Wat mij opvalt bij Roycourt op pagina 37. Dat manneke bij de Fiat500 lijk wel een reus t.o.z van dat autootje. Lijkt er zefs op, ingeval van arrestatie, dat die man moeilijk in de politiecombi te krijgen is. is dit een bedrog of bestaan reuzen echt in miniatuurland.





El Greco

citaat:
Geplaatst door INFO

citaat:
Geplaatst door ruben13

licht het boekje al in de winkel??
[:)]



Ruben, ik heb geen idee of er een lampje in zit, wat aanstaat.[B)]


Info,Wim,

In Antwerpen zeggen ze: jij hebt een vuil "bakkes".[:D]maar dit is hier goed bedoeld hoor.[;)] Ligt vs licht[?]
 

loebaske

Men kan niet voor iedereen goed doen..[:(]  maar zoals men nu MSM de grond inboort vind ik persoonlijk wel erg.
Gelukkig is er nu het medium ?internet? en kan men meteen reageren als bepaalde artikels niet in hun sas past, in de tijd was men kontent dat er ?Rail Revue? was en men kon toen ook reageren, maar dan via pen en papier.
Als Gerrit vind dat bepaalde reportages beter in een ander blad verschijnen, of dat er bepaalde artikels niet voldoen aan de gestelde eisen, daar heb ik maar ??n antwoord op, laat zelf eens zien wat je beter kunt schrijven en maken of anders  > zeg je abonnement op< en verwijderd het MSM forum op je peecee.
Hopelijk komt er geen reportage over ons forummeeting, want waarschijnlijk past het beter in de dagelijkse krant?
Elke vrijwillige medewerker steek er elke maand zijn vrije tijd in om weer opnieuw een blad samen te stellen, en niet iedereen is of kan de aangeboden artikels in realiteit omzetten, maar hier en daar doet men kennis op, en kan men het ergens toepassen.
In ieder geval doe ik men hoed af voor die mensen met al hun kleine fouten?[:)]maar ze staan er toch weer elke maand.

doomslu

Loebaske, ik ben er zeker van dat de kritiek van onder andere Gerrit goed bedoeld is. Het is waar dat men vroeger niet zo snel in zijn pen kroop dan dat men nu iets op een forum schrijft, maar is dat een nadeel ? Voor de redaktie is feedback belangrijk.
Natuurlijk is het leuk als iedereen "schitterend" en "prachtig" roept, maar het hoeft echt niet hoor. [;)]
We zullen door een beetje goedbedoelde kritiek zeker niet minder enthousiast doorwerken in onze vrije tijd.
Maar toch bedankt voor je hart onder de riem. [:)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Ik heb zeker niet de indruk dat MSM "de grond wordt ingeboord". Er worden op een correcte manier kanttekeningen gemaakt. Dat kan ons alleen maar helpen om de kwaliteit verder te verbeteren.

Gerrit heeft trouwens een punt over die TEE-reportage: opsplitsen in twee delen had misschien beter geweest.
De beknopte grootspoor-schets moet er naar mijn mening bij. In diverse grootspoor-tijdschriften vind je veel over TEE's, maar deze "samenvatting" vond ik toch verhelderend en is meer gericht naar ons, modelspoorders.

Naar mijn persoonlijke smaak (lees: interesse) is er wat weining modelbouw in dit nummer, maar de artikels die er in staan zijn wel van een ferme kwaliteit.

@Eric: een apart draadje over het sporenplan kan voor mij gerust - sectie "aanvullingen op artikels". Is er "actueel" fotomateriaal beschikbaar?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters


Naar mijn persoonlijke smaak (lees: interesse) is er wat weining modelbouw in dit nummer, maar de artikels die er in staan zijn wel van een ferme kwaliteit.

Daar ga jij in het volgende nummer ongetwijfeld iets aan doen ! [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

renstimpie

Mag ik er iedereen aan herinneren dat er in de beginne ook een item grootspoor was en er toen niet werd geklaagd.  Misschien zijn wij allen gewoon de klasse van nu gewoon en als er iets tussen zit dat niet volgens onze visie is, is het niet zo'n goed nummer.

Mij hoor je niet klagen,  ik ben heel tevreden met dit nummer en als ik geen interesse heb in een bepaald artikel lees ik het ook niet.  Misschien ook onthouden dat je nooit voor iedereen kan goeddoen, je kan enkel maar proberen.

Prettige feestdagen

Tim

Rochevalien

Loebaske,er is een h??l groot verschil tussen opbouwende kritiek ,klagen ,reklameren en in de grond boren.Ik denk dat ik het eerste gegeven heb.Bovendien geef ik steeds MIJN EIGEN PERSOONLIJKE MENING en hoeft niemand  het daar mee eens te zijn.
Er zijn overigens overal mensen die niet tegen kritiek kunnen (en er niet mee kunnen omgaan)en dat is heel spijtig.
En Loebaske,ik heb -in den beginne-zelf ook wel wat gemaakt voor MSM maar toen stond dit forum nog in zijn kinderschoenen dus veel kommentaar heb ik nooit gehad maar als er iemand zich de moeite wil getroosten om dat vooralsnog te doen moeten ze het vooral niet laten,ik vraag niet liever.
Hou het w?l aub to the point,redelijk en proper ,aan met modder gooien heeft niemand wat.
Ik heb zelf alle nummers van Rail Revue en heb dat vooral en h??l saai geschreven blad gevonden en o zo ernstig bovendien.

Ps:wie houdt mij tegen om iets over de forummeting bij Eric te maken?? allemaal gratis reklame voor "Ter Kouter"[:D][:D][:D]


Gerrit