MSM 66

Gestart door trainfreak, 18 december 2007, 12:10:11 PM

trainfreak

Hij lag hier vandaag in de bus, net na de examens, beter kan niet8D
Spoorse groeten
Dimitri

doomslu

Amaai, da's vroeger dan verwacht. Leuk !
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Yep, hier is 'm ook in de bus gevallen.
Even al snel doorgelezen van de voormiddag, en het is weer een, volgens mij, sterk nummer.
Het begint al met het voorwoord door Guy. Heel goed en hopelijk lezen de fabrikanten dit ook.

De opmerking bij de reeks 16 in Freccia versie is wel wat overdreven.
Ik wil iemand nog altijd alle onderdelen op een halfuurtje zien monteren. Je hebt al een half uur nodig eer je alle onderdelen hebt geindentifieerd , afgesneden en ontbraamd.

In het artikel over de TEE's in Belgie is het spijtig dat er geen onderschriften bij de foto's staan (grootbedrijf) Voor ervaren modelspoorders niet zo erg, maar minder ervarenen krijgen op die manier te weinig informatie.

Voorts niets dan lof.

Edit: De in de omschrijving van de VT11.5 van Roco gemaakte opmerking over de verlichting, is waarschijnlijk te wijten aan een defekt. Bij mijn model fuktioneerd de verlichting normaal. Enkel bij de sluitlichten (aan elke kant) is de middelste lamp ook een beetje verlicht.
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

citaat:
Geplaatst door Peter

Yep, hier is 'm ook in de bus gevallen.
Even al snel doorgelezen van de voormiddag, en het is weer een, volgens mij, sterk nummer.
Het begint al met het voorwoord door Guy. Heel goed en hopelijk lezen de fabrikanten dit ook.

Dat hoop ik ook.

Voor de rest een kort en krachtige analyse, Peter !
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

tonycabus

Als "Dwarsligger" ken ik Roycourt natuurlijk...
Door Nico's prachtige foto's echter kreeg ik er een heel ander zicht op! Helaas zijn sommige ervan weer kleiner uitgevallen dan we wensten, maar daardoor zou het artikel ook weer veel meer pagina's beslaan. Uitstekende reportage!!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

loebaske

Jawade, het was plezant om de bus te ledigen deze avond na een dagje werk, want de nieuwe MSM zat er bij.....dus ga je me niet horen de komende uren, want heb leesvoer [:D][:D]

argilla

bij mij ok deze morgen. Plezierig om zo snel je blad te krijgen.Mijn verkiezingsblad ( tja ...je weet maar nooit he na 188 dagen) voor model2007 is reeds gepost. Kleine opmerking ik heb de volgorde verandert. Het is misschien beter deze in de toekomst door de kiezer zelf te laten bepalen wie er per indeling op nummer 1,2,3 staat.
Verder puik werk !![;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

doomslu

citaat:
Geplaatst door argilla

... Kleine opmerking ik heb de volgorde verandert. Het is misschien beter deze in de toekomst door de kiezer zelf te laten bepalen wie er per indeling op nummer 1,2,3 staat.

Wat bedoel je hier mee, argilla ?
Het is toch de bedoeling dat je een 1, 2 en 3 schrijft naast de door jou verkozen modellen ? Vanzelfsprekend in de door jou gekozen volgorde !
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rochevalien

Nr 66 heeft voor mij t? veel blz over lokbesprekingen  
( de bijdrage over de TEE treinstellen hoort mi eerder in spoorweg journaal thuis) en t? weinig blz over modelbouw.
De artikels over de afgelopen tentoonstellingen in Frankrijk zijn voor mij t? oppervlakkig en te kort.Bij het artikel over de Ramma zijn er zelfs geen onderschriften bij de foto's voorzien,welke foto gaat over welke baan?
De absolute topper van dit nummer is de bijdrage over Roycourt,z??r mooie foto's en sublieme fotostandpunten van dit kleine maar veelzijdige baantje,zo zien we het graag[:p][:p][:p]
We vergeven  de bouwers dan ook graag de kleine "ongerijmdheden" die dit baantje bevat : de zware portaalkraan ,de watertoren ?n de kruiswissel horen mi niet thuis in zo'n klein,landelijk station.
Maar dit is slechts detailkritiek.
Wat w?l jammer is dat de- overigens- mooie foto's op blz 30-31,32-33 en 38-39 verkloot worden door ze over 2 blz af te drukken.
De klassieke "postzegelformaatfoto's " zijn wel iets groter geworden[:D]
Het artikel over de huisjes van Kit Nord is zeer duidelijk en goed leesbaar gemaakt,hopelijk neemt dit bij veel mensen de koudwatervrees weg om dit soort kits te gaan kopen ?n te gaan bouwen zodat we in de toekomst meer van dit fraais mogen verwachten.
Schaal Z op E-bay? kan zijn ,maar niet aan mij besteed.
Het artikel over het vervang-chassis van PB voor de reeks 60 van Kleinmodelbahn is ,net zoals het artikel over Kit Nord, een schoolvoorbeeld van hoe een artikel er behoord uit te zien.
Geen bla,bla ,duidelijke foto's en een stap voor stap uitleg van de manier van werken.Iedereen moet dit kunnen inbouwen na het lezen van dit artikel.
Gerolf heeft zich blijkbaar ook nog eens goed laten gaan en een epistel van een artikel neergeschreven.Dat Gerolf zijn hand niet omdraaid voor ??n of twee tekeningen (zelfs in 3d) wisten we al maar dit is toch wel "teen en taander"[:0][:0]  Ik vraag mij dan ook oprecht af of de doorsnee beginnende modelbaanbouwer geen schrik gaat pakken bij het zien (en lezen) van dit alles.Vooral de schetsen op blz 60-61 doen bij mij de wenkbrouwen fronsen.
Wat mij ook opviel: hoe gaat onze Renee het baangedeelte op blz 65 bij nr 120-130 bouwen en zelfs kunnen zien eens het voltooid is? en wat een vreemd spoorverloop in het station (blz 65) er is totaal geen verbinding van de bruine met de purperen sporen?
De fly-over net onder het station is ook niet mijn ding,4 sporen op zo'n kleine breedte is echt teveel.
Dit is dan ook mijn algemene indruk van dit ontwerp veel te veel sporen en veel te weinig plaats voor landschap.
Maar ja,de Renee heeft dat mischien juist zo graag......

Gerrit  








eric

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Wat mij ook opviel: hoe gaat onze Renee het baangedeelte op blz 65 bij nr 120-130 bouwen en zelfs kunnen zien eens het voltooid is? en wat een vreemd spoorverloop in het station (blz 65) er is totaal geen verbinding van de bruine met de purperen sporen?
De fly-over net onder het station is ook niet mijn ding,4 sporen op zo'n kleine breedte is echt teveel.
Dit is dan ook mijn algemene indruk van dit ontwerp veel te veel sporen en veel te weinig plaats voor landschap.
Maar ja,de Renee heeft dat mischien juist zo graag......

Gerrit  



Dat gaat allemaal nogal meevallen, bij Ren? is het van "hoe meer sporen hoe meer vreugde"
De purpere en bruine sporen blijven zeker gescheiden omdat het ene tweerail is en het andere drierail.
Nu is alles in een beginstadium en we hopen het tot een goed einde te brengen.
Met "we" bedoel ik dat ik de vraag van hem gekregen heb als buurman om zo af en toe eens een handje te komen helpen.
En Gerolf hou je maar vast makker, er zullen nog wat heel vragen komen en hoogts waarschijnlijk ook wat "spiraal" hulpjes.

Gerolf

Het artikel gaat vooral over het proces, en minder over het product [;)] Het product (het plan) is een illustratie van het proces (het plannen maken)

Over het plan zelf: inderdaad rekening houdend met de wensen van die man: veel rijden, veel treinen zien.
Het linkergedeelte van het ontwerp: daar is nog een loopruimte naast.
Die onderzijde met vier sporen: daar valt inderdaad iets te zeggen over de "drukte". Ik heb Ren? ook al gesugereerd om die fly-over te laten voor wat het is, en de rails parallel te laten lopen, ?n wat meer verborgen (een centrale heuvel of zo)
Ren? is die baan intussen al beginnen bouwen - laatste nieuws is dat het "onderstel" er staat ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

eric

Zullen we voor dit project(je) misschien een ander draadje opstarten Gerolf?

Guy Van Meroye

"Nr 66 heeft voor mij t? veel blz over lokbesprekingen
( de bijdrage over de TEE treinstellen hoort mi eerder in spoorweg journaal thuis) en t? weinig blz over modelbouw."

Voor sommigen (oa Gerrit) mag het inleidende artikel over de TEE-stellen dan misschien overbodig zijn en thuis horen in een vakblad over het grootbedrijf, ik meen evenwel dat het wel op zijn plaats is in MSM. Niet iedereen leest meerdere bladen, het is toch de bedoeling dat de modelspoorder iets afweet van het model dat hij koopt. Hoe kan iemand anders een werkelijkheidsgetrouwe inzet op zijn modelbaan ensceneren.  
Dit jaar stond het 50-jarig bestaan van de TEE nu eenmaal in de belangstelling, de redactie was van oordeel dat hier dan ook de nodige aandacht moest aan besteed worden, met bijhorend een test van drie stellen. En hiermee is het TEE nog niet ten einde, zodra de stellen van de andere merken (LS-Trix-M?rklin) beschikbaar zijn komen we hier ook op terug.
Het is inderdaad wel spijtig dat de onderschriften zijn weggevallen. Zoals jullie wellicht vermoedden komen de foto's van Max Delie. MIsschien kunnen we in volgend nummer of via het forum nog een en ander rechtzetten, al blijft het natuurlijk vijgen na .... Kerstmis.
Guy
 

depovero

Wafti, weer een knap nummer!

Met Guy ben ik wel akkoord. De Tee heeft toch velen onder ons laten dromen. Ik herriner me nog vaagjes dat ik er twee genomen heb, om met de klas naar en van de sneeuw te gaan. Geslapen, man, dromen op avontuurlijke belevenissen, ja! En de latten gekruisd, daar ik ni gesnurkt heb [:p][:p][:p]

@Zamateur: Heb je zoveel rijdend materiaal kwijt te spelen? Er zijn andere manieren om deze te verspelen [:0]
@ the redaction: zie je wel, het zijn vier belgische in die schaal (nadenken, het is lang geleden dat ik hiervoor geroepen heb) [}:)][:o)][}:)][V]

Denis,

Director of 'Compagnie Baswasser Aublet'
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

prulleman

Ik ben volledig akkoord met Guy[;)]Je moet tenslotte ook zoveel mogelijk afweten van het grootbedrijf, en ik heb geen zin om 25 abonnementen te betalen. De TEE staat nu trouwens centraal in de belangstelling, mocht je het nog niet door hebben[:D]