MDU41 - op militairespoorbaan naar Brasschaat

Gestart door B-Modelbouw, 17 december 2007, 17:29:29 PM

B-Modelbouw

Beste forumleden,

Gisteren zou het dieseltreinstel 41 voor een speciale gelegenheid naar en van de kazerne van Brasschaat hebben gereden. Heeft er iemand foto's genomen ... Ik heb er uren gestaan (in de kou :(), maar helaas geen DMU 41 gespot.

Wie foto's heeft mag ze me steeds doormailen.

Peter

Inderdaad, de beelden waren op het 13.00 uur nieuws op VTM, en daarop waren toch een paar "spotters" te zien. Dus blijkbaar waren van deze rit toch een aantal mensen op de hoogte. De 41 reed wel maar stapvoets.
Om 19.00 zullen ze die beelden wel terug laten zien
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

Het spijtige is dat er heel weinig reclame voor is gemaakt, ik wist ook van niets, ter gelegenheid van wat was het ,
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

eric

citaat:
Geplaatst door janjozef

Het spijtige is dat er heel weinig reclame voor is gemaakt, ik wist ook van niets, ter gelegenheid van wat was het ,



Inderdaad jammer, dan had er wel wat meer volk opgedaagd, ik zou er zeker geweest zijn en had Bert niet alleen hoeven staan bibberen.

janjozef

Nu ben ik zondag thuis gebleven aangezien er niets intressant te doen was en kerstmarkten me niet intresseren, ik lust geen ghlu-wein
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

B-Modelbouw

Ja ... Zondag moet je niet veel informatie verwachten want dan zijn de loketten gesloten. Zaterdag was 't treinstaking en de bediende was nogal nors "Ik weet het ni".

Bijgevolg vroeg genoeg vertrokken maar geen trein gezien ... Door andere verplichtingen eveneens terug vroegtijdig vertrokken zonder foto's [V][V].

Veel reclame is er niet over gemaakt, want wist het zelf slechts door een krantenartikel van een maand geleden. Toen deden ze reeds een testrit op dat verlaten stukje spoor.

Is dat trouwens geen mooie locatie om een museumlijntje op te richten. Kapellen - Brasschaat door voormalig familie goed en in de tuinen van die rijke Nederlanders [;)]

eric

citaat:
Geplaatst door B-Modelbouw

Is dat trouwens geen mooie locatie om een museumlijntje op te richten. Kapellen - Brasschaat door voormalig familie goed en in de tuinen van die rijke Nederlanders [;)]



Of met railbikes zoals in Tessenderloo, dat is nog gezond ook.
http://www.tessenderlo.be/product/1568/default.aspx?_vs=0_N&id=1032#
Maar het leger moet dan nog weel een beetje meewerken natuurlijk.

B-Modelbouw

Staat al acht jaar te vervallen die lijn ...

eric

Rijd daar dan helemaal niks meer Bert?
Ze hebben dat locske (ex V36) in 't fortje van Kapellen toch noch hoop ik.
Daar stoeften ze een paar jaar geleden nog mee dat dit het oudste indienstzijnde voertuig is van het Belgische leger.