opritten & hellingen

Gestart door n/a, 05 maart 2005, 08:33:03 AM

n/a

Hallo allemaal,

Ik ben met een baan bezig (al een tijdje) en nu vroeg ik me af hoe mensen namelijk opritten maken naar bv 10cm hoogte. Welke materialen gebruiken jullie hiervoor. Hout, Gips, Purschuim. Dat laatste zou ik wel eens willen proberen. Het isoleert, is makkelijk op hoogte te snijden alleen ik weet niet hoe het daarna gaat met overschilderen enzo.

Hoe doen jullie dat ??

dank jullie wel.
marc

tonycabus

Heel zachtjes, jongen....
10cm omhoog is een heel eind, daar heb je al gauw enkele meters voor nodig.
Pur kan, maar ook dun triplex met steuntjes op regelmatige afstanden, maar dan wel met een geluiddempende kurklaag bvb.
Maar anderen mogen hun mening hier ook geven hoor!!!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

Pff, 10 cm, uitgaande van 3% helling heb je daar dus dik 3 meter voor nodig. Zou, zoals Tony al zegt, een multiplex strook voor gebruiken en om de 20-25 cm een steuntje tegen doorzakken.
In pur of gips krijg je nooit een mooie vloeiende lijn, met een strook hout wel.
Als geluiddemping kun je ook overwegen om een laagje geluidwerend behang (5mm dik tempex met een laagje dik papier) op het hout te plakken en dan een strook kurk. Het behang is op rol te krijgen bij de bouwmarkt.
Bij mij een fluisterstille oplossing.

Succes

Henk,
N, IB, Koploper, III-IV
Web: Funky Rail

n/a

sjahaa behang, wat een oplossing.. gaat ik morgen meteen proberen...
met triplex natuurlijk.....

dan jullie wel jongens...

marimon

Ik heb met een strook MDF van 8m/m een hoogte van 10 cm overbrugt over een afstand van 4 meter.dus een stijging van 2,5%. Op de MDF een strook kurk van 4m/m dik. Alles om de 25 cm ondersteunt met een triplex profiel.

Marc
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Fretbol

Als geluidsdempende ondergrond gebruik ik isolatieschuim van parketvloeren ( deze isolatie is speciaal gemaakt om bij het lopen op parket de hoogste geluidsdemping te geven ). Het schuim is een zo'n 3 mm dik en het zorgt ervoor dat de treinen heel zacht rondrijden

Anthony

n/a

Hi,

Als je goed kijkt kun je hier een op en afrit zien met een hoogte verschil van 11 cm.
Inclusief de bedding van ondervloer voor laminaat vloeren.


Wim