Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Berlijn vanaf de jaren 70

Gestart door Kees-Jan, 16 december 2007, 00:21:46 AM

Kees-Jan

#90
@Evan: ja we spreken elkaar wel weer op een bouwdag.

Het zijn code 100 sporen van Piko (A gleis). Het beste als je kijkt naar prijs prestatie verhouding.

Kees-Jan

Kees-Jan

#91
Bakken en overgangen intermezzo:

De poten van de bakken zitten opgesloten in deze constructie:



De poten worden vastgezet door middel van een vleugelmoer die de plaat tegen de poot aan drukt. Simpel en stevig.



De bakken zijn met twee bouten M 8 aan elkaar te zetten. Dit is stevig zat en goed te richten.



Dan de railovergangen.

Onder de rails zit een messing spijker geslagen die vast gesoldeerd is aan de railstaaf (zie op de tweede foto bij de pijlen).





Mijn bakken bouw ik van 12 en 15mm berken multiplex en hebben een buitenmaat van exact 600x1200m. Wellicht zwaar en overdreven dik maar het zijn stevige bakken en torderen bijna niet mede door de constructie en het gebruiken van verstevigingslatten.

Indien er vragen zijn...........stellen.

Kees-Jan

Johnnytrein

#92
Mooie fotos en interessant artikel. Maar wie is die onverlaat die in het begin al je foto's vervangen heeft door rode X jes. E staat zelfs een bericht van beneluxspoor ergens tussen.[:I]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Kees-Jan

#93
Johnny,

Dat kunnen ws foto's van mijn oude site geweest zijn die wellicht door updates verdwenen zijn. Sorry voor het ongemak.

KJ