Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Berlijn vanaf de jaren 70

Gestart door Kees-Jan, 16 december 2007, 00:21:46 AM

Michiel

#30
Kees-Jan, sta me toe dat ik even muggen zift, maar de aansluiting van het depot is mij niet duidelijk. Je komt dubbelsporig, via twee gebogen wissels op de diagonale wisselstraat uit.

Op je meest recente sporenschema is het onderste spoor in het verlengde van een stationspoor, maar het bovenste niet. Het nut van de dubbelsporige aansluiting is hier naar mijn idee onderuit gehaald.

Op je eerste schematische weergave (1ste pagina van dit draadje) liggen beide depotsporen in het verlengde van een stationspoor. Dit lijkt me wel goed en functioneel.

Welke is de "echte" versie?

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Kees-Jan

#31
Goed gezien Saraan. De recente tekening klopt niet! De koploper tekening wel en zo ligt het ook op de baan.

Zal het aanpassen en bedankt.

Kees-Jan

Jean

#32
Het is een heel bouwwerk wat je het opgesteld,
een paar vraagjes/opmerkingen  

Kun je van binnen in de spiraal bij de sporen komen? M.a.w. kun je je door de opening van, wat zal het zijn, 50 bij 50 cm wurmen?

Wat is de hoogte die je beschikbaar hebt in het schaduwstation en wat is de diepte die je maximaal moet overbruggen om bij het achter spoor te kunnen?  

Jean

Tom

#33
Het ziet er indrukwekend uit.
Het wordt zeker iets prachtigs, en het thema vind ik wel mooi.
Tom

wisselstromer

#34
man dat wordt echt prachtig

je vergeet toch niet een stuk berlijnse muur neer te planten he??
en mss een grensovergang,

ga je de uitkijktoren vanop de alexanderplatz die faller maakte ook neer zetten?

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Kees-Jan

#35
citaat:
Geplaatst door Jean_Hoogstad


Kun je van binnen in de spiraal bij de sporen komen? M.a.w. kun je je door de opening van, wat zal het zijn, 50 bij 50 cm wurmen?



Afgelopen week ben ik er via de onderkant in gekropen en via de bovenkant weer uit gegaan, ja dus.

citaat:
Geplaatst door Jean_Hoogstad

Wat is de hoogte die je beschikbaar hebt in het schaduwstation



De hoogte is voor de schaduwstations meer dan 30 cm.

citaat:
Geplaatst door Jean_Hoogstad

wat is de diepte die je maximaal moet overbruggen om bij het achter spoor te kunnen?  



De diepte is 60cm en makkelijk bereikbaar.

Met het bouwen heb ik zeker rekening gehouden met de bereikbaarheid van de sporen. Delen van de bovenbouw worden straks ook demontabel voor die reden (en om ze beter tekunnen bouwen in detail).

Kees-Jan

Kees-Jan

#36
Hier weer updates van mijn baan.

http://www.beneluxspoor.net/index.php?option=com_smf&Itemid=29&topic=4487.new;topicseen#new

sorry maar dubbel posten kost me te veel tijd.

vragen stellen mag natuurlijk altijd[:o)]

Kees-Jan

Kees-Jan

#37
Het maken van een brug (van styreen) en het water er onder:



Vanaf een plaatje in een boek ben ik begonnen met het bouwen van de brug over de rivier de Spree.



Hier is ??n kant van de brug klaar.



De brug heeft een kleurtje gekregen en het water ligt ook in de rivier. Dit is gemaakt mbv rouwfase behang dat daarna geverfd is met hoogglans "grachten groen". Daarna moeten er 3 lagen jachtlak overheen voor de glans (met her en der tussen de lagen wat zwarte en witte nuances).



Een deel van ??n van de twee brughoofden. Er ligt al een straatje van gips. De mallen zijn van Anita Decor/ Sp?rle.

Kees-Jan

marimon

#38
Dat is ferm gemaakt. Prachtig project. Dit is een drijfveer om mijn brug even mooi te maken, zoniet nog mooier[:D].
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Gerolf

#39
Mooie constructie, man !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kees-Jan

#40
Weer een stapje verder met de brug:


Hier is er nog maar ??n spant klaar. Gelijk maar een bootje in elkaar gezet voor de foto[:p]


Inmiddels is het tweede spant ook zo goed als klaar. Er kan zelfs al een S-Bahn over heen rijden.

Kees-Jan

Greg

#41
Prachtig werk!!!!
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

jan77

#42
Heel mooie brug.
Ik moet op mijn baan ook nog water voorzien ik hoop dat het mij ook zo goed lukt.
Gr Jan

Tom

#43
Amai, volgens mij komt die brug dik inorde, pracgtig gewoon. [^]
Tom

Kees-Jan

#44
Dank u heren.

Vanavond maar eens niets aan de baan gedaan en lekker zitten verven.



Een Piko vuil gemaakt en ook het stukje rails waar hij op staat (was Roco geoline).

Meer foto's op mijn site hiervan.

Kees-Jan