Auteur Topic: Berlijn vanaf de jaren 70  (gelezen 18231 keer)

Kees-Jan

  • Gast
Berlijn vanaf de jaren 70
« Reactie #15 Gepost op: 17 december 2007, 23:52:49 pm »
Luc,

We leren van elkaar denk ik. Zelf zit ik ook alles af te speuren via internet en het netwerk van bekenden waar ik ook om raad vraag. Op die manier probeer ik van alle verzamelde informatie te gaan bouwen maar ook dan loop ik nog al eens tegen problemen op.

Wat ik zelf een groot voordeel vind van deze baan is dat je niet iedere keer (of week) het zelfde hoeft te doen. Als ik geen zin in de electronica heb ga ik met het landschap verder of ga sporen leggen.

Mij ei kan ik het beste kwijt in landschapbouw want dat vind ik het leukste om te doen (geduld dus nog even voor mij).

Vanavond heb ik bijvoorbeeld zitten tekenen en een verdieping op de spiraal gebouwd.

Hier de tekening van het te bouwen station. Hier heb ik mbv van een tekenprogramma en Google de wisselstraten uitgezocht.



Kees-Jan

Offline Dreha

  • Forumlid
  • Berichten: 266
  • Voornaam: Harald
Berlijn vanaf de jaren 70
« Reactie #16 Gepost op: 18 december 2007, 08:41:57 am »
@rees-cees:
Wow[:p]
Ik denk dat ik nog een paar digitale foto's heb van het station Friedrichstrasse ("Der Tr?nenpalast"). Stuur me maar een PM als je ge?nteresseerd bent.[:)]

Kees-Jan

  • Gast
Berlijn vanaf de jaren 70
« Reactie #17 Gepost op: 20 december 2007, 00:08:53 am »
Stuur ze maar hoor. Graag zelfs!

Kees-Jan

Kees-Jan

  • Gast
Berlijn vanaf de jaren 70
« Reactie #18 Gepost op: 22 december 2007, 23:26:06 pm »
Na een dag hard door werken is het eerste schaduwstation klaar.



Morgen gaan we verder met solderen.

(meer foto's op mijn site)

Kees-Jan

Kees-Jan

  • Gast
Berlijn vanaf de jaren 70
« Reactie #19 Gepost op: 30 december 2007, 23:04:15 pm »
Inmiddels ben ik al weer iets verder. Het kan rondrijden want het tweede schaduwstation van het "hondebot" is ook klaar.

Met wat tijdelijke oplossingen (keerlusmodules van Lenz) is het mogelijk om handmatig rond te rijden. E?n ronde duurt bijna 11 en een halve minuut (goederentrein).

Het blijft wel oppassen zeker toen er meer dan 10 complete treinen onderweg waren op de baan.

Meer over het projectje volgend jaar.

een goed uiteinde allemaal en een gezond 2008!

Kees-Jan

Offline ERVIN

  • Administrator
  • Forumlid
  • Berichten: 6.492
  • Voornaam: ERWIN
Berlijn vanaf de jaren 70
« Reactie #20 Gepost op: 30 december 2007, 23:16:43 pm »
Projectje noemt hij dat!!![:0]

Ik blijf dit volgen hoor.

Je hebt anders je naam niet gestolen h?( Rees-Cees of was het Race-Cees??[:D])

Kees-Jan

  • Gast
Berlijn vanaf de jaren 70
« Reactie #21 Gepost op: 30 december 2007, 23:26:29 pm »
Ervin,

Rees Cees was mijn bijnaam op het circuit (waar ik met mijn Alfa rond scheurde).

Een nieuwe naam voor de website is in de maak maar dat vertel ik nog even niet.

groeten,

Reel-Cees.

Offline Greg

  • Forumlid
  • Berichten: 2.676
    • http://s105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/
  • Voornaam: Greg
Berlijn vanaf de jaren 70
« Reactie #22 Gepost op: 31 december 2007, 10:55:12 am »
Slik, je baan wordt alsmaar indrukwekkender!
Prachtig gewoon
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                       IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Offline Arbeco

  • Forumlid
  • Berichten: 638
    • http://treinenpaleis.tk
  • Voornaam: Lennart
Berlijn vanaf de jaren 70
« Reactie #23 Gepost op: 31 december 2007, 17:52:27 pm »
Kees Jan,

Zou je mij misschien een pleziertje willen doen en stoppen met foto's plaatsen van je project?? Ik krijg steeds meer zin om ook DDR-te gaan bouwen...[:D][:D][:D] Ziet er allemaal z? fraai uit zeg!! Vanuit Zeeland wens ik je veel succes met je project, en ik blijf je ook op de voet volgen hoor! Ga zo door!!

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

Kees-Jan

  • Gast
Berlijn vanaf de jaren 70
« Reactie #24 Gepost op: 04 februari 2008, 00:02:32 am »
even een update:

Hier het banenplan van alle zichtbare sporen:



Momenteel ben ik bezig om station Friedrichstrasse te bouwen en dit is een enorme puzzel.


Overzicht van het station in aanbouw.


De ingang links vanaf de spiraal.


Onder het station lopen de sporen naar de spiraal.

Kees-Jan

Offline janjozef

  • Forumlid
  • Berichten: 6.177
  • Voornaam: Jan
Berlijn vanaf de jaren 70
« Reactie #25 Gepost op: 04 februari 2008, 08:22:46 am »
een echt groots project is het wel
MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15
 2650 Edegem

Offline Michiel

  • Forumlid
  • Berichten: 9.447
  • Niets is verkeerd, zolang het maar plezeert
    • Brussel-Luxemburg anno 1920
  • Voornaam: Michiel
Berlijn vanaf de jaren 70
« Reactie #26 Gepost op: 04 februari 2008, 09:40:12 am »
Wat een indrukwekkend machtige constructie. Groots! Maar waar haal je al die tijd vandaan??? Ik heb nog niet eens voldoende tijd om slechts een fractie ervan te realiseren. In elk geval, GA DOOR! [:p][:p][:p] En ik  blijf genieten van de foto's...[:)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Offline Greg

  • Forumlid
  • Berichten: 2.676
    • http://s105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/
  • Voornaam: Greg
Berlijn vanaf de jaren 70
« Reactie #27 Gepost op: 04 februari 2008, 11:25:20 am »
Das echt een machtig werk, alleen de ruwbouw is al een kunstwerk.

Zeer degelijk gebouwd.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                       IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Kees-Jan

  • Gast
Berlijn vanaf de jaren 70
« Reactie #28 Gepost op: 04 februari 2008, 13:09:36 pm »
Bedankt voor de complimenten zo ver en Saraan:

Economisch werkenis het geheim dus goed vooraf plannen van de werkzaamheden. Dat bespaart enorm veel tijd bij het bouwen.

Daar ik veel onderweg ben met de auto heb ik de tijd om daar over na te denken zodat de plannen in m'n hoofd 's avonds ten uitvoer gebracht kunnen worden.

Verder werk ik bijvoorbeeld met 2 of 3 accuboormachines zodat je niet iedere keer boortjes of schroefbitjes hoeft te wissellen.

Het bouwwerk is zo stevig dat je er op kunt staan/zitten.

Kees/Jan

Offline Greg

  • Forumlid
  • Berichten: 2.676
    • http://s105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/
  • Voornaam: Greg
Berlijn vanaf de jaren 70
« Reactie #29 Gepost op: 04 februari 2008, 13:14:42 pm »
Wat is eigenlijk de hoogte van het hoogste deel van je baan en het laagste deel.
Het houtwerk met boven de sporen lijkt me redelijk hoog op de foto.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                       IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG