Littfinski

Gestart door dikken, 04 maart 2005, 19:18:53 PM

dikken

Hallo,

Wie kent er de producten van Littfinski en welke zijn uw ervaringen daarmee. Ze zien er robuust, verzorgd en goedkoop uit. Werken ze naar behoren? Graag uw reactie!

greeeetz, Bart
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

quf

Ik zelf heb geen produkten van Littfinski, maar ik neem ook deel aan een duits forum in verband met PC gestuurde modelbanen; en daar wordt Littfinski als zeer betrouwbaar ervaren. De onderdelen waarover daar meest geschreven wordt zijn daar voornamelijk  wisseldecoders en (spoor)bezetmelders. Ik zal daar verder nog eens mijn licht opsteken.

Groeten

Frank

pahasoft

Hallo Bart,

Op mijn nieuwe baan (nog echt in worden) gebruik ik sinds september vorig jaar HSI-88 en S88 bezetmelders. Kan alleen maar zeggen: werkt prima!

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma
homepage: http://www.pahasoft.nl

loco

Als je wat meer wilt weten, Littfinski is te vinden op http://ldt-infocenter.com
De DB-2 is een goedkopere booster van 2,5 amp?re voor M?rklin en DCC als bouwpakket en gebouwd.
Ze hebben ook een decoder voor seintableaus (ken ik niet)
Er is ook een Light at night waarmee je 160 groepen lampjes kunt aansturen los van een digitaal systeem.
Loco


_______________________
www.de-pijl.be : met recent nieuws en tips

argilla

Ben op die site geweest. LDT .Schijnen degelike produkten te zijn en niet duur. Hebben zelfs speciale produkten voor Roco digitaal Ga toch denkelijk eens iets bestellen voor zelfbouw.

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

tonycabus

Jaja! Gene zever, Littfinsky!
Veel interessante info ook.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

LokSound

Surf eens naar www.traintechnology.be.
Zij zouden de NIEUWSTE LDT Littfinski-importeur voor Belgi? zijn...

Succes!



Patrick

Chris

Ik heb bezetmelders en wisseldecoders op mijn baan en ben er zeer tevreden over. Ook hulp en omruil acties zijn zeer goed. Zo had ik per ongeluk een motorola decoder besteld terwijl ik een DCC wilde, en d.m.v het omruilen van de ic kon ik van de motorola decoder een dcc decoder maken.

René

Op de module baan van onze vereniging worden decoders en terugmelders toegepast. Deze werken prima. De bezetmelders/terugmelders zijn wel erg gevoelig. Een vinger over de beide rails leggen is voldoende voor een bezetmelding.

Rene
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

tonycabus

Leuk, dan detekteer je ook makkelijk wagens met een weerstandje over de wielen of met van die weersyandsverf...

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

dikken

heb een bouwsetje in elkaar gestoken in een dik half uur. (onervaren soldeerder en nieuw produkt) met wat oefening kan het wel lukken in een klein half uur. Decoders werken prima.
rechtstreeks verkregen bij traintechnologie!



greeeetz, Bart
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

marimon

Om te beginnen:
Wie heeft er ervaring met:
1- de "4-voudige decoder voor gemotoriseerde (wissel-) aandrijvingen  (M-  DEC-DC-F)" .
2- de "spoorbezetmelder (8-voudig) (GBM-8-G)" in combinatie met de Roco terugmeldmodule 10787?

Graag concrete antwoorden.[:)]
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

TrainTechnology

Hallo Marc,

De M-DEC-DC heb ik al een tijdje lopen onder mijn baan, en werkt perfect (getest met motoraandrijvingen van Lemaco en Hoffmann). De bedrijfstemperatuur is nogal aan de hoge kant - de drivers voor de motoren verbruiken wel een beetje stroom - maar dat is mij door de fabrikant gewaarborgd als zijnde geen enkel probleem.
Voor de rest werken die als eender welke andere DCC accessoiredecoder: draden aansluiten, adres programmeren en rijden maar. De handleiding (in het Nederlands te downloaden via onze website) levert hiervoor alle informatie, beknopt maar overduidelijk.

De GBM-8 is voor zover ik weet (en als importeur gaat dat al een redelijk eind) nog niet verspreid in Belgi?, maar is wel onmiddellijk leverbaar. Als je die in Duitsland al op de kop getikt hebt, dan hoor ik de feedback ook graag.
Uiteindelijk is dit een afgeleide van de RM-GB-8-O, zonder de S88-elektronica. Vermits voornoemde perfect werkt, verwacht ik bij een gedeelte ervan ook geen problemen. Hoe de Roco module hiermee omgaat is een andere zaak, daar kan ik geen oordeel over uitspreken maar ik verwacht eerlijk gezegd geen problemen.

Als je die modules trouwens wilt bestellen, kun je terecht bij je vakhandelaar, en als die niet meteen wil bestellen dan kun je dat voorlopig ook nog rechtstreeks (de prijs is dezelfde!).

Een kort overzichtje van de producten vind je op onze site: http://www.traintechnology.com/
de meest uitgebreide info vind je op http://www.ldt-infocenter.com/

Groetjes,
Mattias

marimon

Bedankt Matthias[:)]
En neen, ik ben nog niet in het bezit van de GBM-8-G.
En deze GBM zou dus een idiale module zijn voor besturingen zonder PC en voor iemand zoals ik die rij met lokmaus?
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

TrainTechnology

Hallo Marc,

Om een terugmeldcontact te "vertalen" naar een actie die moet gebeuren, dus naar een nieuw commando, is een meer geavanceerd toestel nodig dan je lokmaus.[V]

Je hebt een programmeerbare centrale nodig die kan reageren op het wijzigen van de terugmelding (of dit nu bezetmelding is of eender welk ander contact). Enkele gekende centrales zoals de IntelliBox of de memory-module van M?rklin kunnen dit, een PC met bijhorende interface en modelbaansoftware zoals WinDigital is wel een stuk gebruiksvriendelijker.

Groetjes,
Mattias