Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

WERK IN UITVOERING !!

Gestart door tonycabus, 10 december 2007, 15:13:04 PM

tonycabus

Hier kunnen bouwers hun project tonen en eventueel op bijstand beroep doen!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

argilla

zoals reeds aangehaald dankzij Tony, verplaats ik de foto's naar dit foldertje
[/img]
[/img]

basis is een module op1/2 schaal dwz bv dat de kloof op1/1 110 cm diep is. Aan de achterkant van de kloof is een ruimte voorzien voor het doorvoeren van de elektre etc.. .De kloof ( tja hoe heet dat ding eigenlijk een verschijving van twee tektonische landplaten, in het frans ? Gap is het engels dat weet ik)zelf is overspannen door een oude houten brug ( trestle), die aan vervanging toe is door een stalen monster.
Het karton is architecten karton van 4mm van bij Lucas( 2.30 ? per plaat van 55x50 cm. Lijm houtlijm en kopspelden voor de extra stevigheid . Ver wat balsa voor de poten van de module. De kloof zelf komt ook op pootjes ( ter ondersteuning) ook met slagmoeren .
De kloof wordt in de module geschoven ( zoals een lade maar dan met latjes ipv rolgeleiders = goedkoper). Bekleding is met wat je maar kan vinden aan papier en met behangerslijm gekleefd.
Verder nog wat foto's gedownload ( de retraning walls en tunnelingangen)
Als er nog vragen zijn doe gerust [;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

INFO

Ik heb een vraagje, hoe ga je dit vervoeren?? Heb je een vrachtwagen??

Een andere vraag, was het niet mogelijk om de voorzijde uit 1 stuk te maken, is niet alleen steviger, maar had er ook beter uitgezien.
Verder is het een leuk plan en het is in ieder geval iets anders dan al die vlakke modules.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

doomslu

Origineel is het zeker, argilla. Leuk !
Het wordt ook beslist niet zo eenvoudig om zo'n kloof te gaan nabouwen. Een hele uitdaging waarvan we met genoegen de vorderingen zullen gadeslaan (als je ons toelaat...).
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

argilla

neen, geen vrachtwagen maar een gewone volvo break. Kijk de kloof AAn Info   de kloof zelf schuift in de module ( als een lade) [/img]

dan volgt in elke hoeh twee van deze driehoekjes waarin de poten 4x4 cm als het ware "passend zuig" worden geschoven. Stevig en je hoeft niet te vijzen ofte lijmen en je kan alles demonteren .
[/img]

tekeningen niet op schaal
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Rochevalien

Een kloof?? [:0][:0]hopelijk wordt dat niet als een Belgisch motief uitgewerkt want dat lijkt mij bijzonder onwaarschijnlijk,zelfs in de Ardennen.

Gerrit

tonycabus

Mo leuttem toch doen, joeng...[;)] AGGEMORLEUTHET, heet da spel, wette nog?[:D]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

argilla

inderdaad, zoals Tony het aanhaalde ( thx), ik ging uit van "fantasie "en de leut van..... en als dat in ons zoveel geplaagd en belaagd Belgiekske nu eens wel zulke kloof ( het Waalse woord ken ik niet, het engels is "gap")zou bestaan ; wat dan ??

Trouwens Roche, als ge de omgeving van Coo bekijkt ( bv vanuit de lucht) lijkt dit verdacht veel op een uitgesleten gigantische kloof.0 Twee tektonische platen die onder elkaar schoven in een ver verleden, en dan plots water......kan toch Roche ?( fantasie)

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Rochevalien

Jo,mo eej gaste;ge kun't oek leute emme en just waereke in passant eej!! deur zen der al zoveulle die da voar olle gedaen emme!!


Gerrit

argilla

voila, zoals het ongeveer op 1/1 zal komen. Noteer dat het water niet "UIT" maar "IN"  de kloof stroomt. Op een van de foto's zie in de vere achtergrond een opening ( spelonk) waar het water naar toe vloeit.Enkele detail foto's
[/img]
[/img]
/img]
][/img]
[/img]
[/img]
[/img]
[/img]
[/img]
de brug is gecopieerd uit een magazine en dan geplakt op dik tekenkarton en uitgesneden.
Verder met wat ik vond in de doos dwz zeegras en bestrooidt met gemalen oasis groen.
Wat acrylverf, kattegrit voor in het stroompje, de rail zijn N en gecpoieerd  en geplakt....tja gewoon wat ik vond.
Om een nog betere indruk te krijgen een filmpjeeeeeee
[img][IMG]
http://s20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/allerlei/?action=view¤t=S5030011.flv
Hopelijk is het gelukt. Ben wel geen Jan Verheyen hee ik bibber zowat [8D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

doomslu

Dat ziet er bijzonder fraai uit, argilla !

Ik ben vooral blij dat er toch enkele mensen de handschoen hebben durven opnemen en enthousiast meedoen. [:)]

Samen met de 61 mini-baantjes bouwers zullen we bewijzen dat er bouwers in onze streken zitten ! [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Amaai, gelukkig heb ik geen hoogtevrees!![}:)]

Maar mooi, ja dat is het, zeker en vast.[;)]

Greg

Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Mr-tsjoektsjoek

Hallo Argilla,

Prachtig werk.

Zonet je filmpje bekeken, ook je tunnelingangen zijn prachtig.

Dit kun je toch Belgisch uitwerken, als je de politiek in dit land bekijkt is de kloof tussen Vlamingen en Walen nog v????l groter ! [:)][:)][:)]

Groeten Mr tsjoektsjoek