M

Gestart door locomotion, 04 maart 2005, 11:31:40 AM

locomotion

Op de website van Depijl en op de website van Go Rail wordt aangekondigd dat M?rklin met een NMBS reeks 13 zou komen. Het zou hier gaan om een zogenoemde Playtime goedkoop model voor 2006.
Ik heb naar Go Rail gebeld en de zaakvoerder heeft mij dit verhaal bevestigd. Hij heeft deze informatie gekregen van de verkoper van M?rklin heeft hij mij gezegd. Dit verhaal lijkt mij nog steeds onwaarschijnlijk, maar door de details en de bevestiging van Go rail toch geloofwaardig. Er zou geen professional model komen. Op mijn vraag waarom hij dit model BR13 noemt, zegt hij dat BR wijst op Bouwreeks 13. Het zou dus niet gaan om een afgeleid Duits model BR...
Heeft nog iemand hiervan gehoord? Of wie heeft goede connecties met het hoofdkwartier van M?rklin?
Locomotion

svvander

citaat:
Geplaatst door locomotion

Op de website van Depijl en op de website van Go Rail wordt aangekondigd dat M?rklin met een NMBS reeks 13 zou komen. Het zou hier gaan om een zogenoemde Playtime goedkoop model voor 2006.
Ik heb naar Go Rail gebeld en de zaakvoerder heeft mij dit verhaal bevestigd. Hij heeft deze informatie gekregen van de verkoper van M?rklin heeft hij mij gezegd. Dit verhaal lijkt mij nog steeds onwaarschijnlijk, maar door de details en de bevestiging van Go rail toch geloofwaardig. Er zou geen professional model komen. Op mijn vraag waarom hij dit model BR13 noemt, zegt hij dat BR wijst op Bouwreeks 13. Het zou dus niet gaan om een afgeleid Duits model BR...
Heeft nog iemand hiervan gehoord? Of wie heeft goede connecties met het hoofdkwartier van M?rklin?
Locomotion



Ik heb ook zo'n een gerucht opgevangen... maar vind niets "officieel" terug...

Sven Vandersmissen
HO, 3rail digitaal, IB, NMBS, III IV V
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

loco

Het bericht op de website van onze vereniging is geplaatst na contact met de handelaar via email en nadat eerst om enige verduidelijking is gevraagd. In deze mail heeft hij alles bevestigd. Omdat onze webmaster geen bevestiging heeft gekregen via andere contacten, heeft hij ook duidelijk vermeldt dat hij deze informatie heeft via de website van Go Rail. Wanneer de melding op site van Go Rail correct blijkt te zijn, dan heeft hij wat mij betreft een primeur. Wanneer de informatie echter niet juist is, dan mag iedereeen voor mijn part hieruit zijn conclusies trekken.
Loco

_______________________
www.de-pijl.be : met recent nieuws en tips

svvander

citaat:
Geplaatst door loco

Het bericht op de website van onze vereniging is geplaatst na contact met de handelaar via email en nadat eerst om enige verduidelijking is gevraagd. In deze mail heeft hij alles bevestigd. Omdat onze webmaster geen bevestiging heeft gekregen via andere contacten, heeft hij ook duidelijk vermeldt dat hij deze informatie heeft via de website van Go Rail. Wanneer de melding op site van Go Rail correct blijkt te zijn, dan heeft hij wat mij betreft een primeur. Wanneer de informatie echter niet juist is, dan mag iedereeen voor mijn part hieruit zijn conclusies trekken.
Loco

_______________________
www.de-pijl.be : met recent nieuws en tips



Hey Loco,

Dat zou inderdaad een echte, wel leuke primeur zijn. Ik ga in de toekomst meer op jullie website gaan kijken![8D]



Sven Vandersmissen
HO, 3rail digitaal, IB, NMBS, III IV V
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

loco

Dat moet je zeker doen.
Maar de primeur is in het beste geval zeker niet voor deze site maar voor Go rail.
Loco

tonycabus

Hij vertelt wel eerlijk erbij wat er is van de apparatuur van M?rklin....!
Erg mooi van zo'n grote fabrikant:"loop naar de duvel, beste klant!"

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Jurgen

Op de website van De Pijl staat ook vermeld dat M?rklin met een reeks 18 gaat komen in 2007. Ik ben benieuwd.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rgp

Dag,

Toen ik vernam dat M?rklin ook met een 13 ging komen, heb ik de wenkbrauwen even gefronst.  Hoe kun je van een firma die toch wel in relatief slechte papieren zit een model zien aankondigen die een "dubbel" ontwikkeling is voor een "kleine" markt .

Antwoord (niet van mij, maar wel van iemand die goed geplaatst is): bij M?rklin, weten ze niet wat ze doen, de linkerhand weet niet wat de rechterhand denkt te doen, ze hebben het verlies van hun machtspositie nog steeds niet verteerd, en die aankondiging is gewoon omdat ze het succes van LS niet gunnen".  Allemaal mooi, maar ze zouden dan wel beter al hun aangekondigde modellen wat sneller uitleveren (of is het normaal dat de helft van wat een winkelier in bestelling heeft, maanden in "backorder" blijft ?)

Aan de digitaal M?rklinisten zeg ik: het amusement: voor de tweede keer zet M?rklin zijn klanten op de keien: begin 90 toen ze van decoders veranderen en nu opnieuw.  Aan alle bezitters vanhet huidige systeem: M?rklin is wettelijk verplicht om 10 jaar na het stopzetten van hun productie onderdelen enservice te blijven leveren.

Roland (ex-M?rklinsysteemrijder)

tonycabus

En dat is inderdaad wettelijk verplicht voor produkten voor de normale consument!!!


Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

JoVer

Klopt Tony (en anderen) maar onderdelen dat wil niet zeggen dat je vb. een rijregelaar (6021 om in M* sfeer te blijven) moet blijven aanbeiden, enkel de samenstellende onderdelen om defecte stukken te kunnen vervangen.[;)]

Verder vind ik het (als M?rklinist) inderdaad niet erg proper om een model aan te kondigen (en het soms 1 ? 2 jaar later te leveren) om de concurrentie het gras van voor de voeten weg te maaien. Maar: als bij M?rklin de ene kant niet weet wat de andere doet... is het dan wel de bedoeling LS Models stokken in de wielen te steken? Ik hoop maar dat M?rklin andere nummers dan LSM uitbrengt. Ik ben in ieder geval van plan om een LSM 13 aan te schaffen. En eventueel later ook nog een M?rklin, tegen die er is heb ik weer wat gespaard [:D]

Jo.

Steven86

Jongens, jongens. Zijn we wel objectief bezig hier? Is M?rklin het enige merk met vooraankondigingen? Met vertraging in leveringen?

Wat die wisselstukken betreft. Ik heb vorig jaar nog een M?rklin loc van 27 jaar oud laten aanpassen. Sorry dat ik dan een beetje glimlach als ik lees dat M?rklin zijn klanten op de knie?n zou zetten met het wisselen van decoders...

Spreken we hier over hetzelfde M?rklin [:D]?

Bezoek Musena - http://users.telenet.be/musena