Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MSM 36

Gestart door tonycabus, 04 maart 2005, 00:20:51 AM

depovero

Jan, gelezen en goedgekeurd.

Ik zal op die blanco's letten!

Dank je wel,

Denis.

[8D]

[:D]
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

janjozef

Denis even goede vrienden, discussie gesloten. [:)]
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Havoc

Die omschrijving van hoe het er bij Fremo aan toe gaat roept nogal wat vragen op.

De toetreding heeft veel weg van de loge. Met of zonder examen? En spreken van dictatoriale huishouding als ge dan de beschrijving leest waar alleen de rails al moeten aan voldoen...dan heb ik zoiets van "de pot verwijt de ketel". Echt "openstaand" noem ik dan nu ook niet direct.

Langs de andere kant zo'n banen bij elkaar krijgen is ook iets om even stil van te worden.

Is er niet ergens een middenweg?

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

erik de noorman

Havoc,

Een middenweg? Ja, een geschilderde plaat van Thurn en Taxis met wat sporen op.

Erik

janjozef

Ja als ieder eigen modules heeft die aan een moeten gesloten kunnen worden dat is enige regelgeving gewoon noodzakkelijk, en dan kunt ge immense banen cree?ren
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

FREMO e.V. - afd België

Beste forum,

Ja hier ben ik weer.

In mijn bijna 25-jarig lidmaatschap van FREMO is het in het begin niet steeds zo geweest als heden ten dage. Doch de hogere graad van afwerking, samenwerking, enz ... leiden toch dat iedereen zich gezamelijk inzet om steeds de fameuse lat hoger te leggen.

De vereniging is geen ditatoriaat. Alles maar dan ook alles word in de 2 jaarlijkse algemene samenkomsten besproken, aangepast, en via stemming aanvaard of verworpen. Het word ook duidelijk medegedeeld aan alle toekomstige nieuwe leden, wat de basis regels zijn. Deze kunnen op geen enkele wijze veranderd worden. Het staat dus het toekomstigelid dan ook vrij zich aan te sluiten of af te haken.

Eens dat je aanvaard, dan staan alle leden tot je beschikking. Ja, je moet je openstellen voor een multicultureel geheel. Eens je dit kan dan open er zeer veel mogelijkheden.

Op meerdere tijden, op algemene of regionale samenkomsten, zijn er steeds werksessies, zoals het samenstellen van onze "FRED's", die na afspraak zijn ontworpen en ook gekopieerd word door Uhlenbrok (als voorbeeld), het bouwen van wagens, het maken van sporen, wissels, enz....

Je bent dus zo vrij als je maar wilt, je hoeft niets, maar het zou spijtig zijn niet te profiteren van de uitstekende ervaring van een voorbeeldig modelbouwer , elektronicus, planner, historicus, enz....

Onze samenkomsten zijn van een bepaald niveau, als je naar de beelden kijkt die je kan vinden op het net, dan zijn daar superbe staaltjes van "vakmansschap" uitgevoerd door een gewone amateur.

Tot later,
FREMO e.V. - afd Belgi
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

janjozef

Fremo sorry maar uwen uitleg is een kopie van wat de communisten in de jaren 60 zeiden  alle heil komt van ......fremo
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

rgp

Dag,

Als ik alle regels lees over FREMO, en dan de andere verenigingen voor dictatoriale clubjes verwijten, allo !
Trouwens de ganse besluitvorming verschilt niet van wat in een goed gerunde club gebeurd.  Meer nog in zo'n clubs houden ze ieder jaar een algemene vergadering en niet om de 2 jaar !

Een 15 jaar geleden kwam er een FREMO-adept binnen op een vergadering van de modelbouwcommissie.  Begon alle reeds genomen beslissingen in vraag te stellen om het FREMO-concept op te dringen.

Ik heb die man toen gewoon gezegd dat hij zo snel mogelijk moest opheopelen, wat hij ook gedaan heeft.

Roland


Havoc

Ik had begrepen dat er 2 vergaderingen per jaar zijn. Nu ja, als ze daar zo kritisch zijn, dan is eenmaal om de twee jaar misschien genoeg, anders is de vooruitgang niet te merken. Maar enfin, alles zowat gezegd denk ik.

citaat:
Een middenweg? Ja, een geschilderde plaat van Thurn en Taxis met wat sporen op.


Dit gaat mij hier nog lang achtervolgen vrees ik. Nu ja, geen probleem.

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

FREMO e.V. - afd België

Beste RGP/Roland & HAVOC/Johan,

Ik dank dat ik mij verkeerd heb uitgedrukt, ivm de vergaderingen.

Het is wel zo dat wij op ongeveer vaste tijdstippen samen komen, ??n keer in de lente en ??n keer in de herst. Dus 2 jaarlijkse vergaderingen, waarin alle voorstellen, vragen, enz. worden besproken en gestemt (Ja of Nee). De andere samenkomsten zijn meer gericht op praktijk in bouwen van modules, sporen, huizen, loco's, wagens, enz...

Ik ben niet te beroerd om een fout toe te geven hoor.

En Roland, je moet niet vrezen voor de modelbouwcommissie hoor. Ik ben geen doordrammer. Dus aanpasen aan FREMO, vergeet het maar.
Ik laat iedereen vrij. Meestal komen ge geinteresseerden naar mij toe en dan leg ik het met voorbeelden uit voor wat wat staat.

Mvg
FREMO e.v. - Afd Belgi
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

argilla

[?][?][?]Jawade alloo zeg! Voorgedragen worden door een ander lid ????? Wie denken de "heren" wel dat ze zijn En dit is dan de lat hoger leggen???
zullen we beginnen met de lat voor ieder gelijk te leggen niet beter zijn ??
Fremo is geen zaligmakende en alleenstaande normen hoor !!
Nee dan ben ik zeer tevreden met onze "Kempense club voor modelspoorwegen" zonder franjes en even hoogstaand als dat clubje duitstalige .... xxxx............Ikke gedaan Marc (Tony)


de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

quf

Meneer de Bruyn,

Men kan voor of tegen zijn, maar zulke reactie vind ik, op zijn zachts gezegd, toch wel wat overtrokken.

Groeten

Frank

rgp

Dag,

Sorry Frank, niet overtroffen, maar nagels met koppen.

Roland

argilla

sorry mijnheer Frank. Maar dat is wat ik er van denk .Je kan voor of tegen zijn. Je mening laten horen !
Dat is uiteindelijk toch het doel van dit forum niet? Trouwens aan de andere reactie te lezen zijn er wel mensen die de mening delen. En bovendien ik heb nergens Uw naam vermeld, sorry als U zich aan gesproken voelt !

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

quf

Mr de Bruyn en rgp,

Ik heb geen probleem met uw stellingname ik heb het alleen moeilijk met die verwijzing naar Duitsland en het begin van die gehate slogan, die bij ons, oorlogskinderen, pijnlijke herinneringen oproept.