Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

nurnberg 2008

Gestart door thalysken, 08 december 2007, 14:11:56 PM

thalysken

Hallo allemaal,

Naar aanleiding van de speelgoedbeurs in nurnberg(2008) heb ik een vraag. Klopt het dat je onder de 16 jaar daar niet binnen mag. Dat las ik altans op de site van de speelgoedbeurs. http://www.spielwarenmesse.de/index.php?id=476&L=1 (onderaan).

Alvast bedankt,
Thijs



guy holbrecht

Thijs,

In wezen is de Nurnberg Messe een groothandelsbeurs, een vakbeurs waarop de fabrikanten van over de gehele wereld hun nieuwste speelgoeditems trachten te verslijten via hun invoerders of vertegenwoordigers aan winkeliers. Op vele standen kom je gewoon niet binnen als je geen handelaar bent. Zo was er tot voor kort bij de meeste grote treinmerken (M?rklin, Roco en Fleischmann)niet veel te zien (van buitenaf) en was er enkel maar mogelijkheid om als winkelier je bestelling voor het komende jaar te plaatsen bij de vertegenwoordiger voor jouw land (binnen de stand, waar dan weer wel een minimum te zien was, maar waar je als gewone bezoeker niet binnenkomt.
Wil je echt een treinenbeurs in Duitsland bezoeken, dan moet je naar K?ln of Dortmund. Daar is tenminste wat te zien. In N?rnberg vind je dus GEEN treinbanen van clubs.

Groeten,
Guy

thalysken

Als ik dit bvb.(http://www.spielwarenmesse.de/index.php?id=476&L=1) bekijk dan heb ik niet de indruk dat daar weinig te zien is. Wat vinden andere mensen daarvan? En ik heb nu ook een nieuwe baan en ik wil nieuwe merken leren kennen.

Alvast bedankt,
Thijs



quf

Thijs,

Als je de link die je daarnet gegeven hebt eens goed leest, dan zie je gans onderaan staan: ik citeer "For trade visitors only..."
M.a.w. vrij vertaald: enkel voor vaklui...

Dus spijtig voor u, tenzij je goede relaties hebt met een handelaar; daar kan je soms eens mee meegaan, als behorende tot zijn personeel...

Groeten

Frank

Kedeng Kedeng

Thijs je kan daar als modelbouwer niks gaan doen, dat is meer voor fabrikanten & verkoper.

thalysken

Aangezien tufken straks hofleverancier wordt...???[:o)][:o)][:o)] Nee, maar ik dacht dat dat een beurs was voor modelbouwers die de nieuwe modellen willen zien en nieuwe merken willen leren kennen. Toch zeker en vast bedankt allemaal!

Met vriendelijke groeten,
Thijs



tufken

van mij mogen jullie allemaal mee[:D][:D]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


wisselstromer

de beurs in nurnberg is idd alleen maar voor "vaklui" MAAR
ik ga (en ik ben zeker geen verkoper) al van 2002 elk jaar naar de messe met mn 2 neven.
en 75% vd mensen die daar rond lopen zijn gewoon bezoekers zoals ik.

Bijna alle fabrikanten van treinen en toebehoren staan er en ze laten je allemaal hun nieuwe dingen zien. Voor mooie banen en dioramas moet je er zeker niet naar toe want buiten de gekende demonstratie banen van Marklin en Fleischmann staan er geen. Je kan idd beter naar keulen of dormund gaan want daar is er eigenlijk meer te zien maar we gaan gewoon voor de fun tot daar om er geweest te zijn en een babbelke te doe nmet de weinig belgen die er zijn.
daarnaast staat er ook altijd een bezoekje vh db museum op het programma en een bezoek aan 2 prachtige treinenwinkels in de Farberstrasse en de Bucherstrasse 2 aanraders , de eerste zeker voor marklin rijders.

Ik heb ooit eens aan een handelaar gevraagd dat i kvoor mij en mn pa geen kaarten konden kopen want mn pa wou daar altijd al naar toe en van het een kwam het ander en nu ga ik ieder jaar
het is wel redelijk ver ong. 600km  maar op de autobahn is het leuker om te rijden dan hier op de autostrades [:)]
ons hotel is op 50km van nurnberg langsheen de autostrade in zo een motel omdat in nurnberg de hotels allemaal ogwel pokke duur zijn en meestal volgeboekt zijn
dus moest je eens de kans hebben om te gaan moet je dat zeker doen

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

wisselstromer

nog vergeten

sinds enkele jaren is de treinenhal tjdens de 2laatste dagen open voor het gewone publiek.
dagkaarten kosten 17eur waarmee je overal (bij sommige stand dan weeral niet waaronder bv playmobil, barbie en lego) mag komen
wat de kaarten voor die treinenhal allleenkosten weet ik niet



wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Ludwig

citaat:
Geplaatst door tufken

van mij mogen jullie allemaal mee[:D][:D]



ah Tufken legt een bus in s?[:D]
Waar moeten we zijn voor de kaartjes?
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

loebaske

Op de beurs in Nurnberg ga je niet veel opsteken, laat de mannen van MSM maar gaan, die brengen dan toch uitgebreid in beeld (en geluid)in ons boekje, na Nurmberg komt de spielwarenmesse in Dortmund, en daar moet je zijn, minsten 2 hallen voor treinmodelbouw....en na Dortmund komt Aken, en daar ben ik niet te vinden want dat is zowat de rest van de soep, dus zeer klein en nog wat overschotten van Dortmund.

Flip2

citaat:
Geplaatst door loebaske

Op de beurs in Nurnberg ga je niet veel opsteken, laat de mannen van MSM maar gaan, die brengen dan toch uitgebreid in beeld (en geluid)in ons boekje, na Nurmberg komt de spielwarenmesse in Dortmund, en daar moet je zijn, minsten 2 hallen voor treinmodelbouw....en na Dortmund komt Aken, en daar ben ik niet te vinden want dat is zowat de rest van de soep, dus zeer klein en nog wat overschotten van Dortmund.



Waar en wanneer is die beurs in Aken ? Het eerste wat ik daar van lees. In Keulen is om de twee jaar een in november  (volgend jaar weer)zeer interessant en enkel treinen ook banen.Minder winkels dan in Dortmund.

Julien

thalysken

Zo te zien lijkt dortmund mij wel interessant. Graag zou ik hier wat meer informatie over hebben. Waar, wanneer is het, vanaf welke leefijd mag je binnen en wat zijn de kostprijzen.

Alvast van harte bedankt,
Thijs



wisselstromer

dortmund is een expo zoals alle andere (genk mechelen keulen)
iedereen mag er binnen

in 2008 gaat hij door van 16-20april i nde westfalenhallen van dortmund
alle facetten vd modelbouw zijn er te bekijken

de inkom was geloof ik 11eur

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

loksound2

Zij die willen gaan (vanaf 2009 dus..) en over een BTWnummer beschikken kunnen toegangskaarten kopen via www.debelux.org.
of... stuur me een mailtje: loksound@loksound.be
Maar zoals Guy zo mooi schrijft: enkel voor vaklui.
Echter: sedert 2006 is de particulier er ook toegelaten enkel op maandag maar dan ook enkel in de halle van de treintjes (nu 4A)!!!! niet in de andere halles.
Lees MSM.... heb je ook alles.

groeten,

P.