teletijd machine

Gestart door loebaske, 08 december 2007, 11:50:41 AM

loebaske

Teletijd machine
Wie heeft er zoiets in huis ??
Anders wil ik die wel effe gebruiken om terug te reizen naar 1900 om enkele foto's te nemen van wisselaandrijvingen en hoe het er uit zag in de tijd van toen, want heb al in veel boeken gezocht en op internet maar nog geen resultaat :(
Als er iemand documentatie heeft en me die zou kunnen bezorgen zou ik het zeer op prijs stellen.
Want ik heb geen flauw idee hoe ik het moet namaken in schaal HO.
Groetjes
Eric

GeM

Loebaske,deze komt misschien in aanmerking? Ik weet niet of die effectief rond 1900 in gebruik waren. (Foto genomen op de cf3v)

Als je de full-size foto wil, geef een seintje
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

loebaske

Bedankt Gerrit, dat is al iets [:)]
ben ook nog op zoek naar die kabels die naar het seinhuis gaan, lag dat in goten of zomaar langs het spoor, voor zover ik weet werden die ook gedeeltelijk aangedreven door kettingen.....

hobbyist

De kabels lagen meestal op katrollen langs het spoor. Als je de trein neemt van het Kolenspoor richting Eisden zie je op het einde van hun traject nog restanten van het seinmechanisme. De bollen die voor het omzetten van wissels worden nog in beringenmijn gebruikt voor het opstelbundel. Ik denk in Eisden ook door het Kolenspoor.

eric


ruben13

mischien ben je hier iets mee (wel uit duitsland).
ik denk dat ik hier nog foto's van heb.

GeM

Deze foto's zijn van Kinkempois, genomen als ik me niet vergis tijdens een forumuitstap (niet van mezelf, ik weet niet meer wie ze heeft genomen. Ik hoop dat de fotograaf me vergeeft om ze hier neer te ploffen[:I])




Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

loebaske

Gasten, nen dikke merci voor de documentatie, kan weer verder werken aan de baan, en weet nu dat we eerst kunnen inbedden en nog nadien de wisselkabels plaatsen.
MERCI MERCI

rixke rail

Ik ben benieuwd hoe je d?t gaat namaken, naamgenoot a.k.a. loebaske !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

loebaske

zal maar imitatie zijn h?, de wissels worden met fulgurex motoren aangedreven

tonycabus

Jean-Luc Hamers is bezig met zoiets: Bollenstampers.
Hij zal er ongetwijfeld binnenkort mee voor de dag komen.
Kijk eens hier:
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=4600&SearchTerms=bollenstamper
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

loebaske

Dank u Tony, was eigenlijk al vergeten dat er daar al een draadje over was....

Gerolf

Die draad-aandrijving-foto's zijn ferm, en zeker bruikbaar voor modelbouw-nabouw. Als je die nog in de originele resolutie hebt, wil ik ze graag doorgestuurd hebben [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Intens

Loebaske

Hier is een koppeling met foto's voor jouw wissel aandrijving.
1 foto met bekabeling
1 foto richting seinhuis
1 foto van de binnenkant van het seinhuis.

http://www.mijnalbum.nl/Album=Q8K338HD

Dit is trouwens het seinhuis dat bij simpelveld in limburg staat. Of te wel de Miljoenenlijn.

Foto's zijn niet van mij ik heb even gegoogled voor je.
En daarna op eigen foto site gezet.

Succes verder

Groeten
ilja
Groeten,
Ilja

www.modelspoor-trein.nl

loebaske

Dat is toch fantastisch hoe je hier op de medewerking van forum leden kan rekenen, aan iedereen bedankt [;)]
En Gerolf, we zijn voldoende foto's aan het maken van de opbouw van Gent-zuid, alsook van de gebruikte materialen, en die nabouw van de wisseldraden zullen ook uitgebreid aan bod komen.
Zal eens een fotoooke van de proefbouw van het perron hier plaatsen....tot sebiet (want het moet nog steeds via foto bucket[:(][:(])

Hier zijn ze








Thats all fooks [:D][:D][:D][:D]