Zelf bouwen

Gestart door Peter, 03 december 2007, 16:25:40 PM

Peter

Ik heb net een heel artikel gelezen op het forum van onze Franstalige spitsbroeders (of lotgenoten, zo je wil) TMM, waar op 18 !!! opeenvolgende pagina's gedetailleerd wordt gedemonstreerd hoe een prachtig model van een Type 53 te bouwen uit een bouwdoos van DJH-Jocadis. Dit is trouwens niet het enige want op dat forum staan er nog aardig wat voorbeelden van hoe en wat, en dat niet enkel van loks en wagens.
Dit ontbreek ik wel een beetje op ons Nederlands-talige forum, dus Luc en Gerolf, probeer eens wat mensen warm te maken om zo'n artikels te schrijven of misschien, die artikels te vertalen naar ons forum, uiteraard met toestemming van de betrokkene.
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Het zou mooi zijn als die jongens (Moustique en zo) iets voor MSM/TMM zouden willen schrijven...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tom

Ja,modelbouwen is toch een kunst.
Zo was ik eens op een opendeurdag van MSA, daar waren ook een paar mensen bezig met het bouwen van zo'n loc uit witmetaal, het was gewoon prachtig om hun bezig te zien.
Tom

Rochevalien

Is dat niet al eens aan bod gekomen? het bouwen van een DJH of Jocadis kit? Het is natuurlijk z??r jammer dat sommige mensen hun kunsten op een forum (TMM) willen vertonen en niet in het blad.Maar wat kan je daaraan doen???
Als je de mentaliteit van mensen kan veranderen kan je de wereld veranderen....

Gerrit

just4fun

Volgens mij hebben die hun artikel al voor MSM/TMM, alleen hebben ze het gepost ipv opgestuurd naar de redactie.
Een artikel voor een forum of een tijdschrift, waar zit het verschil? Ze moeten het wel willen, natuurlijk.
Paul

Peter

@ Paul en Gerrit

Het artikel beslaat 18 bladzijden, dit is wel wat veel om te publiceren nietwaar. Daarbij komt nog dat in de loop van de bouw rekening gehouden wordt met de opmerkingen en raadgevingen die mede-forumleden geven. Dit is nogal moeilijk om in een magazine te doen.
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Het is een idee om die gasten eens te contacteren...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Peter
Het artikel beslaat 18 bladzijden, dit is wel wat veel om te publiceren nietwaar. Daarbij komt nog dat in de loop van de bouw rekening gehouden wordt met de opmerkingen en raadgevingen die mede-forumleden geven.
Als de commentaren uitgefilterd worden, zullen er misschien 10 pagina's overblijven. Daarbij komt nog dat dit over webpagina's gaat, dat is heel wat anders dan gedrukte A4's.
Overigens, zo'n complexe bouwbeschrijving kan gerust over meer dan ??n artikel gespreid worden.

Een publicatie in MSM/TMM bereikt overigens heel wat meer mensen dan dit forum.

@Doomslu: doe gerust! (Jouw Frans is ietsje beter dan het mijne [;)])
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

erik de noorman

Zo'n artikel heeft ooit toch al in msm gestaan?

Erik

Gerolf

citaat:
Geplaatst door erik de noorman
Zo'n artikel heeft ooit toch al in msm gestaan?
LANG geleden, ja. Ik denk dat zo'n thema gerust opnieuw aan bod kan komen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

In de index vind ik niets terug daarover.

Ondertussen zijn de eerste contacten al gelegd... [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dgrr57

Als eens gezocht op witmetaal ?
Dan krijg je nummers 22, 23 en 24 (onder anderen) als antwoord [:D]

citaat:
Geplaatst door doomslu

In de index vind ik niets terug daarover.



hobbyist

Ook in nummers 2 en 3 dacht ik.

dgrr57

Inderdaad, daar gaat het over de reeks 91 van Jocadis.

citaat:
Geplaatst door hobbyist

Ook in nummers 2 en 3 dacht ik.


doomslu

Het gaat in die genoemde nummers inderdaad om zelfbouw locs. Het type 53 waar Peter het over heeft is daar echter niet bij.
Stel dat jullie zelf mochten kiezen, welke ombouw of bouw van een kit zou dan bovenaan op het verlanglijstje staan ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *