gezocht: aansluitschema Lenz LH100-LZ100

Gestart door LokSound, 03 december 2007, 13:23:50 PM

LokSound

hallo,
wie bezorgt me het aansluitschema tussen de Lenz LH100 en LZ100.
dank,

Patrick
(train@scarlet.be)

Michiel

Normaal vind je de informatie in de respectievelijke manuals, maar ik vermoed dat je die al hebt uitgeplozen. In elk geval zijn hier de manuals van beide toestellen:

http://www.lenz.com/manuals/xpressnet/lz100.pdf
http://www.lenz.com/manuals/xpressnet/lh100.pdf

Michiel
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

br212

citaat:
Geplaatst door Saraan

Normaal vind je de informatie in de respectievelijke manuals, maar ik vermoed dat je die al hebt uitgeplozen. In elk geval zijn hier de manuals van beide toestellen:

http://www.lenz.com/manuals/xpressnet/lz100.pdf
http://www.lenz.com/manuals/xpressnet/lh100.pdf

Michiel




Algemene waarschuwing: de Engelstalige bevatten soms foutjes die zeer storend kunnen zijn. Niet tekstueel, maar echt functioneel. [}:)] Ik weet niet of dat inmiddels is gecorrigeerd, maar om die reden houdt ik zelf nog steeds de Duitse versies aan. Die zijn altijd goed.

(Ja, door schade en schande wijzer geworden...

LokSound

dank voor hulp.
schema's staan er niet echt in, maar is ok!

Patrick

INFO

En wat bedoel je dan met schema's Als je vraag niet beantwoord is met de gegeven link, dan is je vraag dus niet duidelijk.

Overigens zit aan een LH100 een DIN stekker welke je gewoon in het daarvoor bestemde gaatje van de LZ steekt. Hoe de bedrading aangsloten is op de Din Stekker staat in de uitleg over LMBA de X-Bus dus, en dat staat op Blz 6 van de handleiding.[8)]
Alleen de waarheid ligt in het midden.

LokSound

citaat:
Geplaatst door INFO

En wat bedoel je dan met schema's Als je vraag niet beantwoord is met de gegeven link, dan is je vraag dus niet duidelijk.

[8)]




Geachte,
wil elke vraag die door mij gesteld wordt op dit forum negeren.
Deze zijn NIET voor U bestemd.
dank.

INFO

citaat:
Geplaatst door LokSound

citaat:
Geplaatst door INFO

En wat bedoel je dan met schema's Als je vraag niet beantwoord is met de gegeven link, dan is je vraag dus niet duidelijk.

[8)]




Geachte,
wil elke vraag die door mij gesteld wordt op dit forum negeren.
Deze zijn NIET voor U bestemd.
dank.



Sinds wanneer wordt dat door U bepaald welke vraag wel of niet voor mij bestemd is? Dit is een openbaar Forum. Als U het daar niet mee eens bent richt dan Uw eigen besloten Forum op, zal erg rustig zijn voor U.

Wat is er overigens mis met mijn antwoord? U krijgt immers perfect antwoord op uw vraag. Op blz. 6 staat namelijk het door U gezochte aansluitschema. En nogmaals als dit niet is wat U zoekt, dan is er iets mis met uw vraagstelling.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

ysbeer

citaat:

geachte,
wil elke vraag die door mij gesteld wordt op dit forum negeren.
Deze zijn NIET voor U bestemd.
dank.



Overdrijf je nu niet een beetje,het antwoord was zakelijk maar wel waar.
Als we allemaal zo snel op ons ... getrapt zijn kun je wel ophouden.
Als je info zijn reactie te bot vond,hoe bot was jou reactie dan.

wim ysbeer

LokSound

citaat:
Overdrijf je nu niet een beetje,h

neen, want in de (online) boeken staat niet het gevraagde schema!

Klaas Zondervan

Patrick,

in het eerste antwoord geeft Saraan links naar de manuals. Open eens die van de LZ100, daar begint het al op blz.5 over Xpressnet, het echte aansluitschema staat op blz.6, en dan suddert het nog iets door tot blz.9 met goede adviezen. Het is mij volkomen duidelijk, maar kennelijk is dat niet wat je zoekt.Dus de vraag: wat zoek je dan wel?

Gerolf

citaat:
Geachte, wil elke vraag die door mij gesteld wordt op dit forum negeren. Deze zijn NIET voor U bestemd.
citaat:
richt dan Uw eigen besloten Forum op, zal erg rustig zijn voor U.
Voor wie er aan twijfelt: dit is NIET de manier om met mekaar om te gaan op dit forum.
Diegenen die vinden dat dit w?l kan: trek uw conclusies [:(!]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tonycabus

Duidelijke vraagstelling is belangrijk, liefst zo gedetailleerd mogelijk, Patrick. Wim heeft naar mijn bescheiden mening een correct antwoord gegeven op jouw vraag, schiet hem dus niet af asjeblief...
Dit soort reacties vind ik onpassend, ook al is het antwoord niet wat je verwachtte.
Het zal erg moeilijk zijn een principeschema van een centrale van Lenz (of een handregelaar) te vinden op het net. Richt je vraag tot de mensen van Lenz zelf. Als je uitlegt wie je bent bestaat de mogelijkheid misschien dat ze je een schema toesturen. Zoniet zal het iets worden voor hun eigen service-afdeling, vrees ik. Tenminste als je vraag in die zin gesteld was.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)