Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Duiven in HO

Gestart door Kiwi_Ed, 28 november 2007, 10:31:23 AM

Kiwi_Ed

Hallo allemaal,

Graag zou ik als een kado voor iemand een duiventil maken in HO.

Een duiventil is natuurlijk lang niet zo leuk zonder inwoners, maar ik kan nergens duiven vinden in deze schaal. Ik weet dat er een setje met verschillende vogels is van Preiser is waar een paar duifjes inzitten, maar eigenlijk vindt ik dit een beetje te duur voor de anderhalve duif die er inzit terwijl ik de rest van de vogels waarschijnlijk nooit meer ga gebruiken aangezien ik zelf in N werk.

Weet iemand dus waar ik deze fladderaars kan kopen?
 

Gerolf

Duivenmanden heb ik op ebay gezien (via Google)
Van "gem" (firma ken ik niet), witmetaal, 00-scale (1/76 dus). De inwoners van de manden heb ik niet gevonden.
Onnodig te zeggen dat het mij ook interesseert ... [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Een tijdje geleden stond er in MSM een artikel of een lokaalbaantje waar er verschillende  dieren zoals duiven, eekhoornes een uil enz. te zien zijn. Ik dacht dat er toen in vermeld stond dat die van een ENgels merk waren.
Met vriendelijke groeten
Peter


Gerolf

Die eerste link is naar die duivenmanden die ik eerder noemde, de twee andere links zijn naar duiven, maar de schaal is veel te groot: 1/32 is de kleinste, de andere is G-scale.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

belair

Ze hebben te veel ma?s gekregen, Gerolf.[:D][:D]
mvg
Luc

doomslu

We hebben hier een gat in de markt gevonden ! [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kiwi_Ed

Luc, als je je nog geroepen voelt om 3mm grote duifjes te kleien dan houdt ik me aanbevolen [:D]

Ik heb de beste man die die duivenmanden verkoopt gemaild of hij misschien iets weet, zodra ik wat van hem hoor laat ik het weten.
 

loebaske

Is dat gat al opgevuld [?][?][?] want ik was enige jaren al van plan om een duiventil te maken...maaaar da was het [:(]zonder die duiven vond ik het maar nietes [:(][:(][:(]

watman

Heb eens zitten denken.  Is er geen mogelijkheid om van Preiser het setje met kippen en eenden te nemen, maar dan in schaal N ?  Misschien met wat verf, en hier en daar wat kleine veranderingen is het mogelijk om van een kip of eend een duif te maken.
Bart
 

Kiwi_Ed

[:D][:D] Machtig idee! [:D][:D]

Ik denk dat de duiven dan nog wat te groot zullen zijn, maar het is zeker een overweging waard. Zal eens kijken of ik dat setje ergens kan vinden om het eens van wat dichterbij te bekijken.

Bedankt voor het meedenken!
 

Michiel

@Kiwi_Ed: Zoals je al zei heeft preiser een set met een paar duiven (art. 10169), maar ook Vollmer heeft een setje (art. 2271)

Is het niet mogelijk om 1 zo'n setje te kopen, en dan gips kopijtjes te maken van de beestjes? Of bestaat er ook zoiets als copyright in de modelbouw?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

belair

citaat:
Geplaatst door Saraan

@Kiwi_Ed: Zoals je al zei heeft preiser een set met een paar duiven (art. 10169), maar ook Vollmer heeft een setje (art. 2271)

Is het niet mogelijk om 1 zo'n setje te kopen, en dan gips kopijtjes te maken van de beestjes? Of bestaat er ook zoiets als copyright in de modelbouw?



Ik denk zolang je ze niet gaat verkopen dat er geen probleem kan zijn met copyright
mvg
Luc.

janjozef

daar is altijd een probleem met als je zoiets klakeloos copieert
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Kiwi_Ed

Copyrights is geen probleem zolang niemand het ziet is mijn instelling altijd, dus kopieren vindt ik in dit geval niet zo erg. (vergeet dat ik dit geschreven heb, in het geval er iemand van Volmer mee kijkt.

Saraan, weet je ook een online-winkel waar ik dat volmer setje kan kopen. Hier in Ierland zijn de modelbouw-winkels dunbezaaid (slechts 2 bij mijn weten, beide niet echt om de hoek), dus koop ik dit soort spul graag via internet. In ieder geval hartelijk bedankt voor het vinden van dit setje!