Belgisch OKB voor modelspoorbaan aan te sturen (so

Gestart door knibbelknabbel, 26 november 2007, 20:43:26 PM

knibbelknabbel

Hoi,

Ik zou een beroep willen doen op enkele spoorwegfanaten die veel kennen van programmeren. Mijn idee is het volgende:

- Een programma schrijven waarbij het OKB (optisch kontrole bord) van een All-relais seinhuis wordt weergegeven.
- Dit programma stuurt dan in werkelijkheid de modelbaan aan, via een interface (intellibox)

Grafisch zullen er dus foto's moeten genomen worden van een ?cht OKB, en dan de verschillende elementen apart "uitknippen", zoals de weergave van een sein, een overweg, spoor, bezet spoor,...

Ook het bedieningsbord van een all-relais zal moeten nagemaakt worden. Je bedient je modelbaan dan zoals in het ?cht...

Wie wil er mij hierbij helpen? Ik kan grafisch wel iets forceren, maar in de programmatuur ben ik een leek.

Wie kan er mij de werking uitleggen van de bediening van een all-relais?

Dit bedoel ik:
imghttp://www.spoorwegnostalgie.be/Europa/mechanische%20seinen/bedieningsbord%20blok%204%20Neerpelt.jpg/img
Hopelijk mag ik deze foto gebruiken ter verduidelijking Dave?

Dank op voorhand!

INFO

Bedoel je zoiets?

http://jmri.sourceforge.net/apps/PanelPro/PanelPro.html



Werkt met de Intellibox.

Wat ook een mogelijkheid is om koploper te gebruiken en de optie voor een extern paneel.

Denk dat het niet nodig is om daar nieuwe software voor te moeten schrijven.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Frank_N

Dat is nou precies wat ik zoek, maar dan zonder intellibox. Computer- synopties bord, maar dan op en beeldscherm. Treinen besturen met bv een muis.
Vraag me af of zoiets te maken is voor een analoge modelbaan, ofwel koploper koppelen aan een analoge modelbaan[?][?][?]
Groet van Frank

INFO

Koploper zonder Intellibox of digitaal systeem kijk op Dinamo, maar als je het echt eenvoudig wil houden, kies dan voor een Direct Drive oplossing en maak van je PC een digitale centrale en zend het digitale formaat via de seriele poort naar een versterker.
De beste keus voor dit moment is DDW Dus mogelijkheden genoeg. De laatste kost ook net als Koploper 0,00 euro's
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Frank_N

Groet van Frank

knibbelknabbel

Bedankt INFO, dit ga ik eens uitproberen...[:p]