Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Type 2380

Gestart door wisselstromer, 01 maart 2005, 15:36:56 PM

wisselstromer

De  2380 van marklin wordt niet in gelijkstroom gemaakt maar ik heb vernomen dan Het Spoor in Heverlee de AC versie gaat ombouwen tot een DC versie met DCC digitaldecoder tegen dezelfde prijs als het marklin model

mvg
wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Johnnytrein

Hoera leuk nieuws [:)]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Stefke

Dat zal bij Van biervliet ook wel zo zijn denk ik, al kan ik dit niet met 100% zekerheid zeggen.

stefke
 

doomslu

Wat me opviel op de foto in MSM : blijkbaar heeft M?rklin ook problemen met gele plastiek. Het model ziet er zeer plastiekerig uit.
Is dat jullie ook opgevallen ? Niet enkel Roco heeft problemen met de gele kleur.
Ik hoop voor de liefhebbers dat het in werkelijkheid mee valt.

luc
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Stefke

citaat:
Geplaatst door doomslu

... : blijkbaar heeft M?rklin ook problemen met gele plastiek. Het model ziet er zeer plastiekerig uit.
Is dat jullie ook opgevallen ? Niet enkel Roco heeft problemen met de gele kleur.
Ik hoop voor de liefhebbers dat het in werkelijkheid mee valt.

luc



Is de kast van de marklin 2380 niet uit metaal ipv plastiek???
 

JoVer

citaat:
Geplaatst door doomslu

Wat me opviel op de foto in MSM : blijkbaar heeft M?rklin ook problemen met gele plastiek. Het model ziet er zeer plastiekerig uit.

En dat besluit jij op basis van een foto [}:)]? Zag de hele loc er dan ook niet wat papierachtig uit [:o)]? Dit soort commentaren slaan dus werkelijk alles [xx(]

Het geel is zeker geen plastiek maar wel degelijk gespoten. Zeer strak overigens [^]

Jo.

Johnnytrein

heb je de foto al eens uitgesneden en in water gelegd [:I] hoe ziet ze er dan uit [|)]

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

rgp

Dag,

Geel de moeilijkste aan te brengen kleur.

Wat ik veel erger vind: voor een kleurvariant van een Belgische lok moet je nog de volle dure pot betalen (+/- 240 euro).  Voor een kleurvariant van een CFL lok (een nog veel kleinere markt !!) moet je geen 100 euro betalen !!
Of hoe je de Belgische liefhebber kunt uitzuigen.

Roland

doomslu

OEI. Ik heb blijkbaar enkele M*-fanaten op hun teen getrapt.
Sorry jongens, dat was echt niet de bedoeling.
Ik dacht dat dit een forum was van modelspoorliefhebbers onder mekaar en dat iedereen een mening mocht hebben.
Ik zal het niet meer doen ! [;)]

luc
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janjozef

trek het u niet aan dat zijn marklinisten die worden zowizo opgelicht door marklin maar willen het niet gezegd hebben
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

n/a

citaat:
Geplaatst door janjozef

trek het u niet aan dat zijn marklinisten die worden zowizo opgelicht door marklin maar willen het niet gezegd hebben



Waarom je hoeft hem niet te kopen? Bovendien kost hij in Nederland maar 213 euro bij 1 van de grootste handelaren. En heeft de loc een metalen kap. Dus geen plastiek. Bovendien zit in elke loc een (mfx)decoder al dan niet met een tyfoon of geluid.

Bovendien is de nieuwe hobbyloc van Marklin goedkoper dan wel gelijk aan de prijs van de Roco hobby digitale wisselstroom uitvoeringen? Terwijl ze motorisch bijna precies hetzelfde zijn. Alleen de kap is anders bij Marklin metaal, bij Roco kunststof. Bovendien zijn de Roco playtime digitale modellen voor Marklin maar op drie assen aangedreven. Bij Marklin zijn alle assen aangedreven in de nieuwe hobby modellen.

De Trix uitvoering van zo'n l?c uit een startset kwam in een test uit de Modelleishenbahner er heel goed uit. Het trekken van 30 vierassige wagens was geen probleem. Ook de rijeigenschappen waren goed te noemen.


diesels

Hallo,

De proeflivrei van de 2380 indertijd was _niet_ de kleur geel die we later gewoon zijn geworden, maar een lichter citroengeel. Misschien dat dat het is en bootst M?rklin het juist heel goed na.

groeten Sicco
NB kan iemand me te zijner tijd eens uitleggen waarom er altijd weer 'M?rklin-kampen" en "niet-M?rklin-kampen" zijn? (retorische vraag)

janjozef

citaat:
Bovendien is de nieuwe hobbyloc van Marklin goedkoper dan wel gelijk aan de prijs van de Roco hobby digitale wisselstroom uitvoeringen? Terwijl ze motorisch bijna precies hetzelfde zijn. Alleen de kap is anders bij Marklin metaal, bij Roco kunststof. Bovendien zijn de Roco playtime digitale modellen voor Marklin maar op drie assen aangedreven. Bij Marklin zijn alle assen aangedreven in de nieuwe hobby modellen.

De Trix uitvoering van zo'n l?c uit een startset kwam in een test uit de Modelleishenbahner er heel goed uit. Het trekken van 30 vierassige wagens was geen probleem. Ook de rijeigenschappen


ten eerste niet iedereen moet digitaal en ten tweede zelfs de allernieuwste marklins draaien gelijk ne koffiemolen
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

erik de noorman

Ja maar ze rijden ten minste en blijven niet om de halve minuut steken op een wissel of vuile rails

Erik

dikken

citaat:
Geplaatst door diesels

Hallo,

De proeflivrei van de 2380 indertijd was _niet_ de kleur geel die we later gewoon zijn geworden, maar een lichter citroengeel. Misschien dat dat het is en bootst M?rklin het juist heel goed na.

groeten Sicco
NB kan iemand me te zijner tijd eens uitleggen waarom er altijd weer 'M?rklin-kampen" en "niet-M?rklin-kampen" zijn? (retorische vraag)




Dat vraag ik mij toch ook soms af!
tenslotte heeft alles toch zijn pro's en contra's!

greeeetz, Bart
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be