Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

diorama's

Gestart door rixke rail, 25 november 2007, 16:06:42 PM

rixke rail

Naar aanleiding van de mini-baantjes wedstrijd elders op dit forum, en om die draad niet te storen, ben ik er maar zelf ??n begonnen8):
Dit dioramaatje staat al jaren bij mij in een kast ! (jaren '80)
Eigenlijk een niemendalletje voor bijna geen geld ineengeflanst : :o)
- de achtergrond zat met afwrijfplaatjes bij ik weet niet meer welk product;:I
- de huisjes zijn van het Lucky Luke-dorp (gratis bij waspoeder);
- de western-loc en de dilligence zaten als gratis bouwpakket bij Vandemoortele-olie;
- de steen is gevonden in de natuur.

IMGhttp://i60.photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/diorama.jpg/IMG

Wat vinden jullie ervan ?
Hebben jullie ook ooit zoiets gemaakt ?
Graag foto dan ?
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

hobbyist

Ik ben 10 jaar geleden ook aan 2 diorama's begonnen met als thema " kerstmis in de Kerstmisstraat". Deze staat ieder jaar opnieuw tentoongesteld achter het venster als onze straat ( jaja, deze straat bestaat echt) verlicht is. ierder jaar komt er iets meer bij, ook dit jaar. Dit is bijna af.foto's zullen volgen. Dit heeft wel niks met modelspoor te maken maar de huisjes zijn wel bruikbaar voor de dioarama's elders hier op het forum. Het zullen dus winter thema's worden.

hobbyist

eenvoud kan toch ook mooi zijn. alleen kosten die van mij wat meer.

Ludwig

Wel Eric dit noem ik back to basic.[:)]
In ieder geval had je blijkbaar het bouwvirus al vroeg te pakken.

@ Hobbyist
Ieder jaar leg ik een baantje aan rond de kerstboom .
Deze sluit ik aan op een timer zodat elk uur mijn kersttrein een paar toertjes doet.
Het gezin wordt er gek van maar ik amuseer me dus.....[:D]
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

hobbyist

Awel Ludwig, een goe gedacht.

just4fun

In de basisichool waar m'n kids hun broek verslijten/versleten, kregen ze in het 6de jaar de taak om ??n of ander tafereel uit de geschiedenis te maken.
M'n oudste had een romeins legerkamp gemaakt, m'n 2de, vorig jaar, een middeleeuws legerkamp (jongens en soldaatjes [;)]). M'n kids hebben alles zelf in elkaar gestoken, met raad, boompjes, gras, ... van mij.
Beide dioramaatjes hebben lang in de 'schooletalage' gestaan op opendeurs, feestjes, ...
Niet echt 'van mij', geen foto's, maar wel een 10!
Paul