Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

perrons in bogen

Gestart door ERVIN, 24 november 2007, 17:21:54 PM

ERVIN

Hoe bepaal je eigenlijk hoe scherp of hoe flauw een boog moet zijn om er een perron mooi tegenaan te leggen, ik heb al gemerkt dat je zeker niet te scherp mag gaan, want dan staan je reizigerswagons in het midden van de wagon te ver van het perron, ik rij schaal HO en mijn rijtuigen zijn gemiddeld 30 cm lang.

rgp

Dag,

Je hebt twee soorten rijtuigen:

a: rijtuigen waar de deuren ter hoogte van de draaistellen staan (I6, I10,i11): problemen met binneliggende perrons, er is een gat tussen het rijtuig en de perronrand.
b: rijtuigen waar de deuren ergens anders staan (M1 M2 M4): hier zal je steeds een gat hebben tussen de perronrand en het rijtuig als het perron aan de buitenzijde gelegen is.

Een afstand van 3mm (25 cm in werkeliijkheid)is het maximum dat je zou mogen hebben ter hoogte van een deur.  dit komt overeen met een straal van =/- 250 m in werkelijkheid of 3m in HO !!  Gewoon experimenteren en ervoor zorgen dat je niet rechtstreeks op die spleet kunt zien.

Roland

doomslu

Je kan dat wiskundig gaan berekenen, maar ik zou gewoon een stuk flexibel spoor en een rijtuig nemen en proefondervindelijk bepalen wat voor jou een aanvaardbare afstand is.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ysbeer

Hoe mooi ook ik vind het een vreselijk gezicht,of de boog moet een straal van 2 of 3 meter hebben.
nee voor mij geen boog perrons,geen gezicht dat gat in de midden.

wim ysbeer

Gerolf

Simpel gesteld: een zo groot mogelijke boogstraal als je perrons wil zetten. De mijne zijn eigenlijk te scherp [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Klaas Zondervan

Op mijn spoorbaan heb ik de twee perronsporen opzettelijk licht gebogen uitgevoerd, vanwege het visuele effect. Boogstraal 15 m in H0.

Jean

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Op mijn spoorbaan heb ik de twee perronsporen opzettelijk licht gebogen uitgevoerd, vanwege het visuele effect. Boogstraal 15 m in H0.




Ik ben wel benieuwd naar een fotootje.

Groeten,
Jean

ERVIN

Ja ik eigenlijk ook.[:I]