Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

marklin gottardo

Gestart door wisselstromer, 22 november 2007, 20:05:46 PM

thom h

ik heb zelf  een 6 jaar oude ICE2 van marklin en die is ook niet al te best
Het begon met het loslaten van de bedrukking op de loc, vervolgens werd de plastic behuizing lelijk en vorig maand brande de decoder + motor lettelijk uit.
Ik heb ook 4 jaar geleden een DB 101 eloc gekocht waarvan sinds enkele weken de motor totaal geen vermogen meer heeft 2 rijtuigen kan hij nog maar net trekken maar dan is het net of hij op stand 75 staat en als je hem dan nog maar even aanraak valt gelijk alle vermogen weg en stopt hij met rijden. en is nu zelf zo erg dat hij bijnsa geen vermogen heeft voor zijn eigen gewicht dus zonder iets erachter is hij al slap en valt hij bijna stil.

en dan zeggen ze dat de motoren van marklin zo betrouwbaar zijn

ik zit erzelf over na te denken om op roco over te stappen[:(]

treinliefde

ik zit erzelf over na te denken om op roco over te stappen

Ik zou er niet mee wachten, maak de overstap, dat heb ik ook gedaan en heb spijt dat ik het niet vroeger heb gedaan

thom h

hoe zit dat eigenlijk met die motor van roco ik heb dat wel op internet gezien maar die zit niet op het wiel stel en de tandwielen zijn volgensmij ook van plastic of niet?"

en is die makkelijk in onderhoud?
en wat is het vermogen van een loc van roco?

prulleman

als de lok geen vermogen meer heeft maar de motor draait nog zit waarschijnlijk het tandwiel op de motoras los! Een tikje met een hamertje en een drupje tweecomponentenlijm( voorzichtig) kan dit ( misschien ) verhelpen. vroeger ook meegemaakt met een br18. Er is geen garantie dat de reparatie echt afdoend is. Het beste is de inbouw van een faulhaber ( setje van sb modellbau) de inbouw is niet moeilijk en dan rijdt je lok pas echt goed. Ik ben al mijn trix modellen aan het ombouwen. 3 gedaan, nog 1 te gaan. [;)] Ik tel nu de kost van ombouw vooraf al bij de prijs. Geef mij dus maar een okkazie met kapotte motor[:D]

thom h

ik had dit ook allemaal nagekeken alle tandwieen zitten goed vast en de koolborstels had ik ook vervangen. maar de motor zelf draaid ook bijna niet

tonycabus

Oeiiiiiiiiiiiiiii,
Rondvuur zeker? Hij stinkt als de pest naar ozon, trekt veel stroom en wordt heet.
Ja dokter, zoiets ongeveer...
OF: collector verdraaid t.o.v. de rotor, kan ook!!
Waar woon je?
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

thom h

wat is rondvuur en hij stinkt ook niet naar ozon
En wat is een collector, ik ken al die benamingen niet[:p]