Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

Fleischmann decoder

Gestart door Peter, 22 november 2007, 18:13:22 PM

Peter

Heb een tijdje geleden een Fleischmann decoder in gebouwd in een Fleischmann Baureihe 70 stoomlok. Nadat ik eerst het FMZ spoel had verwijdert en die draden verbonden, reed het lokje perfekt. Het enige is de verlichting begint pas te branden als de rijregelaar op 1 wordt gezet, en dit in zowel voorwaarts als achterwaartse beweging. Eens het lokje rijdt, brandt dus de verlichting konstant, dus vooraan bij voorwaarts rijden, achteraan bij achteruit rijden. Laat ik de lok stoppen brandt ook de verlichting niet meer. Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn, en is dit via de instellingen aan de CV's aan te passen?
Met vriendelijke groeten
Peter

quf

Peter,

Dit is eigen aan de FL-decoders. Ik heb er ook enkele rijden; bij deze met een Lenz decoder blijven de lichten branden, bij deze met een Fl-decoder niet. Ooit ergens op een ander forum gelezen dat dit te maken heeft met het feit de de Fl-decoder in tegenstelling tot de meeste andere DCC decoders, de rijrichting niet onthoudt als hij stilstaat. Dat is wat ik er me nog van meen te herinneren. Moest iemand iets anders beweren, zal ik hem niet tegenspreken, want ik kan de originele tekst niet terug vinden.

Groeten

Frank

quf

Peter, nu weet ik het weer. Het staat op de website van Fleischmann onder" FAQ digitale technologie".(in het Duits)
Hier de link http://www.fleischmann.de/?pid=678

Groeten

Frank

Peter

Stomme eigenschap van die decoder. Nog dommer is de uitleg die Fleischmann er aan geeft. Ze willen verhinderen dat het licht in de verkeerde richting brand bij het wegrijden.
Voor mijn Baureihe 78 van FL. had ik een Lokpilot V-3 gekocht met NEM651 stekker en......je raadt het al..Hij is te groot voor in die lok.
Zal binnen veertien dagen wel een Uhlenbrock decoder kopen om er in te steken.
Met vriendelijke groeten
Peter