MSM 65

Gestart door doomslu, 21 november 2007, 16:47:27 PM

belair

Eerst ging ik er niet op reageren maar ik kon het niet laten, hier is het:
Ik moet zeggen, zoals gewoonlijk vind ik het een geslaagde uitgave. Het kan niet altijd voor iedereen 100% perfect zijn. Kijk eens naar de andere modelspoormagazines in het buitenland, daar is het ook niet zo.
Het artikel "Dartmoor and the vale of white horse" vind ik persoonlijk een artikel waar men als lezer meer moet achter zoeken. Kijk bijvoorbeeld eens naar de prachtige foto's die gemaakt zijn in dit artikel. Een weelde aan info qua scenery en hoe het gemaakt is. In het artikel heb ik ook al veel info teruggevonden om op zoek te gaan naar boeken van zeer bekende en begaafde modelbouwers. Zo gaat het maar verder. Ik ben nog maar met dit artikel bezig geweest.
Dus een dikke pluim want ik weet dat er in dit en andere artikels weer veel werk gestoken is om te proberen het naar ieder zijn wens te maken.
Dit met alle respect voor ieder zijn mening natuurlijk. [;)]
mvg
Luc

Rochevalien

Volgens mijn bescheiden mening heeft MSM nog geen zwak nummer gehad,alleen zal niet elk nummer iedereen even sterk aanspreken.Maar dat lijkt mij maar logisch en bijgevolg volstrekt normaal.
Het enige minpuntje in dit nummer is de korte inhoud van de vorige nummers die afgedrukt werdt.Dit zou inderdaad beter online geplaatst worden,tenzij men mischien bladvulling nodig had?
Misschien moeten we met z'n allen maar eens wat meer artikeltjes insturen ipv hier elle-lange teksten neer te zetten.
Het artikel over het  zelf strooisel maken is daar een goed voorbeeld van(en het komt nog goed van pas ook[;)])
De bespreking over het train-safe systeem is nog zo iets: het bestaat al een tijd maar niemand kent dat,tot nu.
Dat we onderhand "door onze voorraad" Belgische banen zitten is ook al langer geweten...misschien moeten al diegenen die zitten te wachten tot de MSM reporter eens langskomt maar z?lf eens uit de kast komen en een mailtje sturen naar de redaktie (ze bijten daar niet,voor zover ik weet).
(Deze opmerking geldt ook voor clubs .)
De reportage over het Pendon museum is om van te smullen, het is overduidelijk waarom generaties van Engelse modelbouwers daar de deur platlopen(of platgelopen hebben) 600 bouwuren voor ??n cottage? respect!! van mij mogen er gerust vervolg artikels komen die dieper ingaan op de gebruikte technieken ivm werken mer papier en karton en verwering.Dit is universeel en is niet gebonden aan een Engels onderwerp of een schaal.
Hornby:wereldberoemd in Engeland,zo goed als onbekend op het vasteland (en zeker in Belgie)nogthans hebben ze wel ??n en ander dat (met een knipoog) bruikbaar is voor een vaderlandse baan.
Ook hier kan men misschien nog eens op terugkomen?
By the way: Engelse modelloks zijn misschien minder gedatailleerd dan continentale maar wel zeer charmant[:)]

Gerrit

doomslu

Prima gezegd, Gerrit.
Dat van die bladvulling kan ik alvast tegenspreken. Ik weet van enkele artikels die zijn blijven liggen tot het volgende nummer.

Kom inderdaad eens allemaal uit jullie zolder, kelder of clubhuis ! Toon ons wat je kan. Wees niet zo bescheiden. [;)]


Kijk maar naar Luc (belair) en Gerolf : zo lang schrijven die mannen nog niet (hoe lang al Gerolf ??) : maar telkens weer iets nieuws en nuttig ! [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

EricVW

Ik kan het niet zo goed op papier zetten
Om dan met mij te lachen zeker.
Daar punt komma enz vergeten
Eric VW

jan77

citaat:
Je mag haar morgen een zoentje geven !

De postbode had gisteren mijn msm bij heb haar(wij hebben ook een vrouw en nog een knappe ook)[;)][;)] dus een zoentje gegeven.[B)][B)]
Vind het een goed nummer vooral dat artikel om zelf strooimateriaal te maken.
Gr Jan

doomslu

citaat:
Geplaatst door Eric VW

Ik kan het niet zo goed op papier zetten
Om dan met mij te lachen zeker.
Daar punt komma enz vergeten
Eric VW

Eric, als je een goed idee hebt mag je dat gerust laten weten. Wees niet bang, er zijn bij MSM voldoende mensen die kunnen schijven en jouw tekst zullen corrigeren, of je zelfs helpen bij het uitwerken ervan.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Zamateur

Het is juist !
[:(]

Luc, ik je spreek niet meer!
[:D]
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

doomslu

citaat:
Geplaatst door Zamateur

Het is juist !
[:(]

Luc, ik je spreek niet meer!
[:D]

We gaan het goedmaken, Vincent. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

EricVW

Naar wie moet ik detekst doorsturen?
Eric VW

doomslu

citaat:
Geplaatst door Eric VW

Naar wie moet ik detekst doorsturen?
Eric VW

Dat mag gerust naar mij zijn, Eric. Mijn e-mail adres staat in mijn profiel.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Ludwig

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door Eric VW

Naar wie moet ik detekst doorsturen?
Eric VW

Dat mag gerust naar mij zijn, Eric. Mijn e-mail adres staat in mijn profiel.



Dit noem ik pas een collega modelbouwer een handje helpen.
Dit is zou meer moeten gebeuren dan elkaar direct verwijten sturen.

Van de uitgave 65 kan ik kort zijn.
Er komen de laatste tijd meer artikels die duidelijk gericht zijn op de beginnende modelbouwer,en dat kan ik alleen maar toejuichen.
De reportage over Hornby zegt mij niet zoveel.
De artikels over de verwering van golfplaten en de houtlading vind ik zeker als beginneling interessant.
De Engelse baan is voor mij zeker de moeite en de foto's zijn ronduit prachtig.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Klaas Zondervan

Ben vandaag ook maar eens naar de boekwinkel getogen om een exemplaar te halen. Twee onderwerpen hadden mijn bijzondere interesse:

Pendon, daar ben ik een jaar of 7 geleden geweest. Mooi om alles nog eens te herbeleven. Voor wie echte hogeschool modelspoorbouw wil zien is Pendon een absolute aanrader.

Zelf wissels bouwen, dat doe ik ook. Daarom met bijzondere interesse het artikel van Gerolf gelezen. Altijd leerzaam om te zien hoe een ander dat doet.

janjozef

Nog niet uitgelezen, maar ziet er een goed nummer uit, waarbij we nog maar eens op het feit gedrukt worden dat er engelsen zijn die pas echt kunnen modelbouwen, Gerolf zijn wissels zijn prachtig maar niet aan mij besteed,

Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ERVIN

Ik treedt Janjozef bij, "onze" Gerolf is ne fijne, ge moet het maar doen.

En dan die Engelsmannen h?, zoiets had ik nog nooit gezien, ik weet niet wat je moet doen om op dit niveau te geraken, volgens mij moet je dit vanaf de geboorte meegekregen hebben, zo heb je hele goede sportmannen, topmanagers, en modelbouwers, maar ik heb al wel ondervonden dat je vooral tijd, h??l veel tijd moet besteden aan de voorbereidingen en je vooral heel erg goed documenteren, maar dan moet je het natuurlijk ook nog kunnen h?, bij mij zal het voor een ander leven zijn vrees ik, maar ik heb respect, heel veel respect voor de mensen die zulk een "kunst" kunnen maken, want kunst is het toch h?.[;)]

Gerolf

Merci voor de complimenten, heren [:X]

@Klaas: wat zijn je opmerkingen? Kan ik iets van je leren? Misschien te bespreken in dit topic:
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=5455
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw