Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Tuinspoor?

Gestart door n/a, 28 februari 2005, 08:03:47 AM

n/a

Hi,

Ja, wat is tuinspoor?:I

Voor mij is dat een 5" (127 mm) miniatuur spoorbaan in schaal 1:11,3.8D
En dus is mijn vraag nu zijn er in dit forum ook mensen in deze schaal geinteresseerd?
Of weet een van jullie een nederlands-talig forum voor me met meer van die grootspoor fanaten. Er zijn wel twee hele goede fora in het duits, die ken ik wel.

Volgens mij is er in Hasselt ook een 5" clubbaan.

Frits

Je bent pas klaar, als je werk af is.

Gerolf

In het park van Turnhout is er al jaren een vereniging die zich met grote schaal live-steam e.d. bezighoudt, en in Antwerpen (Ter Rivierenhof) heb ik er ook eens bezig gezien. Ik weet echter geen adressen

Gerolf vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

De voorzitter van de club in het rivierenhof (KAMYCA of zoiets)is devolgen persoon
Laumen Walter wala@xs4all.be
Als er iemand meer uitleg kan geven dan is hij het wel. Nu dat is een zeer grote club met veantwoordelijken dus het is mogelijk dat walter u naar iemand anders doorverwijst

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

janjozef

Ook van de stoomtreintjes in het stadspark van Turnhout heb ik nog een e-mail adres : info@stoomgroep.be
Op dit adres zullen ze u ook meer informatie geven.
op 14,15 en 16 mei zijn het er in elk geval internationale stoomdag, is altijd wel goed bvoor te zien
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

locomotion

Stoomgroep Turnhout vind je hier http://www.stoomgroep.be
Echt de moeite
Opening seizoen op Paasmaandag
De moeite met Pinksteren en weekend van 15 augustus.
Locomotion

Gerolf

De Antwerpse groep heet blijkbaar KMYCA, Koninklijke Model Yacht Club Antwerpen (ze doen duidelijk niet alleen spoormodelbouw), ik heb hun webadres gevonden via de links van stoomgroep Turnhout: http://home.tiscali.be/kmyca/
Blijkbaar bestaan ze 100 jaar en houden ze een grote tentoonstelling in Fort V te Edegem van 5 t.e.m. 8 mei!

Gerolf vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Je hebt nog wel meer spoorbreedtes voor buitenbanen. Gaande van 2.5" tot 7.25" (en nog groter). 2.5"is zowat de kleinste waar je nog zelf kunt mee mee-rijden en nog handelbaar is zonder vorkheftruck. Bij die van 7.25" zit je snel aan 100kg en meer voor een loc.

2.5"wil ik ooit wel eens proberen. (maar na mijn desastreuze ervaringen deze weekend niet meer zo zeker van)

Forums niet direct, maar misschien in nederland, daar zijn er ook wel wat. Volg de links op de site van Turnhout: www.stoomgroep.be

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

n/a

OK. alle beetjes helpen.
Alvast bedankt.[:D]

Frits

Je bent pas klaar, als je werk af is.

tonycabus

Non working solutions, Johan?
Wat is er gebeurd jong? Toch geen ongelukken, hoop ik?


Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Havoc

citaat:
Wat is er gebeurd jong? Toch geen ongelukken, hoop ik?


Valt te zien hoe ge het bekijkt. Er is geen schade, enkel dat het werk van de voorbije 2 weken om zeep is. Nu ja, leergeld. Nog veel te leren op het vlak van draaien en brazeren...

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

tonycabus

Als je maar telkens herbegint en zoekt wat er fout liep word je nog een expert in working solutions, dat zou ik liever onder je naam zien staan!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Gerolf

Twee weken leergeld? Dit is natuurlijk jammer, maar het valt best mee. Volhouden, Johan!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Zeg, niet dramatiseren h?, 10cm messing en evenveel koperbuis om zeep. Dat is geen ramp, ik heb al mijn vingers nog.

Straks gaat Frits geen zin meer hebben om zelf zijn 5" materieel te maken.

Trouwens Frits, is het de bedoeling dat je zelf je locs en wagens gaat bouwen? Met stoom?

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

tonycabus

Iets dat fout loopt is nooit leuk, maar wie daaruit lessen trekt in plaats van te gaan foeteren, die gaat erop vooruit! In 40 jaar beroepsleven heb ik dat m??r dan eens meegemaakt. Je wil gewoon verder, en dan lukt het!
Doorzetten, Johan! Een stukske buis of een stinkende transistor houden ons niet tegen!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

Morgen Johan,

citaat:
Geplaatst door Havoc
Trouwens Frits, is het de bedoeling dat je zelf je locs en wagens gaat bouwen? Met stoom?

Johan


Reken maar, of zoals jullie Belgen zeggen: zeker en vast![:D]
Dat bouwen is het belangrijkste voor mij, hoewel rijden op je eigen t(er)rein [;)] ook een sensatie is. Op deze schaal 1:11,3 is bijna.... alles mogelijk, van echte motoren tot werkende remmen en toch nog transportabel en betaalbaar.[?]
Zonder iets te willen zeggen ten nadele van anderen, maar voor mij geen H0 meer op een stoffige zolder.

Frits

Je bent pas klaar, als je werk af is.