Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Klein gebouw

Gestart door Zamateur, 18 november 2007, 14:38:49 PM

tonycabus

#15
Zouden we hier niet even een applausje laten weerklinken voor de 'SAROULMAPOULS'???
Xtof is misschien wel tweetalig, maar Zamateur (Z?bu, Vincent) is dat eigenlijk niet, en toch poot hij hier tekstjes neer die mijn bewondering afdwingen!
Respect, Vincent, un grand coup de chapeau!!![^]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

#16
Trouwens, langs lijn 50A staan ook van die koterijen in een gelijkaardige staat van verval(litt?ralement: 'des cabanes tomb?es en d?su?tude' pour les francophones[;)]).
Het zouden toch wel eens oude blokposten kunnen zijn...
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Rochevalien

#17
citaat:
Geplaatst door janjozef

Wel Gerrit, de oude baanwachtershuisjes, voor met vrouw en 6 kinderen in te wonen, waren niet groter,



>>>JJ Een klassieke baanwachterswoning is v??l groter dan dit baankotje (kijk de afmetingen maar eens na in MSM) en heeft boven dien een verdieping ?n een zolder,dus......

Gerrit

xtof.vl

#18
citaat:
Geplaatst door tonycabus

Zouden we hier niet even een applausje laten weerklinken voor de 'SAROULMAPOULS'???
Xtof is misschien wel tweetalig, maar Zamateur (Z?bu, Vincent) is dat eigenlijk niet, en toch poot hij hier tekstjes neer die mijn bewondering afdwingen!
Respect, Vincent, un grand coup de chapeau!!![^]


Niet zo tweetalig als ik wil... Maar inderdaad, voor Vincent: Uitstekend! [:)]

matti

#19
Vermist ze aan bijde kanten van de enkelsporige brug van Anseremme staan zullen het waarschijnlijk wel blokpostjes geweest zijn die dit enkelsporige traject moesten beveiligen, wel vreemd dat dit aan de kant van Dinant dan niet vanuit het station gedaan werd. Maar ja we zullen het wel horen van Rochevalien zeker. Komaan man, niets achter houden, we houden de spanning niet meer.[;)]

[8]

Rochevalien

#20
All?? vooruit dan maar,ik DENK dat het gewoon wisselwachters huisjes zijn en dus alleen moeten dienen als onderkomen voor de man die de wissels moest omleggen.Waarom dit aan de zuidkant niet vanuit het station kon gebeuren is mij een raadsel,maar ja we mogen ook weer niet TE logisch denken  h?.De Belgische spoorwegen kennende....

Gerrit

Zamateur

#21
Doodeenvoudig wordt de bouw naast aiguillages geplaatst (2 tegen 1 voor de overtocht van de brug). Er is een grote post van aiguillage in het station van Dinant.
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

LokSound

#22
interesse in dergelijk huisje?

Mogelijks laten we dit maken via MKB-modelle. Graag uw mening.
Ik lees ook bericht van Jan: "Diegene die aan vlaamse zijde stonden waren echt niet groter als dit..."
Heeft iemand daar foto's ?

dank,

Patrick
www.modeltrainservice.com

Zamateur

#23
Om op een vraag te antwoorden die per e-mail wordt gesteld, plaats ik het plan van situatie van twee gebouwen.
Ik zal andere foto's weldra nemen.
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

Zamateur

#24
Een ander beeld door Google Earth.
Maar het gebied is niet zeer nauwkeurig.

Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul