Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Welke producten. ( rails schoonmaken )

Gestart door schumim, 18 november 2007, 14:28:41 PM

Ludwig

citaat:
Geplaatst door loebaske

Hetgeen wij doen is na reiningen alles insmeren met kontakt spray, je spuit het op een doekje en zo de rails inwrijven, en na vorige opendeur(2006) hebben we het dit jaar zelf niet moeten doen, want er lag nog altijd een beschermende laag op de rails...wielen wel kuisen en eventueel inwrijven....



En welke contactspray is dan best te gebruiken.
Er bestaan verschillende soorten dus..???
Volgens mij zou een droge contactspray de beste optie zijn,of zijn de vettige beter?
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Frank_N

Gebruik NOOIT contactspray op je modelbaan. Zeker niet in wisselspoelen en seinspoelen.........
Alles komt vast te zitten naar verloop van tijd.
Poets je rails schoon, maar wel droog!
Groet van Frank

Doornroosje

Ik doe isopropylalcohol op de schijfjes van mijn kuiswagentje (fleischmann). Gewoon in een trein laten meerijden. Een gom is ook wel goed, maar aangezien je niet altijd overal aankan, denk maar aan tunnelingangen of tussen laad- en losinstallaties, heb ik voor die reinigingswagen gekozen.

Het schijfje wordt na een tijd wel vuil, maar deze kan je snel vervangen. Even wat vilt op de juiste maat uitsnijden, dit kost bijna niets. Ben je daar een beetje te lui voor heb je zelfs in een doe het zelf zaak van die rondjes op maat. Daar gebruiken ze die om onder stoelpoten te kleven om krassen op eventuele parketvloeren te vermijden. Maar aangezien de doornsee modelbouwer toch meestal wel over een zeker knip-en-plak handigheid beschikt...