Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

gips lijmen?

Gestart door Michiel, 17 november 2007, 17:58:59 PM

Kees-Jan

Hier nog een plaatje van een huisje van gips op een klein diorama:



meer over de bouw van dit gipsen huisje is hier te vinden (op het forum van de noorder buren):

http://www.beneluxspoor.net/index.php?option=com_smf&Itemid=29&topic=6666.0

Kees-Jan


doomslu

Fraai huisje, Rees-Cees. Het lijkt wel of het geleden heeft onder de kogelinslagen. Oorlogstafereeltje ? [:I]
Wat ik zeer origineel vind (zie je toch niet vaak) is dat er enkele vensters open staan.
Het stukje gesloten muur links is heel fraai verweerd en afgewerkt. Laat gerust meer zien hier. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ysbeer

volgens mij zijn dit de mallen van klaus spoerle.
grappige daarbij is dat er geen ramen in zitten ,wat een raam lijkt is slechts een verdieping,waarin een papier raam geplakt kan worden.
geen of open staan is gewoon zwart papier.
ramen zitten er voldoende bij de mal(en deuren)

wim ysbeer

Kees-Jan

Ja het zijn sporle mallen en die gaten.............das meer ongeduld van de bouwer (lees luchtbellen). Het het huisje heb ik in twee avonden zo gemaakt (en het diorama er onder in ??n middag (dankzij de verff?hn om alles snel te laten drogen).

Oh ja de papieren ramen gaan in de toekomst vervangen worden voor styreen ramen. Zodat er verlichting in kan. Iemand van het noorderbuur forum is ze voor mij aan het maken op autocad.

Kees-Jan