Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

gips lijmen?

Gestart door Michiel, 17 november 2007, 17:58:59 PM

ludol

@ysbeer
Life long learning
openstaan voor nieuwe dingen

ysbeer

citaat:
Geplaatst door ludol

@ysbeer
Life long learning
openstaan voor nieuwe dingen




Denk aan het wiel,echt niet meer nodig.[:D][:0]

wim ysbeer

ludol

Daarom is het ook nog altijd rond, stel nu dat we een ovaal zouden kunnen gebruiken en we de onregelmatige beweging konden weg werken. We zouden met een lagere snelheid toch snellet ter plekken zijn.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door ludol

Daarom is het ook nog altijd rond, stel nu dat we een ovaal zouden kunnen gebruiken en we de onregelmatige beweging konden weg werken. We zouden met een lagere snelheid toch snellet ter plekken zijn.



Dat daar nog nooit iemand op gekomen is,onvoorstelbaar[:0][:0]
En dan het vierkante wiel van 1m bij 1m in een omwenteling 4 meter ver
fabileus[:D][:D]
Scheelt per draaing zeker 80 cm pak beet die winst

wim ysbeer (binnenkort roomijsbeer)

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ludol

@ysbeer, zie je nu wel vernieuwend denken een roomijslam

dat ken ik maar roomijsbeer is negers nog te vinden. Ik hoop dat je eens een stukje opstuurd.[:D][:D]

ysbeer

Nee de negers kennen geen roomijs,dat klopt[:p][:p][:D]

wim ijs(invullen naar behoefte)

Kees-Jan

Gips aan elkaar "plakken" doe ik met waterdunne gips. Laat het tussen de naden vloeien en zodra het droog is eventueel de naden bijwerken met een kraspen. Het gips op de ondergrond lijmen gewoon met houtlijm (welke soort dan ook).

Gips voor het gieten doe ik als volgt: 2 delen modelbouw gips ??n deel keramiek gips en 1,5 deel water. Hierdoor krijg ik net de goede gips samenstelling, niet te hard (keramiek) en niet te zacht.

Verven van gips: met acrylverf en daarna verweren.

Dan krijg je zo'n resultaat:



Kees-Jan

NB Klaas en Wim: Ik dacht dat jullie alleen maar verstand hadden van electronica [:D]


Michiel

Kees-Jan, dai is een prachtig sfeervol plaatje; een knap staaltje modelbouw[:p]. Voor mijn N-baan had ik ook een dergelijk scene voorzien, maar of ik het zo "echt" ga krijgen als dit, daar twijfel ik aan. In elk geval een uitdaging. Bedankt voor dit prachtig voorbeeld. Ik ga het inkaderen en bewaren voor later, als inspiratiebron...[8D]

Michiel

PS, zijn dit gekochte gips-segement, of eigen gietsels? Zijn deze segment (of de mallen) ook in N beschikbaar, enig idee?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Kees-Jan

Hallo Saraan,

Bedankt voor het compliment.

Hier vind je meer van deze foto's:

http://www.rees-cees.nl/new_page_2.htm

Het zijn H0 mallen van Sporle (gekocht bij Anita Decor). Of ze er voor N zijn weet ik niet (de foto is van een diorama dat ik gebouwd heb voor een wedstrijd).

groet,

Kees-Jan


Michiel

Heeft Anita Decor een website? Ik kan het in elk geval niet vinden. Of anders,  waar kan ik een overzicht krijgen van de producten (gips mallen in dit geval) die ze bij Anita Decor aanbieden?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Saraan

Heeft Anita Decor een website? Ik kan het in elk geval niet vinden. Of anders,  waar kan ik een overzicht krijgen van de producten (gips mallen in dit geval) die ze bij Anita Decor aanbieden?



Anita decor bestaat nog wel maar in nederland alleen op de beurs in houten.(geen site)
Wie mij een mailtje stuurt,met zijn EMAIL adres stuur ik de catalog wel toe(per email)
Bestellen gaat via duitsland,maar betrouwbaar en snel.

wim ysbeer

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

NB Klaas en Wim: Ik dacht dat jullie alleen maar verstand hadden van electronica [:D]

Elektromensen zijn erom bekend dat ze bijna elk ambacht beheersen. Zoals timmeren, metselen, stucadoren, gas, water en CV aanleggen, schilderen, auto's uitdeuken, fietsbanden plakken, schilderijtjes ophangen. Ik kan nog wel een tijdje doorgaan, maar dit lijkt me voorlopig voldoende.[:D]

Michiel

Wim, bedankt voor de informatie! Jammergenoeg voor mij is alles enkel in schaal H0 beschikbaar, en niet in N. Ik zal mijn zoektocht voortzetten, naar gipsen gewelfjes, muurtjes en bestrating in N... Als iemand een tip heeft, ... met plezier!

Michiel
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Kees-Jan

Saraan das jammer dan dat het alleen in H0 verkrijgbaar is. Succes met de verdere zoektocht (als ik wat vind laat ik het je weten).


of topic:

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan


Elektromensen zijn erom bekend dat ze bijna elk ambacht beheersen. Zoals timmeren, metselen, stucadoren, gas, water en CV aanleggen, schilderen, auto's uitdeuken, fietsbanden plakken, schilderijtjes ophangen. Ik kan nog wel een tijdje doorgaan, maar dit lijkt me voorlopig voldoende.[:D]



Mooi dan ben ik vanaf nu ook elektroman want dat kan ik ook allemaal (ook deuken rijden [:D])

Kees-Jan