Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Treintjes in garage gezocht!!!!!!

Gestart door n/a, 14 november 2007, 16:49:25 PM

belair

In Duitsland zijn er al dergelijke zenders met modelspoor programma's.
mvg
Luc

Peter

Probleem is ook dat veel winkeliers niet de moeite doen om aan de klanten uit te leggen dat treinen ook modelbouw zijn (en niet enkel speelgoed)
Van bouwdozen voor schepen, tanks enz. wordt al direkt de nadruk op modelbouw gelegd.
Zelfs bij Ebay (Belgie), Yezz, Hebbes enz. staan modeltreinen nog altijd onder speelgoed.
Op de Duitse Ebay staan ze direkt onder modelbouw.
Met vriendelijke groeten
Peter

trainfreak

citaat:
Geplaatst door belair

In Duitsland zijn er al dergelijke zenders met modelspoor programma's.




"Het leven zoals het is: <naam van de modelspoorclub>"
Spoorse groeten
Dimitri

Bundesbahnfreak

Tegen vooroordelen en onwetendheid kan je niet op, sommige mensen kijken neerbuigend op modelbouw neer.
Doch denk ik dat het hier niet het geval is en is misschien iemand die interesse toont weggejaagd.

Groeten

Rudy


okki

hallo alemaal

ik denk dat de uitdruking spelen met treintjes altijd blijft bestaan,
simpel om de rede dat het grote publiek als eerst geconfronteerd word
met een startset bij een aldi praxis lidel.
ik heb van de week onze hobby ook weer moeten uitlegen op mijn werk
en dus ook weer de opmerking zit je ook als opa vloder met een pet en spiegelei.[V]
dus uitgelegd dat er meer komt kijken bij het maken van een modelbaan
met ze alle mijn site bekeken.[:)]
toen werd het anders [:D]
blijkt mijn planner volgens zijn zeggen ook heel wat n spoor uit zijn jeugd in dozen te hebben.
en is nu van om ook een MODELBAAN te maken.
en als er weer iemand tegen me zegt SPEEL jij met treintjes
dan zal ik weer gaan uitlegen dat het meer is dan dat.

mvg   arno




SuSke

Ik denk inderdaad dat de methode van Arno de enige goede is.
Het keer op keer terug uitleggen en een paar web-sites laten zien.
Van zodra ze zien met hoeveel begeestering je kan praten over je hobby, wordt er meestal wel bijgedraaid. En als ze dan een loc zien van de nieuwe generatie begrijpen de meesten wel dat het niet meer om speelgoed gaat.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dancer

Yeah..
De meeste mensen hebben er echt vreemde idee?n en rare reacties over...
Ze vragen zich af waarom ik interesse heb in treintjes, terwijl dan de meeste andere mannen vooral veel interesse hebben in auto's of moto's...
En velen reageren van: " dure hobby"..maar ja natuurlijk zijn er nog vele andere hobby's zoals drugs, dure kledij, zuipen, uitgaan, tunen, enz...die ook duur zijn....(maar dan vaak weggesmeten geld)
Ik probeerde al verschillende malen om de mensen in mijn omgeving te motiveren om er ook mee te beginnen..., maar de meeste mensen hebben geent ijd of gewoon geen kl*ten aan hun lijf om er mee te beginnen...
En dan vragen de mensen waarom ik nog geen baan heb, maar ze beseffen niet wat er allemaal bij komt kijken.. en dan reageren ze op een manier dat ze willen raad en idee?n geven..  terwijl ze er geen bal van kennen... Ze beseffen meestal niet wat er bij komt kijken..meestal denken ze dat het maar gewoon een plaat is waar je alles dan op legt enz.....
En dan pakken ze de treintjes op met hun vuile handen en moeten ze alles aanraken alsof ze denken dat het echt speelgoed is waarmee men kan smijten.....

janjozef

Amaai dancer gij raakt er danig door gefrustreed. Ik zou het me echt niet zo aantrekken [;)]
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

dancer

Bah het valt wel mee.. misschien lijk ik gefrustreerd aangezien ik moe ben, weinig heb geslapen en vroeg moest beginnen werken.....[:o)]