Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Treintjes in garage gezocht!!!!!!

Gestart door n/a, 14 november 2007, 16:49:25 PM

n/a

Voor een leuke reportage in een magazine over garages die voor andere doeleinden gebruikt worden dan de auto parkeren, ben ik dringend op zoek naar treintjesliefhebbers / hobbyisten die in hun garage een heus spoorparcour hebben en daar hun hobby uitoefenen. Speel jij met treintjes in je garage? Stuur een mailtje naar helenevanherck@skynet.be en dan neem ik asap contact op! Bedankt! H?l?ne

guy holbrecht

Daar hebben we het weer: SPELEN met treintjes! Modelbouw, en dus ook treinenmodelbouw is heel wat meer dan simpelweg spelen met treintjes. Er kruipt alvast jaaaaaaaaren werk in om een waarheidsgetrouwe modelbaan te plannen, aan te leggen, je te informeren, het gepaste materiaal te verzamelen, elektronicus te spelen, geschiedenisboeken na te pluizen, de architect uit te hangen, bouwheer te zijn, de groendienst op je eentje uit te bouwen...
Ik krijg er dus iets van als dat simpelweg spelen met treintjes wordt genoemd.

Groeten,
Guy

T03

Ja inderdaad Guy, Helene is wellicht iemand die veel over garages weet en met het onderwerp treinmodelbouw voor het eerst in aanraking komt. Maar goed, rekeninghoudend met haar leeftijd (12) kan ik het haar vergeven[:)]

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

belair

'tIs misschien Gerolf z'n vriendin uit zijn mopje (Vrouwtje laten meehelpen op de baan) .[:D][:D][:D]

Gerolf

[:0] 12 jaar?? Wat denk je wel van mij?? [:D]
@ Guy: de tijd dat mijn bloeddruk steeg als ik "spelen met treintjes" hoorde ligt al lang achter mij.
Ik geef die mensen dan meestal een visitekaartje met mijn webstek erop. De reacties na websitebezoek zijn h??l anders ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Arbeco

Gerolf, inderdaad kunnen zulke dingen wonderen doen met de gedachtengang van mensen! Enkele maanden geleden heb ik 's een paar vrienden van me kennis laten maken met onze hobby. We zaten in 't caf? zomaar wat te praten over hobby's en zo, en ja, dan weet je 't wel natuurlijk... Naarmate de avond vorderde, werden ze allemaal toch wel wat nieuwsgieriger, en we zijn toen even in "Von?che" wezen kijken. Toen we weer terug in 't caf? kwamen, lieten ze aan andere bezoekers trots hun filmpjes en foto's zien die ze met hun gsm's hadden gemaakt. Ze vertelden dat ze "even naar de Ardennen waren geweest..." Nog wel een geluk dat het caf? bij mij in de straat staat, dat scheelt mij soms een heel stuk lopen!![;)][:D]

Groetjes Len (niet in de garage, maar op zolder[;)])
Old diesels never die...

Roderik

Ik dacht dat er vroeger een site bestond van vader en zoon die de hele benedenverdieping van hun huis vol treintjes hadden gelegd. Tot in het washok en de garage. Maar ik vind hem niet meer terug.
Iemand anders?
Always be modelling!

Fretbol

Ik dacht dat de site te vinden was op http://www.treinhuis.tk

Daar is momenteel echter niks meer te vinden. Jammer, want het was een leuke site over een gigantische modelbaan.

Anthony [;)]

belair

Helene zal het wel goed bedoelen, maar mensen spreken zo over de hobby, ik denk niet dat ze daar neerbuigend of bespottend willen over doen.[^]
mvg [;)]
Luc

guy holbrecht

Inderdaad,

De meeste mensen spreken zo over onze hobby, wellicht uit onwetendheid. Ik heb ooit een aantal collega's en een hele groep leerlingen uit onze lagere school meegenomen naar ons clublokaal omdat we in onze school een thema hadden betreffende het onderwerp 'trein'. Sindsdien hebben ze (de collega's) nooit meer gesproken over het spelen met treintjes (dit deden ze vroeger wel). Ze weten nu dat dit een volwaardige hobby is. Het is enkel jammer dat dit maar bij enkelingen bekend is. Nochtans doet een tijdschrift als Modelspoormagazine zijn uiterste best om de modeltreinhobby als een volwaardige hobby te beschouwen.

Groeten,
Guy

janjozef

Het probleem is dat, buiten wat fanaten, niemand modelspoormagazine leest, en voor die paar honderd bezoekers die met een tentoonstelling van een club komen kijken zal daar niet veel  verandering in komen. en modelbouwer hij modelbouwde voort

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

Als we onze hobby meer willen promoten zullen we dat inderdaad via andere media moeten doen. De mensen die MSM lezen zijn immers al met de hobby bezig, of er toch tenminste in ge?nteresseerd.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Sicco

Zou het niet zo zijn dat een groot deel van de modeltreinhobbyisten ook op het niveau blijft van het 'spelen'? En daar gewoon erg blij mee is?

Ik denk zelf dat de mensen die doelbewust verzamelen, plannen etc. maar een klein deel van de hobby uitmaken.

groeten Sicco

erik de noorman

Zou het niet zo zijn dat een groot deel van de modeltreinhobbyisten ook op het niveau blijft van het 'spelen'?

Is inderdaad al bewezen op dit forum.

Erik

just4fun

citaat:
Geplaatst door Helene

Speel jij met treintjes in je garage?


Ik ken nog mensen die spelen, ...
... met een balletje, op een grasveldje waar enkele vlaggetjes op staan met wat stokken met een net over gespannen.
Er zijn er die d'r nog hopen geld mee verdienen, zoveel dat een normaal mens dat niet opkrijgt in z'n leven. En ze krijgen megaveel TV-zendtijd. Misschien moet MSM ook zendtijd vragen?
Paul