blikseminslag

Gestart door vandomm, 11 november 2007, 10:32:49 AM

Peter

Theoretisch zal alles wel kloppen, alleen, in vele gevallen brandt na blikseminslag je huis af. Dan help die beveiligingen ook niets meer.[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Het is de bedoeling om anderen te helpen, en dat doe je niet met dergelijk haantjesgedrag [:(!]

Goed gesproken Gerolf!

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Peter

Theoretisch zal alles wel kloppen, alleen, in vele gevallen brandt na blikseminslag je huis af. Dan help die beveiligingen ook niets meer.[:D][:D][:D]



Je hebt gelijk,al dat sombere gepraat,nergens voor nodig.[:D][:D]

wim ysbeer

vandomm

Mijn vraag is : wat kan men doen aan preventie tegen blikseminslag , om de elektronica op de baan te beschermen , daarnaast denk ik dat veel mensen geen besef hebben wat men van de verzekering gaat beuren bij een calamiteit waarbij de baan gewoon de vernieling in gaat .

Denk eens aan bv. goede locs van 8 jaar oud die er nog uitzien als nieuw . Wat zijn deze nog waard volgens de vezekering ?

Ben je voor je baan verzekerd dan is dus alles geregeld en heb je dus nergens geen omkijken naar.
Cees .

Klaas Zondervan

Dat antwoord had ik toch al gegeven? Alle verbindingen met de buitenwereld verbreken, dus de netstekker er uit en als je een pc hebt met internetaansluiting, dan ook de internetkabel er uit.
Dat is de simpelste manier.

Er zijn nog wel drastischer manieren, zoals je huis laten voorzien van een bliksemafleiderinstallatie. Maar dan moet je ook alle kabelinvoeren in je huis laten voorzien van bliksemvrije invoeren. Ik zeg hier met opzet steeds "laten" omdat dit iets is wat je als amateur zelf niet goed kunt doen zonder grondige kennis van zaken.

eric

@ Cees,

We zullen het in de club er wel eens over hebben wat er kan en niet kan bij de verzekering.

erik50

Bij mij is het simpel.
De stekker gaat er na een dagje rijden altijd uit.
Ik neem liever geen risico.
Erik
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.