Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Seinen

Gestart door ludol, 09 november 2007, 01:22:54 AM

ludol

Wie weet welk sein dit is? en hoe zou ik dat moeten aansluiten
op mijn Magneetartikeldecoder-S-DEC-4-DC-B. En dan op mijn bezetmelding-BMD16-SD?
Het is van het merk Marklin.
http://ludo.wimrobijn.be/01-modelbouw/00-Foto's-testbaan/0140-welk%20sein%20is%20dit-01.jpg
http://ludo.wimrobijn.be/01-modelbouw/00-Foto's-testbaan/0140-welk%20sein%20is%20dit-02.jpg

INFO

#1
Dit is een hoofdsein.

Hetzelfde als een wissel zou ik zeggen. Dus geel is de gemeenschappelijke aansluiting, blauw is rood of groen (afbuigend of recht) dus.

De rode draden gebruik je voor het stopgedeelte, 1 rode draad komt voor de stop en de andere rode draad komt in de stopplaats.

Seinen kun je niet aansluiten op een S88 (bdm16-SD) Daar is geen interactie tussen bezetmelding en aansturen van wissels of seinen, zonder tussenkomst van software.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Klaas Zondervan

#2
Moet er niet ook een bruine draad aan om de lampjes te laten branden?

dgrr57

#3

INFO

#4
citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Moet er niet ook een bruine draad aan om de lampjes te laten branden?


Normaal gesproken, wordt dit sein aan de metalen rails bevestigd van Marklin en dat is automatisch de aansluiting voor en aan de 'bruine' draad. Vandaar dat deze niet genoemd is.[;)]
Alleen de waarheid ligt in het midden.

ysbeer

#5
Het is wel een HO signaal,en ik meen dat jij met N wil gaan rijden.
Of zie ik dat fout.

Zoals je wel ziet aan het papier en het signaal is dit er een uit het pre historie tijdperk (of te wel het speelgoed tijdperk).
Poets hem op,zet hem op EBAY ,dar zijn genoeg treinantiek verzamelaars.
En van de opbrengst koop je twee(of meer)echte modelseinen.
B.v van viessman.

wim ysbeer


ludol

#6
De Jongens,

Ja info, inderdaad dat kan ik niet aansluiten op de bdm16-SD. Dat was een verkeerd begrip van mij. Dgrr57 bedankt voor de moeite  om dat mooie oude document in te scannen. En ja ysbeer ik ga voor de N schaal maar ik dacht voor te testen kan dat wel geen kwaad.
Maar inderdaad ik kan het beter een nieuw kopen in het juiste formaat en land SNCF.
Bedankt jongens.  [:I]En waar zou ik SNCF seinen kunnen vinden.[:I]

conducteur

#7
Ik heb ook nog een armhoofdsein(max 40 jaar oud). aan de ene kant zit de verbinding voor het voorsein en aan de andere kant de uitgang voor de negatieve pool.aan de zijkant(evenwijdig met het spoor) zijn ook al die draden aanwezig.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ysbeer

#8
Ludol nogmaals WAARDEER JE GESCHRIFT NIET OP maar schrijf gewoon een nieuwe.
Waarom moet nu iedereen gaan zoeken naar wat je nu eigenlijk wil zeggen???
Ik reageer niet meer als dat zo blijft
wim