Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

KWALITEIT LILIPUT

Gestart door n/a, 08 november 2007, 21:47:26 PM

dancer

#15
inderdaad, geen enkel merk is perfect...

janjozef

#16
Ik heb 2 type 93 en een type 26 van lilliput beide rijden zeer goed alleen moet ik de 93en wat intomen, maar ook oudere fleischmann's en marklin's hebben dat. Zou opgelost zijn met ze te digitaliseren

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

pabe

#17
IK heb hier inderdaad ook een oude P8 van Liliput, met een schuin geplaatste motor, die eigenlijk niet echt goed rijd.    Maar.... daarnaast een BR12 van de Reichsbahn ,  met motor in de tender met vliegwiel, prachtig afgewerkt en die ook zeer goede rijeigenschappen heeft...  dus nochmaals, de nieuwere Liliput is zeker OK mijns inziens ( for whatever it is worth...)

spoorse,  Paul

n/a

#18
Deze trein is digitaal.

Dus ik had het wel bij het juiste eind. ga nog maar is wat beter zoeken, heb je misschien nog adressen?? Heb net op conrad.de gekeken en daar staat hij niet meer tussen!!!

Gr SBB-MARKLIN.



citaat:
Geplaatst door dancer

180 euros is veel te duur voor dit model.  Is het digitaal?
Bij conrad duitsland hadden ze deze modellen een tijdje geleden in promotie...



Arbeco

#19
Toen ik op mijn vorige baan nog naar voorbeeld van de NS reed, heb ik een paar Liliput 6400'en aangeschaft. Dit waren de standaard MaK loc's, maar dan in NS-livrei. Ze waren dus te kort, omdat de NS 6400 langere cabine's heeft. De rij-eigenschappen van deze loc's waren (zijn) echter goed, ze maken wel wat herrie, maar beschikken over enorme trekkracht. Ook het 3- assige Tigerli-stoomlokje heb ik in de collectie, dit is een mooi, fijn afgewerkt machientje, maar zoals eerder aangehaald zeer fragiel. Het is echt wel een lokje om met extra voorzichtigheid te behandelen. En dan natuurlijk het verhaal van de goederenwagentjes van de NMBS, de bekende gesloten 2-assertjes in allerlei kleurstellingen. Een groot aantal van deze wagentjes sporen nog dagelijks over mijn baan, tot volle tevredenheid. Probleempje is wel, dat ze nog geen (beweegbare) NEM-schachtjes hebben, waardoor ze nog met de oude beugelkoppelingen rijden. Maar voor wagentjes van meer dan 20 jaar oud vind ik dat niet zo erg... Erg leuke wagentjes die je nog regelmatig op de beurzen tegenkomt.

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

dancer

#20
Sbb-Marklin:
Ik weet niet of deze digitaal/2rail of 3 rail is:

http://cgi.ebay.de/SOB-Triebwagen-NPZ-Liliput-HO-114424-E_W0QQitemZ280170703366QQihZ018QQcategoryZ24380QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Regelmatig rondkijken op ebay en andere sites is de boodschap...
Bij H?NERBEIN in Aken hebben ze dit model ook...

Ik hoop dat een andere firma de NPZ modellen ooit eens in grote serie maakt (schandalig dat deze modellen moeilijk te vinden zijn in model, terwijl in Zwitserland je deze in grootspoor op vele plekken ziet)

Nog iets om je te informeren indien je het niet zou weten betreffende de RBDE /NPZ modellen:
Dit NPZ model van BLS (in messing)zou ik graag willen, maar aangezien het te duur is zal ik een liliput model proberen om te bouwen (op deze foto gaat het om een model in schaal o, model in schala ho kan ik niet vinden):

http://cgi.ebay.ch/SMF-BLS-Pendelzug-3-teilig_W0QQitemZ330181578517QQihZ014QQcategoryZ81038QQcmdZViewItem#ebayphotohosting


Peter

#21
Het NPZ model van Liliput zie je in de winkels in Oostenrijk in steden zoals Innsbr?ck, Bl?denz enz. ook in de kleuren van de Montafonbahn. Dit treinstel rijdt in het grootbedrijf tussen Schr?ns en Bl?denz. het verwonderd mij dan ook dat ik hier (en op andere forums) nog nooit iets over gelezen heb.
Met vriendelijke groeten
Peter

dancer

#22
Bedankt voor de info, dat weten we dan al meer...



n/a

#25

Petdig1

#26
Heb deze in vier  verschillende SBB uitvoeringen op de kop weten tikken.  De  oude Liliput reeks  is naar mijn mening te zwak van motor. Met  2 tussenwagens uitgebreidt heeft hij moeite op helling van ongeveer 2% . de nieuwe Bachmann uitvoering met  decoder is wat sterker maar ook niet om over naar huis te schrijven en juist op de limiet.  Wel mooi afgewerkte modellen
Sbb en Bls baan in opbouw

dancer

#27
Welke bedoel je met de oude? diegene met de rode deuren?
Ik heb diegene met de rode deuren en vind dat ze niet echt veel trekkracht hebben...
Wat is "oud" eigenlijk?  van de jaren 80?
en "nieuw"?  vanaf de jaren 90?