Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

KWALITEIT LILIPUT

Gestart door n/a, 08 november 2007, 21:47:26 PM

n/a

Wie kan mij vertellen hoe de kwaliteit van het merk LILIPUT is?

eric

#1
De afwerking van de modellen zijn zeer goed.
De rijeigenschappen van de locs kunnen beter.
Spreek wel van de huidige "Bachmann generatie"

Bundesbahnfreak

#2
citaat:
Geplaatst door eric

De afwerking van de modellen zijn zeer goed.
De rijeigenschappen van de locs kunnen beter.
Spreek wel van de huidige "Bachmann generatie"



Klopt als een bus

Groeten

Rudy

pabe

#3
Inderdaad, de echt 'oude' Liliputs zou ik niet aanraden, maar de nieuwere series zijn prachtig !

ysbeer

#4
citaat:
Geplaatst door eric

De afwerking van de modellen zijn zeer goed.
De rijeigenschappen van de locs kunnen beter.
Spreek wel van de huidige "Bachmann generatie"



Ik ben het niet met je eens,uiteraard zal er wel eens een mindere tussen zitten,maar ik heb 3 liliputloks en een triebwagen en die rijden subliem.
edit: bachman kwartje gevallen.

wim ysbeer

eric

#5
@ Wim

Ik leg de lat van de rijeigenschappen redelijk hoog.
Met mijn uitspraak van "de rijeigenschappen kunnen beter" zijn voor andere misschien perfect.
Maar de service van Liliput is voor ons in Dortmund super geweest.
Ze hebben ons zonder blikken of blozen gedepanneerd met wielasjes in ruil voor wat stikkers op onze stoeltjes.



dancer

#6
Pffff... Lilliput heeft wel bepaalde modellen (zelfs mooi afgewerkt qua uitzicht inderdaad) die de andere merken niet maken, zoals de RBDE 560 /NPZ /colibris van SBB CFF FFS;
Maar deze modellen zijn naar mijn mening iets te licht, en hebben niet zo veel trekkracht + het is redelijk broos materiaal: bepaalde deeltjes breken zo te zien heel snel af... Fleischmann heeft dit model ook gemaakt in ho, en het lijkt me toch wel wat beter qua kwaliteit (De RBDE modellen van Liliput zijn eind jaren 80 gemaakt geloof ik)....
Qua rijeigenschappen moet je voor deze modellen ervoor zorgen dat de bochten niet scherp zijn, anders is er echt kans op ontsporing..
Qua tussenwagons kun je kiezen tussen Roco, Lima en waarschijnlijk ook Fleischmann (maar van ROCO is het gemakkelijker te vinden)  Het gaat om een wagon 1ste en 2de klasse.. Spijtig dat er hiervoor niet meer keus is qua tussenwagons (denk ik)..

Diegenen die niet weten over welk model het gaat, check dan de link:

http://cgi.ebay.de/AK-068-Liliput-H0-144-51-SBB-Nahverkehrpendelzug-NPZ_W0QQitemZ170164222387QQihZ007QQcategoryZ24380QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting

Ik vind dat op vele Zwitserse banen in periode 4 en/of 5 dit model wel best te vaak ontbreekt..
Voorts vind ik dat de Zwitserse stoomlocs (TIGERLI) van Lilliput wel prachtig afgewerkt zijn...


dancer

#8
SBB MArklin, indien je ge?nteresseerd bent in een NPZ van Liliput, dan heb ik hier een link voor je, het gaat wel om een model van de Sudostbahn (ik vind de kleuren daarvan wel mottig, geef mij maar de Colibri-kleuren):

http://cgi.ebay.de/Liliput-114424-SOB-NPZ-Triebwagen-Ep-5-NEU-OVP_W0QQitemZ280137701245QQihZ018QQcategoryZ24380QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

en

http://cgi.ebay.de/SOB-Triebwagen-NPZ-Liliput-HO-114424-E_W0QQitemZ280170703366QQihZ018QQcategoryZ24380QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Deze modellen zijn zoals je misschien wel weet recentelijk geproduceerd, dus ik kan niet zeggen hoe de kwaliteit ervan is.
Ik wil er wel bij zeggen (althans bij de modellen die ik heb) dat men bij de NPZ treinstellen bepaalde delen er nog moet aanplakken, zoals de achteruitkijkspiegels en trapleuningen...)

Ik weet dat er soms mensen op ebay voor de oudere NPZ modellen veel bieden, aangezien het niet altijd gemakkelijk is om deze modellen vast te krijgen.. (Waarom maken de andere merken deze modellen niet?)

n/a

#9
citaat:
Geplaatst door dancer

Pffff... Lilliput heeft wel bepaalde modellen (zelfs mooi afgewerkt qua uitzicht inderdaad) die de andere merken niet maken, zoals de RBDE 560 /NPZ /colibris van SBB CFF FFS;
Maar deze modellen zijn naar mijn mening iets te licht, en hebben niet zo veel trekkracht + het is redelijk broos materiaal: bepaalde deeltjes breken zo te zien heel snel af... Fleischmann heeft dit model ook gemaakt in ho, en het lijkt me toch wel wat beter qua kwaliteit (De RBDE modellen van Liliput zijn eind jaren 80 gemaakt geloof ik)....
Qua rijeigenschappen moet je voor deze modellen ervoor zorgen dat de bochten niet scherp zijn, anders is er echt kans op ontsporing..
Qua tussenwagons kun je kiezen tussen Roco, Lima en waarschijnlijk ook Fleischmann (maar van ROCO is het gemakkelijker te vinden)  Het gaat om een wagon 1ste en 2de klasse.. Spijtig dat er hiervoor niet meer keus is qua tussenwagons (denk ik)..

Diegenen die niet weten over welk model het gaat, check dan de link:

http://cgi.ebay.de/AK-068-Liliput-H0-144-51-SBB-Nahverkehrpendelzug-NPZ_W0QQitemZ170164222387QQihZ007QQcategoryZ24380QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting

Ik vind dat op vele Zwitserse banen in periode 4 en/of 5 dit model wel best te vaak ontbreekt..
Voorts vind ik dat de Zwitserse stoomlocs (TIGERLI) van Lilliput wel prachtig afgewerkt zijn...




Goeidag. Dit model kan ik tweedehands kopen. ze vragen er ? 180,-- voor ik ben van menig dat dit vrij duur is maar Hij is wel super mooi. de kleuren zijn zelfs nog mooier maar goed

dancer

#10
180 euros is veel te duur voor dit model.  Is het digitaal?
Bij conrad duitsland hadden ze deze modellen een tijdje geleden in promotie...

dancer

#11
Op onze laatste beurs zag ik dit model van Fleischmann met gele deuren voor 150 euros (gelijkstroommodel); Het model van Fleischmann is volgens mij veel zeldzamer en bovendien beter.  Voor mijn Liliput RBDE digitaal 3 rail had ik 90 euros betaald (model was wel niet echt verzorgd)...

ysbeer

#12
citaat:
Geplaatst door dancer

Pffff... Lilliput heeft wel bepaalde modellen (zelfs mooi afgewerkt qua uitzicht inderdaad) die de andere merken niet maken, zoals de RBDE 560 /NPZ /colibris van SBB CFF FFS;
Maar deze modellen zijn naar mijn mening iets te licht, en hebben niet zo veel trekkracht + het is redelijk broos materiaal: bepaalde deeltjes breken zo te zien heel snel af... Fleischmann heeft dit model ook gemaakt in ho, en het lijkt me toch wel wat beter qua kwaliteit (De RBDE modellen van Liliput zijn eind jaren 80 gemaakt geloof ik)....
t weten over Qua rijeigenschappen moet je voor deze modellen ervoor zorgen dat de bochten niet scherp zijn, anders is er echt kans op ontsporing..
Qua tussenwagons kun je kiezen tussen Roco, Lima en waarschijnlijk ook Fleischmann (maar van ROCO is het gemakkelijker te vinden)  Het gaat om een wagon 1ste en 2de klasse.. Spijtig dat er hiervoor niet meer keus is qua tussenwagons (denk ik)..




Ik wil niet vervelend doen maar ik vind deze mening nogal vaag,en niet op de realiteit gebaseerd.
Denk ik,zo te zien,waarschijnlijk,naar mijn mening,lijkt mij toch wel......
Daar heeft men niet zoveel aan He.

wim ysbeer

Peter

#13
Ook bij de oudere modellen (niet de hele oude) zijn er die uitstekende rij-eigenschappen hebben. Ik heb oa. een E10 Rheingold, een Baureihe 05 en een 62
Al deze modellen rijden zeer goed tot uitstekend (de E10) enkel de trekkracht van de 05 zou wat meer mogen zijn.
Vergeet wel niet dat er bij de "betere" merken ook modellen zijn die over geen al te beste rij-eigenschappen beschikken, ik denk hier bv. aan de Roco V65 enz.
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

#14
Peter.

Helemaal mee eens.

wim ysbeer