Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Zandvulsinstallatie

Gestart door erik de noorman, 08 november 2007, 16:20:38 PM

erik de noorman

Ik heb via belair (Luc) een foto bekomen van de zandvulinstalattie (diesels)in Hasselt.  Maar hoe werkt zo'n installatie nu in feite.
Hoe worden de zandkisten van een diesel gevuld dat is me niet duidelijk op de foto.

Erik

factageklerk

Goh.... Erik ik wou dat ik je kon helpen ,want toen ik nog in hasselt bij de NMBS werkte passeerde ik daar regelmatig maar heb het echter niet zien gebeuren. Misschien dat Bundesbahnfreak je kan helpen ik dacht dat hij daar toch werkte (als ik me niet vergis)

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Ik heb via belair (Luc) een foto bekomen van de zandvulinstalattie (diesels)in Hasselt.  Maar hoe werkt zo'n installatie nu in feite.
Hoe worden de zandkisten van een diesel gevuld dat is me niet duidelijk op de foto.

Erik

 

stefan rosiers

Wel, bij ons in TW Antwerpen hebben we zo,n 2 wagentjes om zand bij te vullen, een voor grof zand en een voor fijn zand. De diesels gebruiken grof zand, de elektrische fijn zand. Met die wagentjes rijden we dan naar een lok om daar de zandbakken bij te vullen daarna vullen we die wagentjes terug bij onder een silo.
Ik hoop je hiermee een deftig antwoord gegeven te hebben.

belair

Erik de man die je moet hebben is Bundesbahnfreak, stuur hem anders een mailtje, hij zal je zeker helpen. Terug te vinden onder de leden.
mvg
Luc

Bundesbahnfreak

Hallo,

In Hasselt werd vroeger de installatie gebruikt voor de zandbakken van de HLD 51-62 en 73 te vullen.  Via perlucht werd de gedroogde zand in de torentjes gedreven en werden de zandbakken van de loks onder deze torentjes gevuld.
Momenteel is deze installaties niet meer in gebruik.  TW Hasselt heeft (op 4 HLR 91 na) geen loks meer.

De zandbakken van de MW 41 worden in de werkplaats zelf gevuld. Via een trechtervormige verdeler worden deze gevuld.

TW Hasselt heeft ook de mogelijkheid gehad om karretjes te kopen zoals te Antwerpen, doch we hebben dat niet gedaan omdat we met platformen (en geen vlakke werkvloer zoals te FNND) werken.

Groeten

Rudy


belair

Hier se de Rudy, nu weet je het direct Erik. Rudy, was daar geen foto van het gebouw waar die zand vanuit gestuwd werd?
mvg
Luc

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door belair

Hier se de Rudy, nu weet je het direct Erik. Rudy, was daar geen foto van het gebouw waar die zand vanuit gestuwd werd?
mvg
Luc




Hoi Luc, die moet ik nog maken (vergeten[:I]) zal bij gelegenheid eens doen (morgen niet als het zo'n weer blijft!)

PS heb je die foto's van onze 91 met zijn rangeerkarretje gekregen?

Groeten

Rudy

belair

Was dit de foto Rudy?



Dat is de enige die ik dacht terug te vinden.
mvg
Luc

Bundesbahnfreak

Ja, niet interessant om na te bouwen????

erik de noorman

Rudy bedankt voor de info nu weet ik voldoende.
Ik wou je wel rechtstreeks kontakteren maar in je profiel staat geen kontaktadres.

Erik

belair

Wat is eigenlijk de bedoeling van dat karretje, Rudy? Snap het niet goed.
mvg
Luc

Bundesbahnfreak

Hoi Luc,

De foto is wat ongelukkig, aan de andere kant staan 3 koppelingen waarvan 2 GF-koppelingen (1 voor Breaks en MW 41 en de andere voor de MR 96) en 1 gewone Henricotkoppling voor klassieke stellen.

Met dit wagentje doen we rangeringen op de koer en in de werkplaats.

Groeten

belair

Nu wordt het duidelijk.[;)] Moest je ooit een duidelijke foto kunnen maken zou dit meegenomen zijn.
mvg
Luc

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door stefan rosiers

Wel, bij ons in TW Antwerpen hebben we zo,n 2 wagentjes om zand bij te vullen, een voor grof zand en een voor fijn zand. De diesels gebruiken grof zand, de elektrische fijn zand. Met die wagentjes rijden we dan naar een lok om daar de zandbakken bij te vullen daarna vullen we die wagentjes terug bij onder een silo.
Ik hoop je hiermee een deftig antwoord gegeven te hebben.



Hoi Stefan,

Werk jij in FNND, ik heb je dan misschien gezien in juli, dan was ik daar om uitlaeg te geven voor de werken aan de MW 41 die FNND moest doen

Groeten

Rudy

stefan rosiers

Ja ik werk daar, ze hebben daar idd aan de 41 gewerkt enkele maanden,
nu zie ik ze daar niet meer. Ik werk aan de 77