Digitale besturing + tevredenheid

Gestart door Pol, 07 november 2007, 20:15:29 PM

gardevil

#75
1) DCC
2) MR-Direct
3) Koploper
4) Tot nu toe zeer tevreden.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Riny

#76
1) DCC / Motorola II
2) Tams master controle / IB / Ecos I / Viessmann 5211 & 5217.
3) WinDigiPet 2009 / Koploper 7
4) Zeer tevreden over deze combinaties dus geen plannen voor veranderingen.

SuSke

#77
Voor de nieuwe clubbaan bij MTD

1) DCC
2) treinverkeer met handregelaar via LENZ V3.6 + LH100 / schakeling wissels en seinen op bedieningspaneel via LDT Keycommander
3) geheel momenteel nog niet voorzien van secties - later misschien inbouw van Koploper maar dan enkel voor tentoonstellingen
4) het rijden met de Lenz handregelaars (LH100) vraagt wat oefening voor de digitale leken, het sturen van de wissels is vergelijkbaar met analoog aansturen. Iedere medewerker binnen de club is momenteel tevreden ondanks de onvermijdelijke leercurve.

edit: enkele schrijffouten verbeterd
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steven 1/43 modelling

#78
Bijna drie jaar geleden hier eerste maal gepost en door toedoen van een alzient collega in onze club : de  recentere antwoorden !

1 : DCC, motorola, mfx, fx en oudere marklin protocols.
2 : ESU ECOS 2
3 : Ja met koploper.
4 : maximun automatisatie met easy instellingen mogelijk !


b-shunting

#79
1)dcc
2)multimaus
3)nee
4)nee ik ben zeer tevreden maar misschien later met een grotere baan wel via computer
minibaantje tp 4,diesel

vanmiegroet

#80
1 mfx,motorola
2mobile station en hopelijk eens central station
3 nog niet maar wie weet.
4ik ben niet te vreden over de hoge prijzen misschien een goedkoper systeem ?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

coalminer

#81
1)DCC.
2)RMC wireless.
3)geen besturing via PC .
4)Prijs valt best mee (USA).Kwaliteit ,dat zal de
toekomst uitwijzen .
 

n/a

#82
Voor het eerst sinds jaren van meer in- dan uitpakken terug in de mogelijkheid om wat te gaan bouwen, maar het zal klein zijn; De kamer is 250cm x 175cm maar heeft een behoorlijke hoogte eerder een bekoorlijke hoogte. Ben op studie geweest op een Nl duikboot ( Dolfijnklasse voor de kenners). Alles zal dus multirole moeten worden, bureau en treinkamer(tje) in ??n.

Het zal DCC en Analoog worden (teveel mooi materiaal om te laten verpietern) Niet gelijktijdig, wel of het ene of het andere dat aan zet is.
Sturing analoog zal een oeroude HM3000 zijn ( met inertie weet U wel) en de DCC zal waarschijnlijk de ROCO Maus II worden ( heb ook nog een Lenz Compact liggen.
De wissel zullen handgeschakeld worden ( met metalen stelstangen)
Besturing via de PC niet aan de orde ( Ik wil zelf rijden )
Tevredenheid : van de HM3000 ben ik al eeuwen erg tevreden toen alles nog analoog bolde. De DCC zal zich nog moeten bewijzen, maar ik denk dat het met het kleine opzet van wat ik zinnens ben wel los zal lopen. E?n ding, tenzij ooit eens ??n loco voor het proberen, geluid komt er niet in. Heb op de vele tentoonstellingen die ik in de afgelopen 30 jaar bezocht teveel kakafonie gehoord. En daarbij terwijl ik aan het modeltreinen ben speelt er meestal wel ??n of andere opera ... Mozart met dieselgeluiden ... Not my cup of tea !

Zodus samengevat:

1/DCC EN Analoog
2/ROCO of LENZ
3/No way Jos? !
4/to be seen

stanny

#83
n spoorbaan

1) dcc
2) IB com van uhlenbrock
3) koploper
4) ik zou niet veranderen, zolang koploper kan blijven volgen op andere programma's (ontwikkeling koploper zal stoppen of is reeds gestopt)

stijn

mahtoska1

#84
Spoor Z

1) DCC
2) ECOS I van ESU
3) Voorlopig niet. In de toekomst koploper
4) Heel tevreden. Enig minpunt is dat de ombouw naar digitaal Z niet altijd van zelf sprekend is. Voor de meeste locs bestaan echter handige platines met decoder die gemakkelijk om te wisselen zijn.

anne w

#85
1) Motorola M28 en M27, DCC mogelijk als ik een 3 rail DCC lok koop
2) Raptor
3) Raptor
4) Ik ben tevreden, vol-automatisch rijden zonder een "vreemd oog" bij mijn baan, zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.0

Vriendelijke groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.

loc1200

#86
1) Besturing via Motorola, 1, 2, mfx
2) Merk van de besturingscentrale:
M?rklin:
central-unit 6020; 6050 interface. (ms1)
central-unit 6021; (ms2)
mobil station      (mfx)
Raptor besturingscentrale - alle systemen!
3) Besturing via PC op dit moment niet.
Bij Raptor is een pc ge?ntegreerd.
4) Tevredenheid : ik probeer graag systemen uit, om tot een soort dienstregeling te komen.

M.vr.gr. Marcel

MacJohn

#87
1) Motorola
2) Uhlenbrock Intellibox
3) Besturing via een Apple iMac G5 met zelfgeschreven software
4) Met deze combinatie was ik erg tevreden en zou daarmee okk mijn niewe modelbaan (in planning) besturen

In de loc?s zitten meestal Uhlenbrock decoders.

Groetjes,
Johan

Wanne

#88
1) DCC en FMZ(toe hiertoe, ben nu alle FMZ-decoders aan het vervangen door DCC.)
2) Twincenter
3) Met koploper
4) H??l tevreden over koploper en het twincenter. Of toch een klein nadeel van het twincenter, de knopjes. Ik vind de knopje vervelend te gebruiken en ze haperen af en toe. Maar deze knopjes worden nu nog heel weinig gebruikt omdat koploper bijna alles overneemt.

Wanne
 

Kusttrein28

#89
1) MFX en delta
2) Marklin Central Station 1 + Mobile Station, pendeltrein naar bergstation analoog met trafo 6600.
3) Geen PC-besturing (Misschien in de toekomst)
4) 100 % tevreden
HO Marklin digitaal met CENTRAL STATION 2
K-rails (en enkele verborgen M-rails)
(DB, SBB en NMBS)
Forummen is geven en nemen!