Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Digitale besturing + tevredenheid

Gestart door Pol, 07 november 2007, 20:15:29 PM

Bruno

#60
1) DCC
2) Roco Multimaus
3) Niet, in toekomst mischien Rocomotion
4) 99%, enigste nadeel is het niet kunnen uitlezen van CV's

ThierryDS

#61
1)DCC
2)Dynamis (Bachman (ontwikkeld door ESU))
3)Nog geen pc - doch bij m'n toekomstige nieuwe baan wordt op termijn pc gepland voor schaduwstationbediening
4)Is draadloos, batterijen (oplaadbaar in mijn geval) gaan lang mee.  Vele mogelijkheden (dubbeltractie incl).  Binnenkort aansluitbaar op pc(uitbreiding via zgn PRO BOX), duidelijke bediening, 20 functietoetsen per loc....  Kortom: zeer tof toestel voor zijn prijs (rond de 160 euro!! dacht ik).  In een van de vroegere Modelspoormagazines stond een artikel over dit toestel.

Groeten,

ThierryDS

n/a

#62
1-Motorola
2-IB
3-Ja ;  Koploper
4-100% ok

Kees-Jan

#63
1-DCC
2-ECoS/MultiMuis
3-Ja ; Koploper
4-100%

Kees-Jan

evan

#64
1-DCC
2-ECoS met LENZ of MRC Prodigy
3-Neen danku ik loop liever met mn trein mee
4-100% tot nu toe

Grts[:)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michiel

#65
1) DCC
2) Lenz LZV100 + LI-USB
3) Koploper
4) 100% tevreden! In verhouding vrij goedkoop en gebruik mijn centrale louter als interface tussen baan en computer. Ik rij (nog) niet met de hand, en automatiseer alles. En hiervoor voldoet ie 100%.

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

amest

#66
1) DCC
2) multimaus
3) geen PC
4) heel tevreden

toch kleine kanttekening : aangezien mijn digitale (N-)baan heel simpel is, was digitaal eigenlijk overbodig. Het is hierdoor een stuk duurder geworden, zowel de locs zijn duurder (veel minder tweedehands te vinden), je moet een decoder bijtellen (30 euro per loc) + de multimaus ("slechts" 100 euro, je hebt anders ook wel een (goedkopere) transfo nodig natuurlijk).

Maar alles rijdt wel prima met de multimaus.
groeten,

Arvid

stoomlok

#67
1) DCC
2) Fleischmann twinn-center
3) Neen,geen interesse voor
4) Ik heb nog niet veel ervaring hiermee.Ben nog aan het opbouwen.
  groetjes Heinz
h.sel

mini-bs

#68
1) Besturing via DCC
2) Merk van de besturingscentrale Lenz lzv100 en Roco MM
3) Besturing via PC (gedeeltelijk via usb, gedeeltelijk via digibee)
4) Tevredenheid + wat zou je nu anders doen? overgestapt van analoog naar dcc omwille van het Lenz ABC-systeem dat toelaat om de baan 'analoog' te bedienen (met slechts wat goedkope diodes als noodzakelijke toevoeging)
 

didier1990

#69
1) via DCC en FMZ
2) fleischman twin-center
3) mogelijk
4) ben tevreden er over.

C-rail

#70
1-Motorola
2-CS1
3-/
4-100% tevreden, zelfs het uitlezen van cv's is simpel!

Binco

#71
1) DCC
2) Roco multimaus
3) /
4) heel tevreden!![8D]

n/a

#72

1) Besturing via DCC, Motorola.
2)Mobile station, maar wil centralstation
3)ben de pc nog aan het ombouwen naar Linux , weet nog niet of daar een progje voor is dan.
4) moet nog blijken, ben druk in de opbouw orientatie fase. Maar verwacht het wel

wimhelsen

#73
1)dcc + mm
2)DDW
3)koploper
4) voorlopig (beginfase), zeer tevreden
HO märklin digitaal, NMBS, III

zolder

#74
1. D.C.C.
2. Intellibox
3. Koploper
4. heel erg goed.Gewoon super mooi programa