Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Sein

Gestart door conducteur, 03 november 2007, 17:32:26 PM

conducteur

ik heb een oud sein van marklin van mijn oom gekregen en heb er 74030 van marklinn bijgekocht.
heb alles aangesloten zoals in een boekje dat ik nog liggen had en heb et dan getest.
hij rijd dwars door het rood licht.weet er iemand waar het zou fout zijn gegaan??
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Pol

Heeft je machinist wel de juiste bril op?[;)]
Ik heb geen verstand van M?rklin-seinen, maar het is niet omdat het sein een juist beeld geeft dat de lokomotief ook het juiste doet. Om te stoppen (analoog tenminste) moet op het moment dat het sein rood wordt ook het stuk spoor voor het sein zonder stroom gezet worden. Alleen dan stopt de lokomotief. Hiervoor moet je je raillassen isoleren. Waarschijnlijk zit daar de fout.
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

conducteur

dat heb ik gedaan
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dgrr57

Iets die ik al dikwijls gezien heb : men vergeet dat het stroom langs een andere kant kan komen.



Ik weet niet welke rails, of welk sein je gebruikt, maar het spoor waar de trein moet stoppen moet volledig afgezonderd zijn en alleen gevoed door het sein.

Wat ook kan als het een oud sein is, is dat de contacten vastgelopen zijn [:(]
Maar dat is gemakkelijk te herstellen [:)]

conducteur

wat is die 5022?
Rian
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Ludwig

@ dggr57,hoi
Uit welk boek heb je deze voorstelling gehaald?
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

dgrr57

een stukste papier om de middenste rails (de puntjes) te isoleren. M?rklin verkocht dat vroeger (zeer duur).

citaat:
Geplaatst door conducteur

wat is die 5022?
Rian



dgrr57

Uit welke boek ? M?rklin Signal buch f?r Signale 7000 7100 M, cataloog nummer 0340

Ik vermoed dat dit boek niet meer te verkrijgen is bij M?rklin (wegens stopzetten van M-rails [:(] )

Een kopieke is mogelijk voor wie een mailtje stuurt [;)]

Och ja, zeg maar gewoon Patrick [:D][:D][:D]

citaat:
Geplaatst door Ludwig

@ dggr57,hoi
Uit welk boek heb je deze voorstelling gehaald?
Groeten
Ludwig