Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Zeer spijtig, voor alle leken op dit forum

Gestart door n/a, 02 november 2007, 13:46:01 PM

Ludwig

#75
Wim,
Nu zie ik in de reactie van Erik nergens staan dat men hier niet geholpen zou worden als men een vraag stelt.
Ik denk eerder dat Erik een beetje geschrokken is van de woordkeuze van Tony.
Eerlijk gezegd komt het bij mij toch ook redelijk hard over.
Maar het zal wel niet zo bedoeld zijn zeker [:)]
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

just4fun

#76
Tony heeft dan ook gezegd:
citaat:

EN NU GA IK EENS DEFTIG UITHALEN!


Paul

n/a

#77
Amaai nog nie!
Er wordt hier over 6 (zes!) pagina's verteld dat men dingen niet graag herhaalt...[:o)]

Ik heb net het hele draadje (zeg maar draad) gelezen en mij een bult gelachen!
[:D][:D][:D]

n/a

#78
citaat:
Geplaatst door Pianne

Amaai nog nie!
Er wordt hier over 6 (zes!) pagina's verteld dat men dingen niet graag herhaalt...[:o)]

Ik heb net het hele draadje (zeg maar draad) gelezen en mij een bult gelachen!
[:D][:D][:D]



Laat ons dit met de mantel der liefde verhullen ,en jeugdige onwetendheid noemen

tonycabus

#79
Kijk, ik wil nu niet over mezelf gaan stoefen, maar Luc Belair deed zijn verhaal, hoe hij met modelspoor is begonnen. En zo zijn er nog velen. Mensen correcte basisinformatie geven begint in de vakhandel, en daar ligt v????k de fout. De vakhandel is geen vakhandel meer. Behalve sommigen die nog ?cht hun best doen, de overblijvers. Ik ken er en beveel ze ook graag aan.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

vandomm

#80
In dit item worden vragen gesteld over digitaal rijden en
wat daarbij hoort . Dikwijls krijg je dan ook te horen om je erin te verdiepen . Graag , maar kan ik electronica gaan bestuderen zonder enige basiskennis van electro techniek ? Ik denk van niet .

Mijn vraag is dan ook , "is er een beginnerscursus of boek voor elektro-techniek die ik dan later ook voor electronica kan gebruiken ?

Bij voorbaat mijn dank voor uw medewerking.
Cees .

belair

#81
"Elektronica voor DUMMIES" een echte aanrader. Dit boek heb ik mij aangeschaft en ik kon ook niets van elektronica. Niet dat ik nu een expert geworden ben, alles behalve maar als ze nu over elektronica spreken kan ik al wat beter volgen.
Al mijn schakeligen en schakelbord heb ik ook zelf gesoldeerd, wel met de hulp van Wim Ysbeer, eer aan wie het hem toekomt.
mvg
Luc

tonycabus

#82
In MSM heb ik sinds nr.35 ook geprobeerd de basisbegrippen van elektronika bij te brengen. Zonder daarom te pretenderen dat het een volwaardige cursus was. De KIS-artikelen nog eens herlezen zal velen helpen. Ook over de basisbegrippen van digitaal rijden is al het nodige geschreven in het blad, en daarvoor is elektronika-kennis totaal niet vereist. Nogmaals: zoek het niet te ver!!!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

#83
citaat:
Geplaatst door belair

"Elektronica voor DUMMIES" een echte aanrader.
mvg
Luc



Luc,
Heb jij een naam van schrijver en uitgeverij, moet straks nog naar boekenbeurs.

Spoorse groetjes
Locorail

ysbeer

#84
citaat:
Geplaatst door Locorail

citaat:
Geplaatst door belair

"Elektronica voor DUMMIES" een echte aanrader.
mvg
Luc



Luc,
Heb jij een naam van schrijver en uitgeverij, moet straks nog naar boekenbeurs.

Spoorse groetjes
Locorail




ELEKTRONICA VOOR DUMMIES, MCCOMB, Paperback
 
 
  Wil je weten hoe je die kapotte deurbel repareert? Of hoe je een bewegingsmelder aansluit? Lijkt het je leuk om zelf een echte robot te maken? Dan is dit boek voor jou! Nee, het is niet onze bedoeling om je op te leiden tot elektricien. We gaan wel in op de eenvoudige principes van elektriciteit: we leggen uit hoe je de bijbelhorende gereedschappen kiest en gebruikt en hoe je allerlei, al dan niet nuttige, leuke elektronische dingetjes in elkaar knutselt. Je zult versteld staan hoe simpel het allemaal is!
(extSCBK1)

 electronica voor dummies
 Uitgever : PEARSON EDUCATION TRAINING
 Referentie : 9043011622   Talen : Nederlands  
 EAN : 9789043011624  Taal verpakking : Nederlands  
 Platform : BK
 prijs 27.00


wim ysbeer


 



Jean

#85
Ik had dit boek reeds op mijn Sinterklaas verlanglijstje gezet,
benieuwd of de Sint dat gaat honoreren..

Jean

n/a

#86
Bedankt Wim

Locorail

EricVW

#87
Ik heb vroeger een boek van Marklin gekocht
En het heeft mij goed geholpen.
BEGINNEN MET MARKLIN DIGITAAL (MARKLIN 0308)
Eric
Er moeten toch nog boeken te koop zijn
Anders kun toch geen digitaal meer verkopen ?

EricVW

#88
Locorail
Ik ben volledig akkoord, ik durf ookbijna geen vragen meer stellen.
Je goed opletten wat je schrijft.
Eric