Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Eerste module

Gestart door dgrr57, 31 oktober 2007, 17:54:13 PM

INFO

Hmm, wat ik wel zie is dat het toch een beetje haast werk is geweest, en dat niet alles even mooi en vlak is als dat moet.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Havoc

De opmerkingen hier ivm met lichter maken liggen in lijn met de zaken waar ik aan dacht. Die wand tussen de module en het luikje hoeft ook geen 12mm te zijn.

Het werk van dgrr57 ziet er anders wel prima uit. Maar ik verbaas me over hoe klein zo'n module is tov 1 loc en 2 rijtuigen. Als je enkel Z gewoon bent is dit toch iets anders. Ik vrees dat ik mijn plannen (serieus) ga moeten aanpassen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dgrr57

Als ik zo een reactie lees, versta ik dat er mensen bang zijn om nog iets te vragen of te laten zien.
Maar ja, van uw had ik dus niets anders verwacht.
Ik overweeg dus echt om nog iets te laten zien.

Ter info : de achtertste platen zijn dus gewoon weg voor de foto geplaatst, zonder schroef, zonder plak.

citaat:
Geplaatst door INFO

Hmm, wat ik wel zie is dat het toch een beetje haast werk is geweest, en dat niet alles even mooi en vlak is als dat moet.



Gerolf

Laat je door ??n ... niet ontmoedigen, Patrick!
Blijkbaar begrijpt niet iedereen dat jouw bijdrage een stimulans is voor anderen. [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tom

Er kan gemakelijk nog een een rijtuig bij in de module.
Maar uiteindelijk maak je hem zolang je wilt.

Goed werk geleverd Patrick! [^]
Tom

rgp

Dag,

Waarom geen populierenMPX ?  Is veel lichter.

Roland

INFO

citaat:
Geplaatst door dgrr57

Als ik zo een reactie lees, versta ik dat er mensen bang zijn om nog iets te vragen of te laten zien.
Maar ja, van uw had ik dus niets anders verwacht.
Ik overweeg dus echt om nog iets te laten zien.

Ter info : de achtertste platen zijn dus gewoon weg voor de foto geplaatst, zonder schroef, zonder plak.

citaat:
Geplaatst door INFO

Hmm, wat ik wel zie is dat het toch een beetje haast werk is geweest, en dat niet alles even mooi en vlak is als dat moet.






Ik schrijf wat ik zie op deze foto's. Maar als iemand al niet eens meer kritisch mag zijn, en men gelijk op zijn tenen is getrapt, ja, dan stopt het gewoon. Het lijkt mij de bedoeling dat wat je toont een voorbeeld moet zijn voor anderen, dan is het misschien handig om wat minder snel ergens een foto van te maken. Ik snap dat je staat te popelen om het de buitenwereld te tonen, maar zeker als het een voorbeeld functie heeft, iets meer geduld.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Rochevalien

Hopelijk gebruikt Patrick die houten hamer alleen bij de bouw van deze bakken en niet op tentoonstellingen[:D][:D][:D]

Gerrit

tonycabus

Ik schreef net op het andere forum dat, om gewicht te sparen, de wanden en het rijvlak ook uitgezaagd mogen worden. Hoofdzaak is een doosconstructie te bewaren waardoor de module torsievrij blijft en dus geen schade ondervindt bij transport.
Het rijvlak (zie artikel in MSM 64) kan ook bestaan uit ge-expandeerd of ge-extrudeerd schuim, licht en toch sterk. Eronder kan een plaat liggen waarin een grote opening is gezaagd.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

martintje

Tony, ik neem aan dat je Forex oid bedoelt ??
Is inderdaad ligt spul, maar wil je wat stevigheid zal je toch de 10 mm dik moeten nemen, en zelfs deze hangt meer door gewoon hout, en zal je er een plaatje hout van 3 mm onder moeten doen tegen het doorhangen.
die 2 platen samen wegen niet vee minder dan een plaat triplex van 9 mm.
je zou wel 4 mm forex kunnen gebruiken als achterwand.
Dit is vele male lichter, superglad, en het hoeft alleen de torsie tegen te gaan, het heeft verder niets te houden, toch ??
verder lekker veel grote gaten boren met de grote gateboor [:)]
Mvg Marty

Powered By Diesel

Hoe zit het ondertussen met de eerste module. Is er al enige vordering geboekt? Ik ben curieus naar de verdere uitwerking.
Zijn er ondertussen al anderen gestart met de bouw van hun module?
running on heavy fuel

dgrr57

De sporen zijn gelegd en de trein rijdt [:)]

Om de rest te zien : oktober 2008 [:D][:D][:D][:D][:D]

citaat:
Geplaatst door Powered By Diesel

Hoe zit het ondertussen met de eerste module. Is er al enige vordering geboekt? Ik ben curieus naar de verdere uitwerking.
Zijn er ondertussen al anderen gestart met de bouw van hun module?


doomslu

citaat:
Geplaatst door Powered By Diesel

Hoe zit het ondertussen met de eerste module. Is er al enige vordering geboekt? Ik ben curieus naar de verdere uitwerking.
Zijn er ondertussen al anderen gestart met de bouw van hun module?

Ik ben aan't plannen. Het zit al in m'n hoofd. Binnenkort hier te zien ??? [:)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

just4fun


zolder

Nou als ik zo die module zie kan ik zegen dat het er goed uit ziet.
Met vriendelijke groeten,
Jan van den Berg