Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

BR 45

Gestart door Greg, 30 oktober 2007, 20:13:14 PM


ysbeer

Wist je dat de BR45 nooit heft bestaand.
D.w.z Het grote voorbeeld was er nooit
Marklin fantasie model (naar idee tekeningen van lok fabr)
gek he

wim ysbeer

Michiel

Hoi Ysbeer, ik geloof je, maar wat is het verhaal achter deze beelden die ik op onderstaande website heb gevonden? Hebben ze de BR 45 afteraf nog gebouwd als soort museumexemplaar, maar nooit in gebruik genomen?

http://www.bahnbilder.de/name/galerie/kategorie/Deutschland~Dampfloks~BR+45.html

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Greg

Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Jean

Volgens mij is Wim in de war met een andere loc.

Maar welke was het wel, ook al weer?

De BR62 met losse tender is er nooit gekomen, welk nummer was daarvoor gereserveerd?

Rudy, kun jij ons uit de brand helpen?


Grt,
Jean

ysbeer

Mannen
Julie hebben gelijk ik heb het fout.
Maar nu ben ik ook meteen geheel van slag,want welke lok was het dan die marklin van idee tekeningen heeft gebakken.

wim ysbeer

Jean

Ik heb het opgezocht in de Marklin catalogus van 1996-1997.
Blz 42.
Het gaat om de BR 53 0002
Ontwerp van Borsig, maar door de oorlogsomstandigheden nooit gebouwd.

gr Jean

ysbeer

Inderdaad dat was hem
Sorry voor deze misvatting
dit is hem in model

[/img]

wim ysbeer

Bundesbahnfreak

Joe de mannen,

Sorry, gisteren was ik niet on line en heb ik blijkbaar weeral iets gemist[:)]

1- De BR 45

Deze werd gebouwd voor de zware goederendienst vanaf 1936. de eerste 2 leveringen leverde 28 stuks op.  Een verdere bestelling van 103 stuks werd in 1941 geannuleerd.  Waarom?  ik denk dat men tijdens WO2 de voorkeur gaf aan de loks BR 50 en vooral de "Kriegslok 52" die veel goedkoper waren in productie.
De loks kwamen naar de DB en 3 stuks overleven tot 1968, eentje in BZA M?nchen en 2 in BZA Minden (BZA= een soort studiedienst).
E?n van deze loks is nog te bewonderen in het DB-museum te N?rnberg

2- De BR 62

Deze 15 loks werden vanaf 1928 gebouwd voor de sneltreinen op lijnen met kopstations.  7 stuks kwamen na WO2 naar de DB en 8 naar de DR.  In 1956 ging de laatste bij de DB in Krefeld aan de kant.

3- De BR 53

Deze is inderdaad nooit gebouwd, is niet verder gekomen dan de tekentafel, waarom hij niet gebouwd is weet ik niet, ik denk dezelfde reden als de niet verdere bouw van de BR 45 (oorlog)

Groeten

Rudy