Digitaal? Maar welk systeem?

Gestart door gardevil, 30 oktober 2007, 18:40:04 PM

gardevil

Hoi,

ik ben sinds kort mijn zolder aan het opkuisen, zodat ik (terug na 20 jaar)een modelbaan kan opstarten.
Nu heb ik nog veel oud materiaal liggen (2 rail gelijkstroom) zowat allerlei merken door elkaar. Omdat ik dit niet weg wil doen, maar toch minstens met de locs en wagens wil rijden, vroeg ik me af welk digitaal systeem het best geschikt is om ook dit materiaal te blijven gebruiken?

Tips, voorstellen, laat maar komen.

Ahja ik heb ff vluchtig gerekend en kom op ongeveer een 50 meter rijlengte, kom ik er met een standaard transformator of heb ik er meer nodig enz.

Alvast bedankt.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

INFO

Alle digitale systemen zijn geschikt. Hoe oud de rails is of hoe oud het andere materiaal is, of wat het merk ook is, dat zal het digitale systeem echt worst zijn. Ook de lengte van de rails is niet van invloed.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

gardevil

kan ik dan mijn oude locs nog gebruiken? Of moet ik die allemaal voorzien avn een decoder.

Welke digitale systemen zijn aan te raden?
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Peter

Het meeste gebruikte systeem is volgens mij DCC, maar er is niemand die zegt dat je je op een systeem moet vastpinnen.
Met een multiprotocol systeem zoal bv. de Uhlenbrock Intellibox kan je zonder probleem veschillende decoder systemen, bv. DCC en Motorola door elkaar gebruiken.
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Toch even opmerken dat je niet digitaal moet gaan om met je modellen te kunnen blijven rijden. Analoog bestaat nog steeds!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Riber

Hallo Gardevil,

Helemaal eens met Gerolf, analoog is nog steeds goed in beeld en het grote voordeel is geen inbouw van decoders en via een goed bloksysteem, beveiliging, en alles erop en eraan en heel goed en goedkoper alternatief voor digitaal.

zie TERrailways.nl

met vriendelijke groet
Riber