Waarom eigenlijk niet?

Gestart door tonycabus, 28 oktober 2007, 18:59:28 PM

martintje

Johan, beetje kinderachtige reactie, vind je zelf ook niet ???
Het is zeker niet mijn bedoeling uw plezier te vergallen.
Er is echter 1 ding wat ik niet snap, en dat is waarom mensen die hun lat 1 stukkje hoger leggen dan hun eigen kunnen, om zo zelf een beter nivo te halen en hiervoor durven uti te komen altijd worden onderuitgezaagd.
En dit verschijnsel is zeker niet alleen op dit forum.
laat ik voorop stellen, ik ben geen klinknageln**ker, aangezien ik gek gezegd een stomer nog niet kan onderscheiden van en Diesel.
Mij gaat het meer om een sfeer neer te zetten.
We zijn allemaal 3D schilders, en de 1 gebruikt nou eenmaal waterverf, en de ander olieverf, maar geen van beide geeft aan hoe goed of slecht iemand is, waarbij komt dat ales met persoonlijke smaken te maken heeft.
persoonlijk gaat het mij om de sfeer en niet of iets helemaal klopt.
Anton Piek gaf ook een bepaalde sfeer, maar was ok niet altijd helemaal correct in de technische uitvoering, om een voorbeeld te geven.
Wat ik maak vind ook de 1 leuk, de ander mooi, en weer een ander moet ik wakker maken als ie 2 mintuen bij mijn baan staat.

Mijn opperingen waren dan ook niet om dit plan onderuit te halen, in tegendeel, zoals ik al eerder zei vind ik het een uniek en grandioos plan.
Wat ik stelde was ook meer voor de toekomst, niet als afscheiding, niet als concurentie, maar om elke bezoeker zijn wensen te bedienen, en om alle bouweers mee te kunnen laten doen, ongeacht hun nivo, kenis en kunde.
Dat was toch ook de reden om 2 en 3 rail te combineren ????
Als je iets beter gelezen had, en niet gelijk je hakken in het zand had gezet had je mijn bedoelingen misschien wat beter begrepen.
Er zullen toch wel meer mensen rond lopen met die gedachte of ben ik gewoon gek, en lul ik uit mijn nek ??
Loebaske heeft het helemaal bij het rechte end, wat maakt het nou uit of je dublo of lego speelt, als je er zelf maar lol in hebt, en andere kan inspireren.
Mvg Marty

erik de noorman

Nee Marty je lult niet uit je nek. Ik ben het volkomen met je eens.
Als iemand wil blijven aanmodderen is dat zijn goed recht. En iemand die vooruit wil moet gebruik kunnen maken van alle mogelijkheden die er zijn. Maar hier is het ieder zijn bakske.

Erik

just4fun

citaat:
Geplaatst door martintje

We zijn allemaal 3D schilders, en de 1 gebruikt nou eenmaal waterverf, en de ander olieverf, maar geen van beide geeft aan hoe goed of slecht iemand is, waarbij komt dat ales met persoonlijke smaken te maken heeft.
persoonlijk gaat het mij om de sfeer en niet of iets helemaal klopt.
...
Wat ik stelde was ook meer voor de toekomst, niet als afscheiding, niet als concurentie, maar om elke bezoeker zijn wensen te bedienen, en om alle bouwers mee te kunnen laten doen, ongeacht hun nivo, kenis en kunde.
...
Loebaske heeft het helemaal bij het rechte end, wat maakt het nou uit of je duplo of lego speelt, als je er zelf maar lol in hebt, en andere kan inspireren.


Dit is dan ook net de bedoeling, denk ik. Elk maakt z'n eigen bakje, naar z'n eigen kunnen en wensen.
Een Lego-Technics-bouwer mag z'n bakje naast dat van een Duplo-'op de boerderij' zetten, mag geen probleem zijn!
(En wordt hier ook niet gesugereerd.)
Groet,
Paul

tonycabus

Intussen wordt er weer kritiek gegeven, maar geen voorbeeld...
Weet je wat wij al vaker ondervonden? dat diegenen die het hoogst van de toren blazen nog nooit een penseel of een stuk spoor in hun pollen hebben gehad.
Goede moed aan alle anderen (nuchteren), die 'leut' willen hebben!!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus



Dit is het station dat Ricky zou willen maken. Dat neemt niet weg dat er ook hier of daar een kleine halte in een module kan ingebouwd worden natuurlijk, zodat treinen ook kunnen kruisen. Uiteindelijk willen we een beetje verkeer ook!

Voor mijn part wil ik een hoekmodule maken met een industrieel tafereel erin en een stuk meterspoor (zoals het smalspoor in de FDEM-modules.
Wie wil eindmodules maken? Zo moeten we er maar twee hebben!!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

INFO

Tony,

Het probleem bij eind modules is altijd, dat degene die ze maakt ook altijd bij ieder evenement of oefendag aanwezig moet zijn.

Dat geeft nog al wat verplichting dan, beter is het misschien om daar een gezamelijke oplossing voor te bedenken.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

martintje

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Intussen wordt er weer kritiek gegeven, maar geen voorbeeld...
Weet je wat wij al vaker ondervonden? dat diegenen die het hoogst van de toren blazen nog nooit een penseel of een stuk spoor in hun pollen hebben gehad.
Goede moed aan alle anderen (nuchteren), die 'leut' willen hebben!!



geloof niet dat ik hoog van de toren blaas, of ik ben in het turks aan het schrijven dat ik verkeerd begrepen wordt.
Ik stel netjes een vraag en wordt aan alle kanten afgezaagd..... en ik maar denken dat het een Nederlands kwaaltje was [:(]
ik leg trouwens net mijn kwasten neer [:D]
Mvg Marty

n/a

Ik weet nie tof jullie hier wat aan hebben maar ik heb hier een duidelijke tekening van de belcihting van een modulebaan die ik op het internet vond.



Greetz
Peter

argilla

Voor den Tony.

Tony mag dit ook een "hangende" ravijn opgenomen worden in de modules?
 Ik bedoel ; ken jij Malcom Furlow een meester bouwer die nu het mooie weer maakt onder onze US collega's ( ben der ne fan van ook al omdat hij, zoals ik , een kunstenaar is). Ik wilde een module maken ala western/belgain stijl  . Daarbij "hangt " de ravijn onder de module. Vermits men 130cm plaats heeft naar beneden toe kan men dit verwezelijken . Men schroeft gewoon de ravijn met 4 boutjes en vleugelmoeren onder aan de module. Deze ravijn wordt van op de grond gesteunt door pootjes bv 10cm die ook de slagmoeren met bouten heeft zodanig dat het geheel ook verstelbaar is in de hoogte. Nu zeg ik 130cm maar ik geloof dat de maat tot het eerste rijplatform (beneden dus)110 cm is klopt dat ?
 Enfin men heeft plaats genoeg naar beneden toe. Hierover ( de ravijn) zou dan een trestle leggen ( die ook kan gelden als bv een brug in aanbouw.... vandaar de link met het westen en de NMBS) Het kan behoorlijk spectakel opleveren. De diepte ( ravijn)is zeg maar spectaculair.
 Wat denkt ge Tony ?? het gedacht uitwerken, uittekenen ....of

PS:( mag ik ook op je medewerking hopen als ik "vast" kom te zitten met het een of ander ?. Dank U)[:D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

doomslu

argilla, ik zou zeggen "the sky is the limit", maar in dit geval is dat natuurlijk de vloer... [:o)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

hobbyist

Ik denk wel dat het zou kunnen zolang de uiteinde terug op niveau zijn voor de volgende bak.

tonycabus

't Is zoals Luc het zegt, en zo wordt het ook weer eens wat anders h? Marc (argilla)...
En wordt een droom van je nog voor een stukje waar hopen we.
Immers, deze 'modulenorm' die er eigenlijk g??n is, schrikt veel minder mensen af! Spread the word!...[;)]
En merci!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

Of een spoorlijn over een stuwdam[;)][:0][:I][:)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

doomslu

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Voor mijn part wil ik een hoekmodule maken met een industrieel tafereel erin en een stuk meterspoor (zoals het smalspoor in de FDEM-modules.
Wie wil eindmodules maken? Zo moeten we er maar twee hebben!!

Tony, we hebben wel 4 eindmodules nodig h? man, twee per stroom-systeem. Maar er kan eventueel ook beslist worden om deze zeer eenvoudig op te bouwen, op een plank en onzichtbaar voor de toeschouwers, indien er geen liefhebbers zijn.
Ik ga daar niet aan beginnen want ik krijg dat niet in mijn auto's. [V]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Luc, je krijg dat niet in uw auto's [?][?] en al die auto"s van de Lidl [:D][:D][:D]